Kajsabet skrev 2013-11-19 21:18:04 följande:
Usch vad tråkigt att hon var en sån, ursäkta ordvalet, bitterfitta. Om det är någon man ska behandla varsamt så är det en höggravid kvinna! Hur som helst, får du henne som BM när det väl blir dags kan du med gott samvete säga "nej tack, jag vill ha annan".
Ja, det kommer jag nog göra. Det kan ju hända att de hade mycket att göra, att hon var på slutet av sitt skift (tror det var henne jag pratade med när jag ringde vid lunch och blev rådd att ringa HC) och att hon hade en allmänt stressig och dålig dag... Men den känsla hon gav mig var inte positiv. Det var fullt i undersökningsrummen och jag fick ett förlossningsrum och av någon anledning satte de ctg-kurva. Jag trodde ju att jag bara skulle lämna urinprov, men det var ju i o f tryggt att få se att bebis mådde bra i a f
Jag kommer fråga efter vår förra bm (som förlöste Ville) när jag kommer dit. Var så otroligt nöjd med båda dem vi hann med under den förlossningen så finns inte den som förlöste V där, tar jag gärna hon som var med i början... Eller någon av de andra jag träffat när jag varit uppe för koll.
Antar att jag inte är ensam om känslan att detta aldrig kommer att sätta igång. Tror jag ställt in mig rätt duktigt på att inte gå över mer med lillebror än med Ville, men nu har jag gjort det :-/ Hade så gärna fått en status på hur det står till där nere när jag nu ändå hamnade på förlossningen, men nejdå. Jaja... bara att härda ut. Svärmor är ledig den här veckan för att kunna agera barnvakt åt vår lilla grabb om vi ska till förlossningen och BB... och bara för den sakens skull tror jag att det inte blir bebis denna vecka!
Försöker se det positiva i det hela... foglossningarna är bra igen vilket betyder att jag kan gå rätt normalt igen (så normalt man kan gå som höggravid....), snart snart kommer vi få träffa vår lilla skatt och jag får försöka "njuta" av mina sista dagar som gravid... För det har jag inga planer på att bli flera gånger! Två barn blir helt fantastiskt
Bjuder på en bild från igår, v 40+4 så som jag räknar det utifrån KUB. +22 kg. Pust