• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Langtaefterdig
    Nov13 skrev 2013-12-03 05:09:25 följande:

28/11, på bf födde jag världens finaste som visade sig vara en liten pojke!
    4050g och 52cm lång.

Hade en HELT FANTASTISK (och lugn) förlossning som pågick i 7,5h.

Vart igångsatt pga stor förlossningsrädsla, för att undvika snitt. Var öppen 3cm och hade lite värkar då vi kom in så var väldigt mogen inför igångsättningen.

Åh! Stort grattis. D

• Mindful

4050g och 52cm lång.

Vart igångsatt pga stor förlossningsrädsla, för att undvika snitt. Var öppen 3cm och hade lite värkar då vi kom in så var väldigt mogen inför igångsättningen.

Stort grattis, vad underbart. Och vad härligt att förlossningen blev en så positiv upplevelse.
  • ceke

4050g och 52cm lång.

Stort grattis!! Och va härligt att du fick en fin förlossningsupplevelse! Personligen tycker jag att föda barn är det häftigaste jag varit med om och skulle gärna göra det igen om jag bara slapp vara gravid
  • Västeråsare

Grattis :) Har alla fått sina bäbisar nu? Vår lilla grabb är två veckor idag. Lider av sömnbrist deluxe så jag kommer börja hallucinera snart tror jag.
    Jag fick ringa och rådgöra med kvinnoklinken under helgen då jag haft så ont i underlivet att jag inte kunnat röra mig. Fick tid hos barnmorskan igår som plocka bort ett gäng stygn så det känns lite bättre nu. Fick ta en titt själv med spegel och det ser ju ut som om jag har en hel trådrulle inuti :O. Inte så konstigt att det gör ont. Barnmorskan kunde inte ta bort stygn där då jag inte vet vilket det är som gör så ont och jag har tydligen ganska många stygn. Fick ta bort ett par som satt högt upp utanför iaf.
    Kan konstatera att  jag tycker tiden efter förlossningen är jobbigare (smärtan) än själva förlossningen faktiskt även om den gjorde riktigt ont. Där tog smärtan slut relativt snabbt iaf. Fick mjölkstas eller vad det nu heter dagarna efter han kom vilket gjorde helt vansinnigt ont plus underlivet. Var inte alls förberedd på allt detta då det är mitt första barn. Nu har äntligen hormonerna börjat ordna upp sig, usch, jag grina för allt första veckan Hann inte ens tänka på nått utan det kom som en blixt från en klar himmel haha. Gårdagens bonus var att jag vägde mig hos barnmorskan. Jag gick ju bara upp 4 kg under graviditeten och hade ni gått ner 8 kg :) Så med andra ord gick det ju oförskämt lätt att tappa dessa "gravidkilon".

• Langtaefterdig

Västeråsare: fy vad tufft att du haft så ont efteråt... Hoppas det blir bättre snart. Mina styng lossnade runt 2-3 V efter fl. Hejar på dig!

Tänkte uppdatera er lite om vår lilla krigare. Vi är stammisar på Astrid Lindgrens barnsjukhus just nu. Lillen har fått en handskena som han ska ha 3-4h om dagen. I tisdags gjorde vi helkropps röntgen och igår träffade vi ortopeden igen. Röntgen bilderna såg toppen ut och skelettet är inte påverkar! Halleluja!! Lillen har även börjat röra och använda fingrarna på "onda" armen jätte fint! Och om han fortsätter utvecklas så här bra blir operation runt hans 1 år dag. Så skönt!!! Dom måste operera bort bandet han har runt armen men dom känner ingen panik och vill hellre låta honom växa. Vilket känns bra i mamma-hjärtat,

• greeneyes
    Langtaefterdig skrev 2013-12-05 07:29:27 följande:

Västeråsare: fy vad tufft att du haft så ont efteråt... Hoppas det blir bättre snart. Mina styng lossnade runt 2-3 V efter fl. Hejar på dig! smile1.gif

Tänkte uppdatera er lite om vår lilla krigare. Vi är stammisar på Astrid Lindgrens barnsjukhus just nu. Lillen har fått en handskena som han ska ha 3-4h om dagen. I tisdags gjorde vi helkropps röntgen och igår träffade vi ortopeden igen. Röntgen bilderna såg toppen ut och skelettet är inte påverkar! Halleluja!! Lillen har även börjat röra och använda fingrarna på "onda" armen jätte fint! Och om han fortsätter utvecklas så här bra blir operation runt hans 1 år dag. Så skönt!!! Dom måste operera bort bandet han har runt armen men dom känner ingen panik och vill hellre låta honom växa. Vilket känns bra i mamma-hjärtat, smile1.gif

Åh vad härligt för er att han mår så bra!!!
  • Kajsabet
    Västeråsare: fy vad tufft att du haft så ont efteråt... Hoppas det blir bättre snart. Mina styng lossnade runt 2-3 V efter fl. Hejar på dig! Tänkte uppdatera er lite om vår lilla krigare. Vi är stammisar på Astrid Lindgrens barnsjukhus just nu. Lillen har fått en handskena som han ska ha 3-4h om dagen. I tisdags gjorde vi helkropps röntgen och igår träffade vi ortopeden igen. Röntgen bilderna såg toppen ut och skelettet är inte påverkar! Halleluja!! Lillen har även börjat röra och använda fingrarna på "onda" armen jätte fint! Och om han fortsätter utvecklas så här bra blir operation runt hans 1 år dag. Så skönt!!! Dom måste operera bort bandet han har runt armen men dom känner ingen panik och vill hellre låta honom växa. Vilket känns bra i mamma-hjärtat,

Wow! Det är ju jättebra! :)) härligt att han kämpar på så bra!
  • Mindful
    Västeråsare: fy vad tufft att du haft så ont efteråt... Hoppas det blir bättre snart. Mina styng lossnade runt 2-3 V efter fl. Hejar på dig!

Tänkte uppdatera er lite om vår lilla krigare. Vi är stammisar på Astrid Lindgrens barnsjukhus just nu. Lillen har fått en handskena som han ska ha 3-4h om dagen. I tisdags gjorde vi helkropps röntgen och igår träffade vi ortopeden igen. Röntgen bilderna såg toppen ut och skelettet är inte påverkar! Halleluja!! Lillen har även börjat röra och använda fingrarna på "onda" armen jätte fint! Och om han fortsätter utvecklas så här bra blir operation runt hans 1 år dag. Så skönt!!! Dom måste operera bort bandet han har runt armen men dom känner ingen panik och vill hellre låta honom växa. Vilket känns bra i mamma-hjärtat,

Vilken kämpe! Underbart att höra.
  • Mindful

Nu har jag åkt på mjölkstockning. Fy alltså, ont i ena bröstet, två röda fläckar, varmt och svullen. Feber frossa och svettningar om vartannat. Känner mig riktigt sjuk. Håller med västeråsare tycker tiden efter med smärta varit värre än förlossningen. Äntligen har underlivet slutat göra ont men stygnen sitter kvar.

• Langtaefterdig

Tack finisar! Känns underbart!

Mindful: fy vad tufft en mjölkstockning... Lider med dig. Hoppas det går över snart. <3

Svar på tråden Novemberbebisar 2013