• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Solrosen 83
    ceke: Åh vad spännande! Håller tummarna!

Det blev inte att vi åkte in till förlossningen igår. Det blev fortfarande väldigt få av de där stora rörelserna som min bebis brukar roa sig med på eftermiddagar och kvällar men kände små rörelser lite då och då så vi lugnade oss med det. Är ju inte så gott om plats längre så små rörelser är ju vad som är lättast att få till för bebisen. Nu på morgonen har jag fått ett par sparkar så det är ju som det brukar då förmiddagarna brukar vara slöperiod för liten i magen i vanliga fall också.

Tänker iaf fortsätta vara uppmärksam på hur den rör sig idag och se så den är lite mer aktiv som den brukar. Tänkte även gå iväg till min sambos jobb och få tagit blodtrycket igen för att se så det inte är något sådant som spökar. Har ju legat lite på gränsen till högt innan och bm vill fortsätta hålla koll på det men har inte tid hos henne förrän på fredag em så tänkte att en mätning innan skadar ju inte för att vara säker på att det inte är något sånt som påverkar bebisen negativt. 
  • ceke

Solrosen: låter som en bra plan.

Vi är på förlossningen, har fått eda och är öppen 8 cm Snart så! har jättegullig personal och hqr blivit utnämnd till årets gladaste föderska

• Nov13

Åh snart får du träffa ditt underverk! Lycka till sista biten nu! :)

• Kajsabet
    ceke skrev 2013-11-20 11:46:26 följande:
    Solrosen: låter som en bra plan. Vi är på förlossningen, har fått eda och är öppen 8 cm Snart så! har jättegullig personal och hqr blivit utnämnd till årets gladaste föderska

Wow! :D härligt att få revansch på den dåliga upplevelsen igår! Idag är en ny dag och en dag då du får en bebis! :D skönt att din svärmor är ledig och tar hand om blivande storebror!
  • Solrosen 83

Ska strax till bm på en koll av blodtrycket och vilopulsen. Låg efter 1,5 h sittande i personalrummet hos sambons jobb för att vila var undertrycket fortfarande strax över 90 och min vilopuls låg på nästan 110. Har känt att hjärtat slagit snabbt tidigare i veckan också men inte mätt. Kände mig inte stressad och orolig då heller så borde inte fått pulsen att gå upp. Haft lite smått ont i huvudet och sett lite prickar då och då de senaste dagarna så ska bli skönt och få kollat.

• lillbumbin

Åh,lycka till Ceke!
    Men vilken bm du fick igår! Hemska människa jobbar på HELT fel ställe!!!
    Å jag e frispråkig så det hade jag sagt direkt hon öppnat käften åt mig! Spelar ingen roll hur stressigt m.m de har så får de inte bete sig sådär.

Här verkar det som man kommer gå över. 3 dagar kvar. Men eftersom det är så mkt runt omkring oss här hemma med ex som är psykisk störd å polisanmält min man för misshandel å olaga hot,vi har även fått av fk att vi ska betala 6300kr för underhåll på deras gemensamma son, trots att vi har han50/50 å de har deladvårdnad. Men hon har uppgett att han e hos henne heltid. Så denna jul går nog i stöpet å jag har varit deppad sen förra veckan å inte vetat vart jag ska ta vägen. Min man skulle aldrig röra en annan person å ja lova det slog han inte å hotade sin "bästa" vän när han satt på hans ex medan de va tillsammans så rör Hannah inte Henne heller. Å speciellt inte när sonen på 9 år är medverkar gång de ses.

Så vi får se när jag/vi får lugn å ro så att bebis vill titta ut:-/

Fick reda på utav mina föräldrar i går att de har bokat en kryssning till oss den 11-12 dec å de tar de andra barnen. För att vi ska få något annat att tänka på. Å för att vi firar ett år som gifta Gud vad glad jag blev. Mamma sa det att vi behövde åka iväg å få lugn å ro med lillbebisen. Å dessutom då vi blivit trakasserad av denna människa i 3 års tid:-/ sen hon insåg att han skaffat en ny:-/

• Nov13

Men usch vad jobbigt med ex som ska hålla på och förstöra. Som tur var så finns ingen sådan i vår relation men jag förstår att det är mycket påfrestande. Hoppas ni lyckas finna lugn och ro nu tills bebisen kommer och till jul. Försök att inte låta henne påverka er alltför mycket även om jag förstår att det är svårt!
    Skönt med kryssningen iaf! Hoppas ni kan njuta!

• ceke

Kl 14.24 idag föddes vår underbara lilla son efter en fantastisk förlossning och 6 h på förlossningen. Suverän personal och inget hade kunnat vara bättre. Så lycklig och stolt

• Langtaefterdig
    ceke skrev 2013-11-20 17:19:44 följande:

Kl 14.24 idag föddes vår underbara lilla son efter en fantastisk förlossning och 6 h på förlossningen. Suverän personal och inget hade kunnat vara bättre. Så lycklig och stolt smile1.gif

Stort grattis!! Underbart hur stor var lilla killen?!
Svar på tråden Novemberbebisar 2013