greeneyes skrev 2013-12-28 09:48:00 följande:
God fortsättning tjejer!
Här har vi äntligen lyckats få Lilly att ta nappen, precis som många tipsat så funkade bara Mam 0-6 mån, alla andra ploppar ut. Och jösses vad gnället minskat, även vid magont tröstar nappen. Underbart! Vi har även haft turen att hon sover hela natten utan att ens äta, sover ca 22-06. BVC var lite tveksamma till att inte väcka henne men min magkänsla säger att det är okej, och även storasyster gjorde så. Hon går ju dessutom upp superbra i vikt.
Maken jobbar skift och ska jobba 12-24 både lördag och söndag, känns tungt då han i princip bara vaknar och går direkt till jobbet. Blir så uttråkad hemma... Hur gör ni för att fördriva tiden?
Underbart att hon tar nappen! Och va lyxigt med nätterna!!! Njut! Går hon upp i vikt som hon ska bör det ju inte va nåt problem att låta henne sova
Vi har beställt ny säng idag. Ska bli ljuvligt när den väl kommer för jag sover som en kratta i den vi har nu!
Simon sover rätt bra också, men vill amma 1 - 3 ggr per natt vilket ändå är ok. Storebror kommer ofta in till oss på natten också vilket håller mig vaken en del så det tar på krafterna då jag är galet trött typ ständigt. Kan ju inte sova på dagarna Heller då V fått va hemma sen S föddes.
Jag försöker gå ut och leka, promenader med vagnen samt åka och hälsa på vänner el åka och mata fåglarna i parken som sysselsättning. .. blir helt klart lättare när S blir äldre och man kan ta med honom på fler saker....