• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • ceke
    elingabriella skrev 2013-05-03 18:28:57 följande:
    Hihi jag känner igen det där! Men vi får tänka på hur kul de kommer att ha det tillsammans när de blir lite större och kan leka tillsammans Hjärta 

Jag har förresten skrivit om graviditeten på min blogg nu om ni vill kika:  www.elingabriella.se
    Jaaa... så är det ju! Det är 22 månader mellan mig och min bror och jag har alltid tyckt det varit så bra åldersskillnad... men det är ju också det enda jag vet av från min uppväxt Det blir 23 månader mellan Ville och den som vi väntar på nu, om det är som det ska där inne i magen...

Jag känner mig helt matt och slut efter den här dagen! Då jag tillslut insåg att vi inte klarade av varandra hemma idag, tog jag med mig Ville in till stan så han fick se en massa annat än bara hemmet och tomten och sen avslutades dagen hemma hos svärfar där Ville fick busa av sig lite med sina kusiner samt faster (som är 8 år) och det var välbehövligt! Som han njöt av att träffa de andra barnen! Tror han saknar förskolan och alla kompisarna rätt rejält efter den här sjukdomsveckan faktiskt

Hur ska man hinna med en liten nyfödd när man minst sagt har händerna fulla av storebror???? Det lär ju va ett mysterium som kommer att hitta sin egen lösning i höst!  
  • Mindful

Idag har vi varit på KUB och tänk det låg en liten bebis där i min mage. Allt såg bra ut, hjärtat slog och vi fick en låg risk. Nu äntligen kan jag slappna av en del då jag sista tiden trott att jag inbillat mig hela graviditeten. Det var STORT att se bebisen för första gången, overkligt och häftigt. Vi är så lyckliga och flyger på små moln nu!! Vi bokade även tid för RUL som blir av i v. 20 ungefär. Bf 13/11 stod sig stabilt efter dagens ultraljud, sedan får man se! Var det inte någn mer som gjorde ultraljud idag har jag för mig?
    Trevlig helg! 

• Västeråsare

Varit på ultraljud idag. 12+1 idag. Jag har varit så orolig hela tiden och när hon börja peka ut det tickande hjärtat, huvudet och ryggen nästan brast det. Tårarna ville inte sluta rinna... att se lillfisen var helt fantastiskt! !!!! Allt såg jättebra ut men blev tillbaka flyttad fem dagar så nu är det 11+3 och 19 nov...

• ceke

Mindful och Västeråsare: Grattis till lyckade KUB och ultraljud!

• BalchensMalin

Vad härligt att allt såg bra ut! Underbar känsla att få se det lilla hjärtat som slår som det ska. Hoppas din värsta orolighet la sig Västeråsare.

• JaneD

BF-lista november 2013 JaneD - 5 november (andra barnet) Ila - 8 november camilla88 - 9 november (trejde barnet) Caarin - 10 november Langtaefterdig- 12 november Mindful - 13 november Zanah - 13 november (tvillingar) Västeråsare- 14 november Strongwom3n - 14 november (andra barnet) Solrosen 83 - 16 november Brullan - 16 nov (tredje Barnet) Ceke - 17 nov (2:a barnet) BalchensMalin - 24 november Vittoria- 27 November Jämthund - 28 November (andra barnet)

• Ila
    {#emotions_dlg.flower} BF-lista november 2013  {#emotions_dlg.flower}

Ila - 2 november (andra barnet)
    Jane D - 5 november (andra barnet)
    camilla88 - 9 november (trejde barnet)  
    Caarin - 10 november 
    Langtaefterdig- 12 november
    Mindful - 13 november 
    Zanah - 13 november (tvillingar) 
    Västeråsare- 14 november
    Strongwom3n - 14 november (andra barnet) 
    Solrosen 83 - 16 november
    Brullan - 16 nov (tredje Barnet)
    Ceke - 17 nov (2:a barnet)
    BalchensMalin - 24 november 
    Vittoria- 27 November 
    Jämthund - 28 November (andra barnet)
  • Ila
    Mindful och Västeråsare: Härligt att allt såg fint ut på era ultraljud!
  • Västeråsare

Det känns mycket bättre nu!! Kan slappna av på ett annat sätt och ta vara på att jag oftast mår bra.

• pangis

Är  i vecka 12+5. Undrar om de är nån mer än jag som har ständigt ont i nedre delen av magen hela tiden . Funderar på om de är foglossningar redan men är osäker om man kan få de så här tidigt. Vad tror ni?

Svar på tråden Novemberbebisar 2013