• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Annvy

Grattis allihop!
    Här är en till som hoppar på november/december tåget. Enligt senaste mens är BF beräknat till 29/11.
    Första gången nånsin jag fått positivt resultat på gravtest och tro mig, jag har försökt förr! Denna gång hann jag knappt kasta p-pillren :) Är 31 år, så det var verkligen dags nu. Har alltid sagt att jag inte vill bli nån "gammal mamma". Satte en gräns för mig själv vid 35.
    Nervös som sjutton!
    Snusabstinensen är ett faktum, men mår i övrigt helt som vanligt. Liiite mer gasig i magen och trött kanske, men inget illamående, eller ömmande bröst.
    Spännande, spännande :)

• Västeråsare
    Annvy skrev 2013-04-06 09:51:06 följande:
    Grattis allihop!
    Här är en till som hoppar på november/december tåget. Enligt senaste mens är BF beräknat till 29/11.
    Första gången nånsin jag fått positivt resultat på gravtest och tro mig, jag har försökt förr! Denna gång hann jag knappt kasta p-pillren :) Är 31 år, så det var verkligen dags nu. Har alltid sagt att jag inte vill bli nån "gammal mamma". Satte en gräns för mig själv vid 35.
    Nervös som sjutton!
    Snusabstinensen är ett faktum, men mår i övrigt helt som vanligt. Liiite mer gasig i magen och trött kanske, men inget illamående, eller ömmande bröst.

Grattis! Jag blir 32 i dec så jag känner igen ålderstankarna :) Min första reaktion var att jag ville ta ett bloss när jag fått resultatet på testet haha. Har inte klarat bli helt rökfri på de tre dagar som gått men jobbar på det. Fan vad jobbig abstinenesen är...
  • emosovergohome
    Annvy skrev 2013-04-06 09:51:06 följande:
    Grattis allihop!
    Nervös som sjutton!
    Gud va kul, då har vi BF samtidigt :D
  • Zanah

Hej!
    Hoppar också in här. Plussade sent. Trodde jag hade mens förra månaden men tyckte inte den kom igång riktigt ordentligt. Har haft ömma bröst också men trodde inte jag var gravid ändå. Men fick två starka streck på stickan ett par dagar innan mensen skulle kommit den här gången.

Vårt första barn är 17 månader och vi hade börjat prata om syskon men tänkte väntat så det skulle tippat över på nästa år. Men sånt planerar man inte riktigt!

Var hos barnmorskan i veckan och BF är den 3 november, om nu senaste mens var i slutet av januari och i så fall skulle jag vara i vecka 9+5 nu. 

Vi har bokat tid för KUB-ultraljud om tre veckor. Vi gjorde fostervattensprov med vårt första och räknar med att få göra det igen. Hade risk 1:31 förra gången och det var mina blodprov som drog ner resultatet och de lär ju inte ha blivit bättre på två år! Fyller 35 i sommar...

Har hittills inte haft några besvär av graviditeten, det hade jag inte förra gången heller. Jag lider med alla er som mår illa, det måste vara skitjobbigt...

• ceke
    Zanah skrev 2013-04-06 15:05:11 följande:
    Hej!
    Hoppar också in här. Plussade sent. Trodde jag hade mens förra månaden men tyckte inte den kom igång riktigt ordentligt. Har haft ömma bröst också men trodde inte jag var gravid ändå. Men fick två starka streck på stickan ett par dagar innan mensen skulle kommit den här gången.

Vårt första barn är 17 månader och vi hade börjat prata om syskon men tänkte väntat så det skulle tippat över på nästa år. Men sånt planerar man inte riktigt!

Var hos barnmorskan i veckan och BF är den 3 november, om nu senaste mens var i slutet av januari och i så fall skulle jag vara i vecka 9+5 nu. 

Vi har bokat tid för KUB-ultraljud om tre veckor. Vi gjorde fostervattensprov med vårt första och räknar med att få göra det igen. Hade risk 1:31 förra gången och det var mina blodprov som drog ner resultatet och de lär ju inte ha blivit bättre på två år! Fyller 35 i sommar...

Har hittills inte haft några besvär av graviditeten, det hade jag inte förra gången heller. Jag lider med alla er som mår illa, det måste vara skitjobbigt...
    Grattis! Håller tummarna för att KUB går bra för er. Vi ska göra vårt 8 maj... Fick dock superbra siffror när vi gjorde KUB på son och hoppas på liknande denna gång. Fyller 34 i höst...
  • Sunshine811
    Västeråsare skrev 2013-04-05 23:26:15 följande:
    Hej på er!

Jag plussade i onsdags och tog testet för att motbevisa min sambo. "Jag är definitivt inte gravid" sa jag och lämna stickan på diskbänken. Höll på att svimma när de två strecken kom fram omedelbart. Till historien hör att min mens var försenad redan förra månaden. Tog allt som allt 5 grav-test och samtliga var negativa. Har haft massor med stress under en period och antog att det var därför mensen uteblev. Det är vårt första barn och om jag fattat rätt så räknar man från sista mensen första dag? Det skulle innebär att jag plussade i vecka 8 (7+5) eller nått sånt!

Tyckt att det smaka "järn" i munnen men testen var ju negativa så jag  bara liksom ignorera det. Magen var lite risig i en vecka men trodde det var stress. Brösten har varit ömma sen jag sluta med p-piller typ så det var inte heller konstigt tyckte jag haha... Kort tålamod men återigen har jag varit stressad :) Nu ska jag ställa om  och försöka ta in att jag har en "lill-fis" i magen.  

Hihi.. Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig.. men alldeles underbart ändå ;) Välkommen
  • Sunshine811

Roligt att det kommit fler hit på denna tråd :)

Till alla er som tagit eller ska göra KUBtest. Vad är bra siffror? Finns det rekommendationer på när man ska "gå vidare" och göra fostervattensprov? Jag fyller 32 i år och känner mig lite orolig... 

Kram     

• ceke
    Sunshine811 skrev 2013-04-06 21:47:35 följande:
    Roligt att det kommit fler hit på denna tråd :)

Till alla er som tagit eller ska göra KUBtest. Vad är bra siffror? Finns det rekommendationer på när man ska "gå vidare" och göra fostervattensprov? Jag fyller 32 i år och känner mig lite orolig... 

Kram     
    Jag tror de säger att får man högre sannolikhet än 1:100 så rekommenderas man att gå vidare till fostervatten- eller moderkaksprov. Det kan va 1:200, lite osäker. Vi fick 1:20 000 med vår son och det är nog så liten sannolikhet det går att få på KUB-testet. 
  • Sunshine811
    ceke skrev 2013-04-06 22:27:08 följande:
    Jag tror de säger att får man högre sannolikhet än 1:100 så rekommenderas man att gå vidare till fostervatten- eller moderkaksprov. Det kan va 1:200, lite osäker. Vi fick 1:20 000 med vår son och det är nog så liten sannolikhet det går att få på KUB-testet. 

Tack :) Bra att ha lite koll på läget.
  • SoMa72

Vi fick 1:7080 och då var jag 39 år, den här gången går vi på mkp direkt då vi vill veta säkert.

Svar på tråden Novemberbebisar 2013