• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Solrosen 83
    ceke skrev 2013-11-16 17:11:39 följande:
    Bf +1 eller +2 och har haft massor av rejält kännbara förvärkar, va var 6 e minut sen lunch. Vågar inte ens hoppas att nåt är på G...

Vad spännande! Då håller vi tummarna att det fortsätter med riktiga värkar nu.
  • Mindful

Började med förvärkar var 10-15e minut i fredags kväll. Avtog vid tolvtiden på natten.

Idag började jag få rejäla värkar vid niotiden på kvällen och de sitter fortfarande i nu tre timmar senare. Till en början kom de var 8:e minut sedan mer intensivt var 3:e minut och nu sista timmen var 5:e minut. Det gör ONT nu.. hur länge ska man vänta. .. Får väl ringa in och råda snart. Endast varm dusch lindrar lite. Vi får se.

• ceke

Och mina fortsatte komma regelbundna och allt tätare, vid 21 var 3-4 minut och helt klart ordentligt kännbara. Gick från att försöka sova och lyckades och vaknar nu med någon enstaka mycket mildare igen. Suck. Tom min svägerska som är här som är läkare trodde det skulle bli bebis i natt men NEEEEEEEJDÅ. blir så less på det järn!

• ceke

Håller tummarna, Mindful!

Förra gången blev det Zetterberg gången gillt till förlossningen för oss. Andra gången sa bm helt enkelt "du kommer känna när det är dags för då klarar du inte av att va hemma löngre" och så var det ju... så denna gången väntar jag in att det stampar igång ordentligt innan jag ens ringer dit...

• ceke

På väg hem från förlossningen med en sovdos. Har haft värkar regelbundet sen lunch och har inte kunnat sova så ringde för att få komma in på en check och sovdos. Värkar ganska tätt men mer oregelbundet igen. Ca 1.5 cm kvar på tappen och ca 1.5 cm öppen. däremot är lillebror numer ruckbar istället för hög och rörlig samt ganska långt nere i kanalen, så det är alltid nåt! ...och en positiv sak inför förlossningen jämfört med förra förlossningen Nu hoppas jag på att få sova!

• Mindful

Vi fick en liten dotter inatt efter bara 2, 5 h på förlossningen. Var öppen 9-10 cm när vi kom in.. galet. Mår jättebra och tjejen är underbar ?

• ceke
    Mindful skrev 2013-11-17 13:19:05 följande:
    Vi fick en liten dotter inatt efter bara 2, 5 h på förlossningen. Var öppen 9-10 cm när vi kom in.. galet. Mår jättebra och tjejen är underbar ?

Oj va fort det gick ttillslut Stort Grattis!!!!!!
  • Solrosen 83
    Mindful skrev 2013-11-17 13:19:05 följande:
    Stort grattis! Det gick ju supersnabbt
Svar på tråden Novemberbebisar 2013