• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • ceke

Äggvita och blod i urinen så väntar just på läkare. Verkar inte bli nån koll av tappen trots förvärkar var 6 e min ca. inte för att de tog i så värst men ändå.... hade gärna velat veta.

• Solrosen 83

Ceke: vad jobbigt att de inte vill kolla nu när du ändå är där för uvi. Funderar på om jag ska behöva åka in idag igen pga slö bebis. Förstår intevarför det skiljer så mktmellan olika dagar för mig. Känner dock att jag inte orkar sitta och åka de 4 milen enkelresa ikväll igen så avvaktar lite och ser vad som händer under kvällen. Lär ju ändå bara få beskedet att allt ser helt normalt ut och sen blrjar väl bebisen sparka så fort vi kommer in. Suck!!! Vill bara få ut bebisen nu så jag slipper noja!

• ceke

Solrosen: förstår vad du menar med att vilja få ut bebise. Känns som man har större större på hur de mår då... ring om den inte kickar igång nu ikväll. Bättre åka in en gång för mycket.

Ja, vi får se om bm kommer tillbaka nå mer eller om det bara är läkaren jag väntar på.

• ceke

Bm kom inte tillbaka nå mer. Fick ingen medicin heller utan de skickade urinprovet på odling och eventuell medicinering efter provsvaren. Kände mig alldeles gråtfärdig när jag gick därifrån. Fick rätt tydligt berättat för mig av bm att jag inte hade där att göra då jag skulle ha hamnat på jälsocentralen och enligt henne hade inge. därifrån ringt och rådfrågat dem, så hon trodde nog nov jag tog en rövare och åkte upp på eget bevåg. Verkade ogillas. Jag kan ju i te hjälpa att jag blev det skickade för TT hc stängde stängde för dagen. Nåväl, fick väl i a f klart för mig att jag inte kommer ha så stor lust att ha henne som bm när vi väl kommer in för förlossning då vår personkemi inte riktigt klaffade.

Blev också tillsagd att de aldrig ändrar bf om man fått ett datum från KUB, men vi fick nytt datum på RUL utifrån att vi inte gjorde KUB hos dem pga att jag var 1 år för ung för att få göra hos dem. Så där visade hon tydligt att hon inte trodde mig heller. Suck.

Ärligt. Orkar inte det här mer snart. Men det finns ju dock inget att göra åt saken.

• Kajsabet
    ceke skrev 2013-11-19 20:56:40 följande:
    Bm kom inte tillbaka nå mer. Fick ingen medicin heller utan de skickade urinprovet på odling och eventuell medicinering efter provsvaren. Kände mig alldeles gråtfärdig när jag gick därifrån. Fick rätt tydligt berättat för mig av bm att jag inte hade där att göra då jag skulle ha hamnat på jälsocentralen och enligt henne hade inge. därifrån ringt och rådfrågat dem, så hon trodde nog nov jag tog en rövare och åkte upp på eget bevåg. Verkade ogillas. Jag kan ju i te hjälpa att jag blev det skickade för TT hc stängde stängde för dagen. Nåväl, fick väl i a f klart för mig att jag inte kommer ha så stor lust att ha henne som bm när vi väl kommer in för förlossning då vår personkemi inte riktigt klaffade. Blev också tillsagd att de aldrig ändrar bf om man fått ett datum från KUB, men vi fick nytt datum på RUL utifrån att vi inte gjorde KUB hos dem pga att jag var 1 år för ung för att få göra hos dem. Så där visade hon tydligt att hon inte trodde mig heller. Suck. Ärligt. Orkar inte det här mer snart. Men det finns ju dock inget att göra åt saken.

Usch vad tråkigt att hon var en sån, ursäkta ordvalet, bitterfitta. Om det är någon man ska behandla varsamt så är det en höggravid kvinna! Hur som helst, får du henne som BM när det väl blir dags kan du med gott samvete säga "nej tack, jag vill ha annan".
  • ceke
    Kajsabet skrev 2013-11-19 21:18:04 följande:

Usch vad tråkigt att hon var en sån, ursäkta ordvalet, bitterfitta. Om det är någon man ska behandla varsamt så är det en höggravid kvinna! Hur som helst, får du henne som BM när det väl blir dags kan du med gott samvete säga "nej tack, jag vill ha annan".
    Ja, det kommer jag nog göra. Det kan ju hända att de hade mycket att göra, att hon var på slutet av sitt skift (tror det var henne jag pratade med när jag ringde vid lunch och blev rådd att ringa HC) och att hon hade en allmänt stressig och dålig dag... Men den känsla hon gav mig var inte positiv. Det var fullt i undersökningsrummen och jag fick ett förlossningsrum och av någon anledning satte de ctg-kurva. Jag trodde ju att jag bara skulle lämna urinprov, men det var ju i o f tryggt att få se att bebis mådde bra i a f

Jag kommer fråga efter vår förra bm (som förlöste Ville) när jag kommer dit. Var så otroligt nöjd med båda dem vi hann med under den förlossningen så finns inte den som förlöste V där, tar jag gärna hon som var med i början... Eller någon av de andra jag träffat när jag varit uppe för koll.

Antar att jag inte är ensam om känslan att detta aldrig kommer att sätta igång. Tror jag ställt in mig rätt duktigt på att inte gå över mer med lillebror än med Ville, men nu har jag gjort det :-/ Hade så gärna fått en status på hur det står till där nere när jag nu ändå hamnade på förlossningen, men nejdå. Jaja... bara att härda ut. Svärmor är ledig den här veckan för att kunna agera barnvakt åt vår lilla grabb om vi ska till förlossningen och BB... och bara för den sakens skull tror jag att det inte blir bebis denna vecka!

Försöker se det positiva i det hela... foglossningarna är bra igen vilket betyder att jag kan gå rätt normalt igen (så normalt man kan gå som höggravid....), snart snart kommer vi få träffa vår lilla skatt och jag får försöka "njuta" av mina sista dagar som gravid... För det har jag inga planer på att bli flera gånger! Två barn blir helt fantastiskt

Bjuder på en bild från igår, v 40+4 så som jag räknar det utifrån KUB. +22 kg. Pust
  • ceke

..och tack tjejer för att ni finns här. Känns som att jag skriver av mig en hel där här. Känns skönt då vi ju är fler som är i typ samma situation. 

• Nov13

Ceke: vilken dryg bm. Förlåt att jag inte har koll men vart ska du föda? Ibland undrar man hur vissa väljer sitt yrke. När man arbetar med gravida bör man tänka på hur man agerar. Vi bär på det mest värdefulla vi har, man är orolig och man vill ju bara att allt ska vara bra och man vill såklart känna sig trygg på det sjukhus man valt. Det känns som om det faktiskt krävs så lite från personalen för att man ska känna sig trygg.

Solrosen: kom bebis igång? Vet hur dum man kan känna sig då den sätter igång igen under tiden man är där. Men bättre att kolla en gång extra. Sist förklarade dom att ctg grejen avger värme och ett ljud som stör bebis och att det är därför dom brukar sätta igång och röra sig. Hoppas den kom igång iaf!

För övrigt håller jag tummarna för att vi snart har våra bebisar ute hos oss!

Svar på tråden Novemberbebisar 2013