ceke skrev 2013-03-31 19:23:19 följande:
Hej, grattis och välkommen, Sunshine

Jo, jag har gjort ett ultraljud och det var pga medicinering för allergi som jag hamnade på gyn (underligt, jag vet, men blev beordrad av husläkarjouren), så då gjordes ett tidigt vaginalt ultraljud i samband med det. Känns bra, för nu vet jag att graviditeten "sitter rätt" och att det i a f i v 6+1 fanns ett tickande hjärta
Jag är inte ett dugg svullen. Har tom gått ner från 70 kg till 68,9 sen jag blev gravid. Förra gången fick jag jättebröst väldigt snabbt, men den här gången slutade jag amma i stort sett i samband med att jag blev gravid igen (även om det i sig inte hade nåt med varandra att göra), så jag antar att tuttarna redan är beredda att producera då de ännu inte sinat helt trots att det var ca 6 veckor sen jag slutade! Hoppas verkligen att de lugnar sig med att bli större igen då jag har så det räcker redan innan...
På tal om svullen etc har jag typ lovat mig själv att va noga med vad jag stoppar i mig denna gång då jag förra graviditeten gick upp 25 (!) kg och det har jag absolut ingen lust med denna gång. Speciellt inte eftersom jag startar på +5 från förra gången... Men, får jag lika illa foglossningar denna gång, får vi se vad som händer, för då kunde jag knappt röra mig från v 19-39...
Tack ceke

Kan tänka mig att det känns toppen att få ett kvitto på att ett hjärta pulserar där inne. Jag längtar till jag ska få göra en undersökning.
Som tur är har det inte visat sig på vågen än... bara på den svullna magen. Barnmorskan sa att det räckte att jag skulle gå upp 8-9 kg. Jag har några kilo övervikt från början.. 160 cm och väger 66 kg. Så jag hoppas att jag ska kunna hålla mig inom den rekommenderade viktuppgången. De första veckorna åt jag mycket frukt men de två senaste har de minskat något då jag mått illa och fått lite konstiga vanor. Blivit typ drickyoghurt och mariekex till frukost..
Ha en fortsatt skön påsk :)