• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Langtaefterdig

Grät hela ultraljudet. Vi fick allt filmat och 3 underbara bilder. Resultatet blev 1 med 1:3504 och 2 med 1:20 000 så vi hamnade i lågrisk fältet. Känns som en stor lättnad. Så fantastiskt att se den lilla. Och krabaten vinkade till oss :')

• Mindful

Langtaefterdig: Stort grattis och vilken lite söt krabat på bilden. Vilken bra bild ni fick med er :)

• Fiamedbarn
    Nu har jag ett missfall i full gång  Fick ett VUL idag pga tilltagande blödning och då såg de inga fosterrörelser eller att hjärtat slog....graviditeten hade avstannat i vecka 8 - jag skulle ju vara i vecka 11 nu. Känns i alla fall skönt att jag tog min oro på allvar och fick reda på det så fort som möjligt. Blev ledsen men kände mig samtidigt otroligt stark. Nu ska jag försöka koncentrera mig på viktminskning med LCHF och och komma ur den här hemska graviditetströttheten genom att dricka mycket cola! 

Och sen vill jag köra igång så fort som möjligt både med fertilitetsutredning och ny graviditet! Jag kan ju uppenbarligen bli gravid då jag haft två graviditeter inom bara några månader. Det gäller bara att behålla fostret. Fått trombyl och folsyra (extra starka) utskrivet idag Och ska denna gången ta progesteron så fort hjärtljud konstaterats. Och jag ska undvika toning, hårsprej, stress och att äta onyttigt. Och jag ska äta bisolvon fram till konstaterad graviditet. Och jag ska beställa nya ägglossningsstickor ikväll. Jag ska försöka göra ALLT för att lyckas! Det kanske inte går men jag vill ge det en ordentligt chans!!

Lycka till nu alla ni andra!!!

Kram, Fia
  • ceke

Fiamedbarn: Neej, stora styrkekramar till dig och all lycka till med vidare försök!  

• BalchensMalin

Fiamedbarn: Uch bli så ledsen för din skull :(
    Du hade väl gjort ett tidigare UL och då såg det bra, jag bli ledsen bara jag tänker på det. Har haft blödningar oxå, så oron finns givetvis där.

Stora styrkekramar och lycka till!! Du verkar vara en tjej med stark vilja och en "ge inte upp"- vilja! Glöm aldrig hur stark du är!

Kram

• Kajsabet
    Fiamedbarn skrev 2013-05-07 19:10:10 följande:
    Nu har jag ett missfall i full gång  Fick ett VUL idag pga tilltagande blödning och då såg de inga fosterrörelser eller att hjärtat slog....graviditeten hade avstannat i vecka 8 - jag skulle ju vara i vecka 11 nu. Känns i alla fall skönt att jag tog min oro på allvar och fick reda på det så fort som möjligt. Blev ledsen men kände mig samtidigt otroligt stark. Nu ska jag försöka koncentrera mig på viktminskning med LCHF och och komma ur den här hemska graviditetströttheten genom att dricka mycket cola!  Och sen vill jag köra igång så fort som möjligt både med fertilitetsutredning och ny graviditet! Jag kan ju uppenbarligen bli gravid då jag haft två graviditeter inom bara några månader. Det gäller bara att behålla fostret. Fått trombyl och folsyra (extra starka) utskrivet idag Och ska denna gången ta progesteron så fort hjärtljud konstaterats. Och jag ska undvika toning, hårsprej, stress och att äta onyttigt. Och jag ska äta bisolvon fram till konstaterad graviditet. Och jag ska beställa nya ägglossningsstickor ikväll. Jag ska försöka göra ALLT för att lyckas! Det kanske inte går men jag vill ge det en ordentligt chans!! Lycka till nu alla ni andra!!! Kram, Fia

Vad ledsen jag blir, hade verkligen hoppats på att det var okej trots allt. Det är bra att du får en fertilitetsutredning och så mycket hjälp du/ni kan få! Jag hoppas av hela mitt hjärta att du får en liten guldklimp till sist!
  • Zanah

Jag känner verkligen med dig...  Stort lycka till i fortsättningen! Tredje gången gillt...!

• ceke

I förmiddags var jag på Kub och det gick finfint! Risk på 1:13000 och en vaken och pigg liten bebos som tränade upphopp och visade nåde händer och fötter

Svar på tråden Novemberbebisar 2013