• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • greeneyes

Ceke: vad skönt att hon tog dig på allvar och ska göra om det, även om det då klart kan kännas kämpigt att få vänta. Skrattade för övrigt högt när jag läste om blöjbytet haha!

Grattis Solrosen!!!

• Langtaefterdig
    Solrosen 83 skrev 2013-11-27 05:37:42 följande:

Vi åkte in igen vid 00.30 och då var jag öppen 8 cm och hade täta värkar. Så 08.08 föddes till slut vår flicka efter att fått lite hjälp ut av sugklocka då mina krystvärkarinte var tillräckligt starka. 51 cm lång och 3970 g vägde hon. Så nu ligger jag vaken här då fröken inte vill sova själv i sin säng längre.

Stort grattis :)
  • Mindful

Hur mår ni i bebisbubblan tjejer? Vår lilla tjej är bedårande och känslan är omvälvande. Så mycket känslor.

Amningen går bra och hon äter med god aptit.

Vissa nätter har varit krävande och det är en stor omställning att få sitt första barn.

Trevlig första advent på er!

• Zanah

Alla verkar ha fullt upp med bebisar och adventsbestyr för det är väldigt lugnt i alla trådar som jag följer här på FL! Jag är riktigt pigg idag efter att ha fått sova min första hela natt på bra länge! Tvillingarna är en dryg månad och i natt sov jag i gästrummet och maken tog hela natten själv. Tanken var att han skulle väckt mig vid matningarna men det gjorde han inte och jag var helt säker på att jag skulle vakba av den när de skrek. Inte! Jag vaknade halv åtta av de började knorra då det var dags för morgonmålet. ÅTTA timmars sömn i ett scep - jag är som en ny människa! Hoppas alla ni andra har det bra och att julkänslorna börjar infinna sig denna blåsiga första advent.

• pangis

Kul att bebisarna börja komma. Vi fick en tös den 11/ 11. Här blir de inge fler barn. Hon vägde 5.526 å var 58 cm. Förlossningen gick fort men hon fasna. Vi mår bra nu.

• Helene13

Hoppas alla har det bra hemma i bebisbubblorna!:)

Tänkte kolla om nån vet hur länge stygnen sitter kvar? Tror alla lossnat utom ett som som skaver en hel del. Det sitter en bit in och jag har försökt att pilla på det så det ska lossna men jag kommer inte åt.

• ceke
    greeneyes skrev 2013-11-27 19:16:00 följande:
    Ceke: vad skönt att hon tog dig på allvar och ska göra om det, även om det då klart kan kännas kämpigt att få vänta. Skrattade för övrigt högt när jag läste om blöjbytet haha!

Grattis Solrosen!!!

Jadu, ett lite speciellt blöjbyte Nåt måste de ju få att skratta åt på fikarasten på gyn

Helene: Vet inte hur länge de sitter. Mina är kvar snart 2 veckor efter. Har i a f inte längre ont, vilket är en lättnad! Ser inte fram emot att klippa upp och göra om en del sen... men just nu har jag en tvådelad blygdläpp på ena sidan. Störs dock inte så mycket av det som jag hade trott att jag skulle göra.

Pangis: Stort grattis till tösen!! En stor liten tös

Här har vi en bebis som vara över, sover o sliter och som stirdiggar tutten... och tittarna är sprängfyllda med mjölk och han har inte en chans att hinna tömma dem. Hade lika mycket med storebror och börjar fundera på att pumpa ur och frysa in och ev ge/sälja till barnkliniken sen också. Just nu måste jag hjälpa till att tömma ut må de gör så ont men det går bara till spillo, vilket är synd.
  • Nov13

28/11, på bf födde jag världens finaste som visade sig vara en liten pojke!
    4050g och 52cm lång.

Hade en HELT FANTASTISK (och lugn) förlossning som pågick i 7,5h.

Vart igångsatt pga stor förlossningsrädsla, för att undvika snitt. Var öppen 3cm och hade lite värkar då vi kom in så var väldigt mogen inför igångsättningen.

• Solrosen 83
    Nov13 skrev 2013-12-03 05:09:25 följande:

28/11, på bf födde jag världens finaste som visade sig vara en liten pojke!
    4050g och 52cm lång.

Hade en HELT FANTASTISK (och lugn) förlossning som pågick i 7,5h.

Vart igångsatt pga stor förlossningsrädsla, för att undvika snitt. Var öppen 3cm och hade lite värkar då vi kom in så var väldigt mogen inför igångsättningen.

Stort grattis!!!
Svar på tråden Novemberbebisar 2013