• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • ceke

Lycka till, Solrosen!

Lillebror har fortfarande inte fått nåt namn men är alldeles ljuvlig ?

Igår kväll kaskadkräktes storebror o vi blev jätteroliga för magsjuka o lillebror i det men det verkar ha varit nåt storebror ätit så det inte blev nåt ner sen. Guskeklov!

Själv har jag har jag galet ont i underlivet efter stygn på ena blygdläppen som gick mitt itu i olika riktningar... plus att två stygn släppte efter 2 dygn så de fick sy om dem. Aj! Vill att det ska läk snart så jag kan va uppe o röra på mig samt sitta som folk

• greeneyes
    ceke skrev 2013-11-24 11:04:03 följande:

Lycka till, Solrosen!

Igår kväll kaskadkräktes storebror o vi blev jätteroliga för magsjuka o lillebror i det men det verkar ha varit nåt storebror ätit så det inte blev nåt ner sen. Guskeklov!

Själv har jag har jag galet ont i underlivet efter stygn på ena blygdläppen som gick mitt itu i olika riktningar... plus att två stygn släppte efter 2 dygn så de fick sy om dem. Aj! Vill att det ska läk snart så jag kan va uppe o röra på mig samt sitta som folk

Vilken tur att det inte verkar vara magsjuka iaf!

Men fy vad jobbigt att behöva sy om stygnen. Har du jätteont kan du ju ta Alvedon eller Voltaren, det åt jag efter snittet och kände knappt nåt ont alls.
  • ceke
    greeneyes skrev 2013-11-24 11:06:31 följande:

Men fy vad jobbigt att behöva sy om stygnen. Har du jätteont kan du ju ta Alvedon eller Voltaren, det åt jag efter snittet och kände knappt nåt ont alls.

Jodå, knaprar Alvedon och up ren samt lägger våtkalla kompresser med alsollösning... har varit och köpt xylocain salva nu också. Verkar inte va så mycket mer att göra men det skaver ju mot bindor... Jaja... det blir förhoppningsvis bättre snart!
  • ceke
    greeneyes skrev 2013-11-24 11:06:31 följande:

Jodå, knaprar Alvedon och up ren samt lägger våtkalla kompresser med alsollösning... har varit och köpt xylocain salva nu också. Verkar inte va så mycket mer att göra men det skaver ju mot bindor... Jaja... det blir förhoppningsvis bättre snart!
  • ceke

Jaha... inser nu att 2-3 stygn försvunnit och därav det för ont. Enligt BB finns det inget de kan göra och de tycker jag ska låta det va så det gått förmåga dagar nu och eventuellt kontakta kvinnokliniken senare om jag får besvär. Kan ju knappt röra mig så jag tänker ringa imorgon...

• ceke

Jaha... inser nu att 2-3 stygn försvunnit och därav det för ont. Enligt BB finns det inget de kan göra och de tycker jag ska låta det va så det gått förmåga dagar nu och eventuellt kontakta kvinnokliniken senare om jag får besvär. Kan ju knappt röra mig så jag tänker ringa imorgon...

• ceke

• Solrosen 83

Tyvärr falskt alarm. Undesökningarna visade inte på att det var vattnet som gick i natt och under morgon avtog även värkarna. Allt såg dock bra ut med bebisen och min puls och blodtryck var också ok så slipper åka tillbaka för läkarbesök i morgon som annars var planen. Fuck alltså åka hem igen. Är helt slut av för lite sömn i natt och har lite värkar då och då men långt ifrån regelbundet. Tyckte jag hade ett par värkar medan de körde ctg men det syntes inte på kurvan vilket känns lite oroande med tanke på att jag tyckte det gjorde ont då och hyr ont det då måste göra om det ska registreras av ctg:n. Nu ska jag försöka slumra lite innan det är middag och sen blir det tidigt i säng ikväll efter två panodil och hoppas på att kunna sova mer i natt.

• Mindful
    ceke skrev 2013-11-24 11:04:03 följande:
    Lycka till, Solrosen!

Aj vad jobbigt. Jag brast också en hel del, både utanpå och inne, det läskiga var att en muskel gick sönder. Men har inga direkta besvär ändå, lite öm såklart men har kunnat röra mig på promenad och så.

Däremot har jag ganska ont i nedre delen av magen... och avslaget är fortfarande klarrött nu en vecka senare.

Vår dotter är underbar, jag är fullkomligt förälskad. Det känns som hon alltid funnits. Eventuellt ska hon heta Olivea. Vi smakar lite på namnet.
  • Mindful
    ceke skrev 2013-11-24 17:00:34 följande:

Nej men usch vad säger du? Vilken mardröm! Att bb inte kan göra något. . Ja ring imorgon, det kan du ju inte gå med!
Svar på tråden Novemberbebisar 2013