• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Mindful
    ceke skrev 2013-11-24 17:00:34 följande:
    Jaha... inser nu att 2-3 stygn försvunnit och därav det för ont. Enligt BB finns det inget de kan göra och de tycker jag ska låta det va så det gått förmåga dagar nu och eventuellt kontakta kvinnokliniken senare om jag får besvär. Kan ju knappt röra mig så jag tänker ringa imorgon...

Nej men usch vad säger du? Vilken mardröm! Att bb inte kan göra något. . Ja ring imorgon, det kan du ju inte gå med!
  • Mindful
    Solrosen 83 skrev 2013-11-24 17:58:54 följande:
    Tyvärr falskt alarm. Undesökningarna visade inte på att det var vattnet som gick i natt och under morgon avtog även värkarna. Allt såg dock bra ut med bebisen och min puls och blodtryck var också ok så slipper åka tillbaka för läkarbesök i morgon som annars var planen. Fuck alltså åka hem igen. Är helt slut av för lite sömn i natt och har lite värkar då och då men långt ifrån regelbundet. Tyckte jag hade ett par värkar medan de körde ctg men det syntes inte på kurvan vilket känns lite oroande med tanke på att jag tyckte det gjorde ont då och hyr ont det då måste göra om det ska registreras av ctg:n. Nu ska jag försöka slumra lite innan det är middag och sen blir det tidigt i säng ikväll efter två panodil och hoppas på att kunna sova mer i natt.

Åh vad tråkigt! Försök ladda med simning och mat. Snart är det dags.
  • Mindful
    Mindful skrev 2013-11-24 21:45:02 följande:
    Åh vad tråkigt! Försök ladda med simning och mat. Snart är det dags.

Med sömn och mat skulle det stå haha.
  • Kajsabet
    Mindful skrev 2013-11-24 22:05:31 följande:
    Med sömn och mat skulle det stå haha.

Jag tyckte väl att simning var ett lite konstigt råd till någon som ish befinner sig i latensfas haha.
  • Solrosen 83

Tog visserligen ett varmt bad igår kväl men simma i badkaret är lite trångt. 😉 Kl 02 i natt var vi tillbaka på förlossningen igen med värkar var 5:e min och öppen 2 cm. Fick välja om jag ville stanna eller inte och gjorde det då jag hade så ont och var så trött. I morse fick jag en morfinspruta och kunde sova några timmar. Efter det blev det väldigt glest mellan värkarna så nu är vi hemskickade ett tag i väntan på täta värkar igen. Suck!!

• ceke

Solrosen: vilken pärs! Hoppas hoppas det snart sätter igång!

Jag fick en akuttid på gyn idag. Fick öret träffa en läkare som sen gick efter överläkaren. Under tiden passade jag på att byta blöja på lillebror i gungstolen... så när överläkaren kom in stod jag med rumpan bar lutad över gynstlolen o bytte blöja. Haha.. vilken syn... Hon tog bort några stygn som skavde me det har läkt så pass mycket att det är svårt att göra nåt nu, så fick med mig bedövningsgel hem samt östrogenvagitorier. Kommer få en operationstid o ca 2 månader då hon ska klippa upp och göra om. . Nu var mina slemhinnor alldeles för sköra för det. Hon trodde att jag skulle ha ont 2-3 dagar till och att det sen skulle kännas ok samt att jag kan använda bedövningsgelen hur mycket som helst. Fick jättebra förtroende för henne så känns ok. Passade på att gå in på bb Om ligger dörr i dörr och amma samt tog en vikt. Lillebror är nu uppe i födelsevikt igen Skönt också att träffa en av de sköterskor vi hade där då jag i obalans och bara grät. Fick prata av mig lite.

• lillbumbin

Jo ni förgick sjukt fort då hon ville ut mina andra förlossningar har ju oxå gått fort, så jag e van snabba förlossningar. Men kan lova att eftervärkarna va inte rolig efter 5:e barnet. Så vill gubben ha ett till barn får han söka sig någon annan jag vägrar ha eftervärkar igen. Lillan e 5 dagar nu och jag har fortfarande jobbigt med de där eftervärkarna:-/ lillan har även gått ner 250g i vikt å jag grät inte lite idag på bbhv.

Hon vägrade bröstet dag 1-3.. Inte förns kvällen dag tre tog hon bröstet utan att bråka. Kände mig värdelös då de andra barnen funkat bra:-/ kändes ju simhallar var mitt fel.
    Har tre ggr bara funderat på att ge upp allt å ge henne ersättning:-/

• Solrosen 83

Vi åkte in igen vid 00.30 och då var jag öppen 8 cm och hade täta värkar. Så 08.08 föddes till slut vår flicka efter att fått lite hjälp ut av sugklocka då mina krystvärkarinte var tillräckligt starka. 51 cm lång och 3970 g vägde hon. Så nu ligger jag vaken här då fröken inte vill sova själv i sin säng längre.

• ceke
    Solrosen 83 skrev 2013-11-27 05:37:42 följande:
    Vi åkte in igen vid 00.30 och då var jag öppen 8 cm och hade täta värkar. Så 08.08 föddes till slut vår flicka efter att fått lite hjälp ut av sugklocka då mina krystvärkarinte var tillräckligt starka. 51 cm lång och 3970 g vägde hon. Så nu ligger jag vaken här då fröken inte vill sova själv i sin säng längre.

Grattis!!! Äntligen
Svar på tråden Novemberbebisar 2013