• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • ceke
    pangis skrev 2013-05-04 09:49:15 följande:
    Är  i vecka 12+5. Undrar om de är nån mer än jag som har ständigt ont i nedre delen av magen hela tiden . Funderar på om de är foglossningar redan men är osäker om man kan få de så här tidigt. Vad tror ni?
    Det beror nog på hur det gör ont. Foglossningar känns som knivhugg i hårddelarna om du frågar mig. Och de känns när man tar för långa steg, gör någonting osymmetriskt typ går i trappor, bär snett eller liknande. Jag kände av foglossningar första gången i v 11-12 förra gången. Än så länge har jag inte känt nåt denna gång.
  • lillbumbin

Pangis: jag känner av det jag oxå
    Men ha gjort det med de två senaste pojkarna oxå. Det är inte foglossning utan det är bara ligamenten. Men ta de lugnt så du slipper foglossning. Kan lova att de e farligt att inte ta de på allvar. Då min mans ex har foglossning även idag 9 år efter hennes sons födelse

• Ila
    pangis skrev 2013-05-04 09:49:15 följande:
    Är  i vecka 12+5. Undrar om de är nån mer än jag som har ständigt ont i nedre delen av magen hela tiden . Funderar på om de är foglossningar redan men är osäker om man kan få de så här tidigt. Vad tror ni?
    Jag har också ont. Liksom rakt in över blygdbenet. Det hugger och ilar, men jag tror också på att det är ligamenten snarare än foglosssning. Jag hade likadant med första barnet vid den här tiden, men det gick över efter ett tag. Inget jag behövde dras med hela graviditeten iaf.
  • Zanah

Sååå skönt det känns nu! 

Vi gjorde KUB idag och fick se två små 6-cm-bebisar krumbukta omkring därinne! Risken blev relativt låg, 1:2600 på den ena och 1:5700 på den andra. (Vi hade 1.31 på förra graviditeten så det här kändes riktigt bra!) Jag hade ju tänkt mig att inte göra KUB men de hade nya rutiner och rön på sjukhuset och den läkaren vi träffade i torsdags var tydligen inte uppdaterad på dem så nu tar de med blodproven i riskbedömningen även på tvillingar. 

Man blir lite bollad fram och tillbaka känns det som men nu när det såg bra så lägger vi det bakom oss och njuter av livet fram till RUL i juni. Jag håller med dig Västeråsare, nu kan man koppla av på ett annat sätt. Jag mår ju dessutom oförskämt bra så det är bara att njuta!

• BalchensMalin

Gud vad härligt för er!! Tänk vilken lycka att se 2 små mirakel :) Längtar till mitt KUB nästa vecka. Börjar äntligen må bättre och efter två blödningar så har det varit lugnt nu i 1,5 vecka. Det känns skönt!!

Berättade för min chef förra veckan, och tre dagar senare kommer min kollega (som jag arbetar mest med) och säger att hon också är gravid med BF i november. Gissa om vi skrattade :))

• ceke

Zanah: Åh va skönt att KUB gick så bra med båda era småttingar

Själv berättade jag för min chef idag. Hade tänkt vänta tills efter lönesättningen för 2013 var klar, men det kom saker angående uppdrag under hösten som gjorde att jag inte kunde vänta. Han log mest och gratulerade... Tyckte det va bra att jag berättade i så god tid att han hinner hitta en bra ersättare Så det kändes bra. Hoppas bara det inte påverkar lönen... Men han ska ha riktigt bra argument för att inte ge mig "mina" procent då det, vad jag vet, inte finns nåt att klaga på angående min jobbinsats... har även tagit på mig några extrauppdrag så...

KUB på onsdag. Längtar med skräckblandad förtjusning. Längtar såklart massor till själva ultraljudet (bara det ser bra ut), men även efter en dag i stockholm! Ska träffa mamma (som följer med på KUB då min man måste va hemma och hämta sonen från förskolan) samt två vänner för lunch. Ska bli helt underbart att komma tidigt till stan, käka nån härlig frukost på nåt fik, strosa lite i affärer och bara njuta av vackra sthlm...

Känner mig nu jättegravid. Växtvärk i magen, smått illamående till och från, superkänslig för lukter och en galen huvudvärk som liknar den med min son väääldigt mycket. ..och.. börjar SE gravid ut om magen... Poff så har det kommit en degig kulmage som liksom inte går att dra in... 

• Zanah
    BalchensMalin och ceke : håller tummarna för era KUB i nästa vecka. Jag var ju helt säker på att få hög risk då det var mitt blodprov som drog ner resultaten förra gången och jag tänkte att blodet ändrar sig väl inte så det borde bli samma nu. Men det vi förklarat för oss när vi träffade läkaren att en ny graviditet är en ny graviditet och hormonerna i blodet kan se helt annorlunda ut en graviditet jämfört med en annan. Alltid lär man sig något....!

Vad skönt för er som berättat på jobbet. Jag ska bara invänta ett bra tillfälle, och sen är det helt officiellt. Jag har utvecklingssamtal med mina treor om två veckor och det hade varit skönt att kunna säga något ifall de frågar om hur det blir till hösten.
  • Västeråsare

Zanah- ja det blir glädje och lättnad efter att få se och höra att allt ser bra ut

Jag hade mitt andra besök hos barnmorskan idag. 11+5 idag efter bakåtflyttandet på ultraljudet. Knappt gått upp ett kilo. Väldigt törstig, kissar massor och ofta huvudvärk gjorde att hon vill kolla extra på mitt blodsocker så jag ska tillbaka för ett till blodprov. Fick göra de andra proverna idag.  

• Langtaefterdig

Grattis alla som fick bra resultat på KUB! Sitter i väntrummet på Mama Mia nu och ska göra kub om 5 min. Är så nervös....

• ceke
    Langtaefterdig skrev 2013-05-07 06:56:35 följande:
    Grattis alla som fick bra resultat på KUB! Sitter i väntrummet på Mama Mia nu och ska göra kub om 5 min. Är så nervös....

Hoppas det gick bra!
Svar på tråden Novemberbebisar 2013