• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • BirkaB

Tack alla ni1! Ni är så omtänksamma. Men hur mår ni själva nu? Någon som har blivit lite piggare ännu?

• SoMa72

Pigg, vad är det?! Tror det blev bättre efter v 12 sist om jag inte missminner mig...

• Mosingen

Nej.. inte ett dugg piggare.. och har ett illamående dygnet runt men är ändå inte kräksjuk.. ljuvliga graviditet men när bebisen väl kommer så är allt glömt och förlåtet haha

• Mindful

Fortfarande dödstrött, sover hela helgerna ;) Men det värsta illamåendet tycks ha avtagit så det verkar som att Postafen hjälpte mig. Jag tar dem innan jag lägger mig (står att de ska verka i 12 h) för att slippa det värsta morgonillamåendet. Gick in i v 9 idag. V 6-8 var illamåendet så påtagligt att jag fick panik!

• ceke

Jag mår rätt ok. Nån slags konstig känsla som jag inte vet hur jag ska beskriva. Småbakis kanske? Kan va graviditeten, kan va att jag känner mig rätt stressad över ekonomin helt plötsligt... Vi brukar ha bra koll på våra stålar men nu blev det helt plötsligt allt på en gång med bilservice, soffbyte och köksrenovering. På det kommer en inplanerad fiskehelg i maj och så en utlandsresa för mig och sonen i juni (den blir vi i o f sig bjudna på, men det lär ju dra en del pengar där på mat etc).... Underbara grejer men "poff" så försvann vår buffert... Längtar dock grymt efter alltihopa! Sååå... vi får helt enkelt börja jobba på en ny buffert när allt detta är klart...

• Västeråsare

Hej på er!

Jag plussade i onsdags och tog testet för att motbevisa min sambo. "Jag är definitivt inte gravid" sa jag och lämna stickan på diskbänken. Höll på att svimma när de två strecken kom fram omedelbart. Till historien hör att min mens var försenad redan förra månaden. Tog allt som allt 5 grav-test och samtliga var negativa. Har haft massor med stress under en period och antog att det var därför mensen uteblev. Det är vårt första barn och om jag fattat rätt så räknar man från sista mensen första dag? Det skulle innebär att jag plussade i vecka 8 (7+5) eller nått sånt!

Tyckt att det smaka "järn" i munnen men testen var ju negativa så jag  bara liksom ignorera det. Magen var lite risig i en vecka men trodde det var stress. Brösten har varit ömma sen jag sluta med p-piller typ så det var inte heller konstigt tyckte jag haha... Kort tålamod men återigen har jag varit stressad :) Nu ska jag ställa om  och försöka ta in att jag har en "lill-fis" i magen.  

• Ila

Smyger in lite här. Om allt går som det ska blir det bebis kring den 8 november. Är i v 9+0 i dag. Vi fick se ett starkt litet hjärta på UL i v 7+2, men jag kan ändå inte låta bli att oroa mig, trots att graviditetssymtomen tar knäcken på mig. Jag mår konstant illa från det att jag vaknar tills jag somnar, jätteömma bröst, täppt näsa och tjorvig mage. Jag minns inte alls att jag mådde såhär när jag väntade mitt första barn men det är väl bara att hålla tummarna för att det betyder att lillpärlan trivs bra där inne i magen. Hoppas att vi får följas åt ända in i november!

• itq

Hej hej Jag hoppar på här oxå. Är intre riktigt säker på när jag har bf men jag ska till Mvc på torsdag. De känns ju lite betryggande att de är fler som går runt med illamående dagarna i ända Grattis å lycka till alla blivande mammor

Svar på tråden Novemberbebisar 2013