• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • ceke

Värkarna har försvunnit men däremot har jag bruna slemmiga flytningar, vad nu det är? Nåja får se hur det artar sig. Det kan ju va för att de undersökte tappen inatt... men tycker att det borde sluta komma brunt i s f men det gör det inte.

• Solrosen 83
    ceke skrev 2013-11-17 17:16:59 följande:
    Värkarna har försvunnit men däremot har jag bruna slemmiga flytningar, vad nu det är? Nåja får se hur det artar sig. Det kan ju va för att de undersökte tappen inatt... men tycker att det borde sluta komma brunt i s f men det gör det inte.
    Nej vad segt att värkarna avstannade igen! Har tyvärr ingen aning om vad de bruna flytningarna kan bero på men kanske inte helt osannolikt att det kommer från undersökningen i natt men borde nog i så fall avta snart.

Här är det bara rejält med "vanliga" flytningar och ytterst lite molande värk i magen. Så det lär inte bli någon bebis som kommer ut här närmsta tiden heller. Rynkar på näsan Har ju länge trott att det skulle dra igång här nu idag när det är fullmåne men känns inte så troligt nu längre när jag inte känner någonting mer än de senaste dagarna alls.
  • Langtaefterdig
    Mindful skrev 2013-11-17 13:19:05 följande:

Vi fick en liten dotter inatt efter bara 2, 5 h på förlossningen. Var öppen 9-10 cm när vi kom in.. galet. Mår jättebra och tjejen är underbar ?

Åh vad underbart!!!! Enormt stort grattis
  • greeneyes
    Mindful skrev 2013-11-17 13:19:05 följande:

Vi fick en liten dotter inatt efter bara 2, 5 h på förlossningen. Var öppen 9-10 cm när vi kom in.. galet. Mår jättebra och tjejen är underbar ?

Grattis!!!!
  • ceke

Jaha. Ännu en kväll med värkar ca var 6 min. Så drygt. Antar att de lägger sig under natten. Orkar snart inte med det här längre. Vill bara få ut lillebror nu. Blir ju helt Slut av att bara ha en massa skitvärkar. Suck. +4 (eller +3) idag, beroende på om jag utgår från KUB eller RUL. Har dock haft en del blodblandad flytningar så fort jag krystat vid toabesök. Hoppas det betyder att det närmar sig. Svärmor är här o kommer antagligen sova över, vilket är super om det blir nåt. tror dock inte det.

• Västeråsare

Är det någon som fått ont längst ner i ryggen, nästa så jag vill säga rumpan i samband med att det startat? Har inte haft ryggkänning under graviditeten utan det har kommit igår/idag tillsammans med svaga ej täta förverkar. Beräknad 20 nov.

• ceke
    Västeråsare skrev 2013-11-19 00:09:54 följande:
    Är det någon som fått ont längst ner i ryggen, nästa så jag vill säga rumpan i samband med att det startat? Har inte haft ryggkänning under graviditeten utan det har kommit igår/idag tillsammans med svaga ej täta förverkar. Beräknad 20 nov.

Jag känner som mensvärk nere i ryggslutet till och från. . Kan helt klart betyda att det är nåt på G. Vi håller helt enkelt tummarna för det...
  • ceke

Jaha då är jag på förlossningen igen inte för att föda barn utan för att kolla uvi. Hc hade inte tid så hamnade här. De kör ctg kurva men just nu har jag juliga värkar. tror inte jag kan lura mig till nån nån hinnsvepning eller koll heller för känns inte som en sådan bm....

• greeneyes
    ceke skrev 2013-11-19 17:42:47 följande:

Jaha då är jag på förlossningen igen inte för att föda barn utan för att kolla uvi. Hc hade inte tid så hamnade här. De kör ctg kurva men just nu har jag juliga värkar. tror inte jag kan lura mig till nån nån hinnsvepning eller koll heller för känns inte som en sådan bm....

Jobbigt! men gråt en skvätt och fråga - kan ju inte skada
  • ceke
    greeneyes skrev 2013-11-19 17:45:02 följande:
    Jobbigt! men gråt en skvätt och fråga - kan ju inte skada

Haha... har gjort ett litet försök med att berätta hur Slut jag känner mig men fick inget direkt gehör mer än att " ja, du ska ju snart till att föda så helt normalt"...
Svar på tråden Novemberbebisar 2013