• Anonym (singeltjej)

Desperata singeltjejer

Jag har märkt en viss desperation hos vissa nyblivna singeltjejer och jag har svårt att förstå det beteendet. Det utstrålar "snälla älska mig" om dem och jag upplever att många av dem saknar värdighet i sitt beteende, är väldigt "på" de killar de dejtar och har väldigt låga krav på framtida partners. Allt detta gör dem enligt min mening oattraktiva och jag har svårt att förstå varför dessa unga (runt 30) kvinnor sätter så lågt värde på sig själva.

Jag är singel sen ett år tillbaka och uppfattars som en attraktiv, välutbildad och vältränad tjej som kan välja bland killarna. Men många av dessa tjejer som jag sett ha detta beteende är ganska attraktiva de också, så jag förstår verkligen inte varför de måste sjunka så lågt.

Jag har visserligen väldigt höga krav på en framtida partner men även om mina krav skulle vara lägre så utstrålar jag fortfarande inte desperation, för dels vet jag att jag kan hitta en partner när jag känner mig redo fär det och dels så trivs jag med mig själv och mitt eget liv. M.a.o har jag ett eget liv som jag dessutom kommer att behålla när jag väl träffar nån jag vill dela min tillvaro med.

Någon som känner igen detta? 

• Svar på tråden Desperata singeltjejer
  • Anonym (singeltjej)
    MikNis skrev 2013-03-10 11:37:55 följande:
    Du säger att du är 29 nu och har satt som mål att välja någon innan 32 års åldern...  
    Ja jag inser att om jag vill ha barn nång gång så måste jag nog välja nån förr eller senare..
  • Anonym (singeltjej)
    Flashbulb skrev 2013-03-10 11:37:56 följande:
    Så du tror att en kvinna vars kroppsform är smal är en perfekt kvinno kropp?? Jesus.

Jag som kille är 28, har varit singel i 7 år nu. Helt sjukt att det gått så lång tid nu men jag vet att jag är en väldigt bra kille.  Finns inte en chans i världen att jag skulle sänka mina krav bara för att ha någon. Antingen ska jag ha någon som gör mig knäsvag eller inget alls. Tyvärr är det bara 2 tjejer på 5 år som attraherat mig fullständigt. Jag älskar kvinnor som är charmiga, vågar göra bort sig, bjuder på sig själva. Inte är rädda för något, lite jävlar anamma i dem. Är så jävla knäsvag för sånt..Tyvärr är 99% av alla tjejer så jävla tråkiga idag. Fredagsmys x 52v per år orkar jag inte med. Jag vill leva och det nu! Många är också blyga, stela och vågar ej säga vad de tycker, inte attraktivt för fem öre.

Utseende bryr jag mig inte ett piss om, det är bara ett skal. Kroppsform bryr mig inte om heller. Det är hela paketet jag vill åt, det är hennes personlighet jag ska leva med, ej något utseende.  Skulle heller ej vilja delta någon över 30. Ibland tror jag att jag alltid kommer att förbli singel och det kanske jag kommer att vara men hellre att vara singel än att ha någon att nöja mig.
    Nej jag är en smal timglaskropp, dvs väldigt smal midja och kurvor men sml kropp rent generellt med med höfter, rumpa osv..Jag är en europeisk ljus tjej men har inte en "europeiskt" rak kropp.
  • missan75

Nja, jag syftade mer på din syn på dig själv faktiskt. Inte så mycket på din framtida partner.

• Anonym (singeltjej)
    missan75 skrev 2013-03-10 11:44:13 följande:
    Nja, jag syftade mer på din syn på dig själv faktiskt. Inte så mycket på din framtida partner.
    Jag har ingen speciell "syn" på mig själv men det var jobbigt att ta sig igenom min utbildninng vilken de flesta i Sverige inte ens lyckas komma in på, så ur det perspektivet ser jag det som en bedrift.
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-10 11:48:51 följande:
    Jag har ingen speciell "syn" på mig själv men det var jobbigt att ta sig igenom min utbildninng vilken de flesta i Sverige inte ens lyckas komma in på, så ur det perspektivet ser jag det som en bedrift.
    Om du hade kommit in på en utbildning som de massor söker till med de flesta inte kommer in på och många desutom hoppar av från eftersom den är så tuff, skulle du inte känna dig stolt över dig själv?
  • missan75

Jag tycker alla ska leva så att de är stolta över sig själva. Däremot tycker inte jag man ska värdera sig själv efter sin utbildning. Den säger inget, enligt mig, huruvida man är ett kap eller ej. Inte heller utseende känns vidare relevant där. Kärleken mellan två människor har väldigt lite med vare sig utbildningsbakgrund eller hur man ser ut.

• Anonym (singeltjej)
    missan75 skrev 2013-03-10 12:00:57 följande:
    Jag tycker alla ska leva så att de är stolta över sig själva. Däremot tycker inte jag man ska värdera sig själv efter sin utbildning. Den säger inget, enligt mig, huruvida man är ett kap eller ej. Inte heller utseende känns vidare relevant där. Kärleken mellan två människor har väldigt lite med vare sig utbildningsbakgrund eller hur man ser ut.
    Man höjer väl sitt värde som singel i och med att man genom sin utbildning har höjt sin status i samhället och (förhoppningsvis) är relativt välbetald.
  • missan75

Ja, kanske hos vissa. Och kanske i vissa områden. Men du känner att du vill leva med någon som värderar dig utefter din utbildning och ditt yttre? Känner du verkligen att det är något att ströva efter?

• Anonym (singel)
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-10 12:04:36 följande:
    Man höjer väl sitt värde som singel i och med att man genom sin utbildning har höjt sin status i samhället och (förhoppningsvis) är relativt välbetald.
    Jag har isåfall ett högt värde. Är rejält välutbildad som lett till ett internationellt kanonjobb (därför inga problem med eget hus som ensamstående med barn). Har turen att se ung ut och naturligt lätt för att hållas smal, är lång och hyfsat vältränad. Nackdelen med detta  på singelmarknaden är att mitt urval av lämpliga partners minskar. Ofta är ju män i motsvarande ställning gifta familjefäder redan. Och andra män verkar lätt få mindrevärdskomplex  vad det gäller mig när jag har så mycket. Bara det att vi träffas och de ser min bil (som är en finare sort) verkar ge mindrevärdskomplex. Så urvalet av singelmän som överhuvudtaget törs och vill dejta mig krymper. Så jag berättar inte så fort vad jag jobbar med, vad jag har för utbildning och hur jag bor.

Nu har det lyckats rätt bra ändå att få till dejtande och förhållanden, men värre med att hitta någon att behålla ;) 
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (singel) skrev 2013-03-10 12:17:03 följande:
    Jag har isåfall ett högt värde. Är rejält välutbildad som lett till ett internationellt kanonjobb (därför inga problem med eget hus som ensamstående med barn). Har turen att se ung ut och naturligt lätt för att hållas smal, är lång och hyfsat vältränad. Nackdelen med detta  på singelmarknaden är att mitt urval av lämpliga partners minskar. Ofta är ju män i motsvarande ställning gifta familjefäder redan. Och andra män verkar lätt få mindrevärdskomplex  vad det gäller mig när jag har så mycket. Bara det att vi träffas och de ser min bil (som är en finare sort) verkar ge mindrevärdskomplex. Så urvalet av singelmän som överhuvudtaget törs och vill dejta mig krymper. Så jag berättar inte så fort vad jag jobbar med, vad jag har för utbildning och hur jag bor.

Nu har det lyckats rätt bra ändå att få till dejtande och förhållanden, men värre med att hitta någon att behålla ;) 
    Ok men vill du själv ens ha män med lägre status än vad du själv har?
Svar på tråden Desperata singeltjejer