Solrosen 83 skrev 2013-11-14 08:46:02 följande:
Det som tyvärr hände igår var att vi fick åka till förlossningen pga slö bebis som inte alls ville sparka på mamma på hela em och kvällen som den brukar. Allt såg dock bra ut! Den ligger nu väldigt långt ner vilket kan vara förklaringen till molandet som kom igår. Underctg-kurvan började den röra sig lite igen och sen i bilen hem var det full fart som vanligt. Så bebisen tyckte tydligen det var kul och göra sina föräldrar oroliga igår. Fortfarande molande värk idag och ont i bäckenet. Blir att ta det lugnt idag och sen till bm i em även om det känns lite onödligt efter alla kontroller igår kväll.
Skönt att det såg bra ut! Att åka in på en check verkar definitivt va ett bra sätt att få igång de små när de är slöa

Kan ju va skönt att gå till bm i vilket fall som helst, bara för att prata av dig om graviditeten om inte annat...
Själv trodde jag det satt igång igårkväll. Hade ordentlig mensvärkskänsla i ryggen som inte släppte mha två alvedon (och jag tar aldrig värktabletter så de brukar funka väldigt bra) och var tvungen att sätta på min TENS. Hade även ordentliga förvärkar var 4:e minut ca som stampade på rätt bra... Lyckades dock till slut somna och tydligen så lugnade det ner sig, så det var falskt alarm. Hann ringa svärmor och förvarna att hon skulle vara beredd att åka hit mitt i natten och allt... Jaja... har fortvarande molvärk i ländryggen, men annars väldigt lugnt.
Har under natten börjat få ont i halsen. Känns som väldigt dålig timing. Kommer dock ihåg att det var lika precis innan vi fick Ville... så får hoppas på att det är kroppens sätt att säga att den jobbar på nåt annat än att hålla bacillusker borta.... Ville är också förkyld, vilket inte känns helt bra det heller om lillebror kommer. Får försöka hoppas på att jag redan tillverkat antikroppar mot hans förkylning så att lillebror också får dem via moderkakan innan han kommer ut...
Idag blir första dagen utan några planer alls, trots att jag varit ledig snart 2 veckor! Skönt faktiskt... Håller på och tvättar åkpåsen jag köpte igång och lånar några grannars torktumlare, det är allt. Kanske sätter mig och syr ett örngott till vagnen, men annars blir det soff- och sängmys. Hade tänkt ha Ville hemma, men efter denna mer eller mindre sömnlösa natt (2-3 h sömn) och halsont, kändes det bättre att försöka samla krafter och sova och vila så mycket som möjligt.