StrongWom3n skrev 2013-04-08 08:12:16 följande:
Känner att jag varit tyst här ganska länge nu.. Har dels varit bortrest en vecka, sen inte haft ork att skriva.
Grattis till alla "nya" som plussat!
Här börjar illamåendet bli ganska jobbigt, speciellt då man har en 7 månaders bebis man behöver lägga massa energi på. Försöker minnas när det värsta illamåendet gav med sig förra gången, men kan inte komma ihåg. Jag vet att jag mådde illa och spydde hela graviditeten, men det var bara i början jag inte tålde doften av matos mm.
Just nu avskyr jag matos, så jag lever på typ yoghurt och mackor..
Har tid för Kub ultraljudet på måndag (om en vecka idag). Även om det enligt min beräkning kommer att vara 3 veckor för tidigt. Men barnmorskan räknar alltid från sista mensen så..
Alltid nervöst inför första ultraljudet.. Kommer det verkligen finnas nått där inne?
Är det några fler som är gravida nu och är hemma med en liten. Kommer ni hinna jobba något mellan barnen? Om allt går bra denna graviditet kommer jag ju aldrig börja jobba mellan barn 1 och barn 2. Hur och när berättar ni för arbetsgivaren.. Jag börjar bli lite nojjig för det där.. Känns jobbigt att säga att man inte alls planerar att komma tillbaks snart utan ska vara hemma för en till! Jag har tänkt vänta tills efter rutinultraljudet innan jag säger det till min chef åtminstonde..
Roligt att höra från dig igen, förstår att du har fullt upp. Jag förstår att du börjar bli nojjig inför detta med att berätta för arbetsgivaren. Jag väntar ju mitt första barn så jag är inte i samma sits även om jag själv kan tycka att det är lite jobbigt att berätta eftersom det är mkt pågång på mitt jobb till hösten. Men jag tänker så här, de har ju egentligen inte med saken att göra, du har ju rätt till detta och man kanske inte alltid styr över saker och ting som händer. De vet ju inte hur ni planerat detta, om det var en olyckshändelse eller inte. Jag tror det kommer gå bra, kanske någon som vikarierar för dig just nu som blir glad över att få stanna längre?! :)