• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Sunshine811
    ceke skrev 2013-03-31 19:23:19 följande:
    Hej, grattis och välkommen, Sunshine Jo, jag har gjort ett ultraljud och det var pga medicinering för allergi som jag hamnade på gyn (underligt, jag vet, men blev beordrad av husläkarjouren), så då gjordes ett tidigt vaginalt ultraljud i samband med det. Känns bra, för nu vet jag att graviditeten "sitter rätt" och att det i a f i v 6+1 fanns ett tickande hjärta

Jag är inte ett dugg svullen. Har tom gått ner från 70 kg till 68,9 sen jag blev gravid. Förra gången fick jag jättebröst väldigt snabbt, men den här gången slutade jag amma i stort sett i samband med att jag blev gravid igen (även om det i sig inte hade nåt med varandra att göra), så jag antar att tuttarna redan är beredda att producera då de ännu inte sinat helt trots att det var ca 6 veckor sen jag slutade! Hoppas verkligen att de lugnar sig med att bli större igen då jag har så det räcker redan innan...

På tal om svullen etc har jag typ lovat mig själv att va noga med vad jag stoppar i mig denna gång då jag förra graviditeten gick upp 25 (!) kg och det har jag absolut ingen lust med denna gång. Speciellt inte eftersom jag startar på +5 från förra gången... Men, får jag lika illa foglossningar denna gång, får vi se vad som händer, för då kunde jag knappt röra mig från v 19-39... 
    Tack ceke Glad Kan tänka mig att det känns toppen att få ett kvitto på att ett hjärta pulserar där inne. Jag längtar till jag ska få göra en undersökning. 

Som tur är har det inte visat sig på vågen än... bara på den svullna magen. Barnmorskan sa att det räckte att jag skulle gå upp 8-9 kg. Jag har några kilo övervikt från början.. 160 cm och väger 66 kg. Så jag hoppas att jag ska kunna hålla mig inom den rekommenderade viktuppgången. De första veckorna åt jag mycket frukt men de två senaste har de minskat något då jag mått illa och fått lite konstiga vanor. Blivit typ drickyoghurt och mariekex till frukost..

Ha en fortsatt skön påsk :)     
  • Sunshine811
    JaneD skrev 2013-03-31 20:05:30 följande:
    Jag är i v 8+4 och gjorde ett vul förra torsdagen, men det gjordes pga ivf-behandling. Vanliga rul görs runt v 19 Vid ivf erbjuds man även tillväxtultraljud i ja v 31 tror jag det var förra gången. :)

Tack för svar JaneD Glad Men vad är IVF-behandling? 

• ceke
    Sunshine811 skrev 2013-03-31 23:24:05 följande:

Tack för svar JaneD Glad Men vad är IVF-behandling? 

provrörsbefruktning brukar det kallas i "folkmun"
  • Caarin

Vad härligt att vi är så många här!!! Jag är i vecka 8 nu... mitt illamående har släppt lite =) Svullen och ont i brösten. Man ser att jag är gravid!! Väntar andra barnet!
    Idag blev jag moster så ni kan tänka er att jag längtar efter vår bebis!!

Jag gjorde tidigt Ul pga av ett X som vi hade för ett år sen, har efter det börjat fertilitetsutredas så därför ville vi ha ett tidigt VUL.!!
    Hoppas att ni alla har det bra där ute med alla underbara bebisar!!!!!! KRAM!!

• emosovergohome

Gud va kul att läsa vad ni skrivit allihopa! Jag plussade själv i dag! Har gått över två veckor drygt så kände att det inte var som det ska! Lite oro över min partner, vi har inte träffats länge och jag har ätit p-piller. Men jag får ta ett steg i taget nu, har räknat ut att jag har bf 29e november och är nu i vecka 6 (5+2). Lycka till allihopa!

• BirkaB

Idag känns det inte alls bra. Har haft blödningar hela dan och rätt mkt, ont i magen, liksom uppblåst och bubblig men inga direkta mensvärkar. Är rädd att det är ett missfall det är min andra blödning under denna korta graviditet. Den andra var förra helgen. Håller tummarna att det inte ä r nåt.

• ceke
    BirkaB skrev 2013-04-01 19:12:04 följande:
    Idag känns det inte alls bra. Har haft blödningar hela dan och rätt mkt, ont i magen, liksom uppblåst och bubblig men inga direkta mensvärkar. Är rädd att det är ett missfall det är min andra blödning under denna korta graviditet. Den andra var förra helgen. Håller tummarna att det inte ä r nåt.
    Åh, håller tummarna för att det går bra. Hur långt har du kommit? Det kanske går att se nåt med VUL om du kontaktar gyn? Jättejobbigt med blödningar i början av graviditet. Jag hade två med min son, i v 6 och v 13, men det gick bra. Hoppas hoppas det går bra för dig med.
  • BirkaB

Tack för era peppningar tjejer! Jag vet inte hur länge jag har gått riktigt eftersom min mens inte hade kommit igång riktigt efter jag slutat med p-plåstren men jag tippar på att jag är i v 6-8. Men jag ska ringa gyn som du skrev Cake och hoppas på det bästa

• ceke
    BirkaB skrev 2013-04-01 20:25:30 följande:
    Tack för era peppningar tjejer! Jag vet inte hur länge jag har gått riktigt eftersom min mens inte hade kommit igång riktigt efter jag slutat med p-plåstren men jag tippar på att jag är i v 6-8. Men jag ska ringa gyn som du skrev Cake och hoppas på det bästa
    Då borde de kunna se om det finns ett tickande hjärta där om du får ett vaginalt ultraljud. Med en bra maskin kan de se från 6+... för mig gick det att se på 6+1 Ring imorgon. Jag menar, du är orolig, du har gått så långt att det borde gå och se, har haft blödning och lite ont. De måste bara ta emot dig!
Svar på tråden Novemberbebisar 2013