• Anonym (singeltjej)

Desperata singeltjejer

Jag har märkt en viss desperation hos vissa nyblivna singeltjejer och jag har svårt att förstå det beteendet. Det utstrålar "snälla älska mig" om dem och jag upplever att många av dem saknar värdighet i sitt beteende, är väldigt "på" de killar de dejtar och har väldigt låga krav på framtida partners. Allt detta gör dem enligt min mening oattraktiva och jag har svårt att förstå varför dessa unga (runt 30) kvinnor sätter så lågt värde på sig själva.

Jag är singel sen ett år tillbaka och uppfattars som en attraktiv, välutbildad och vältränad tjej som kan välja bland killarna. Men många av dessa tjejer som jag sett ha detta beteende är ganska attraktiva de också, så jag förstår verkligen inte varför de måste sjunka så lågt.

Jag har visserligen väldigt höga krav på en framtida partner men även om mina krav skulle vara lägre så utstrålar jag fortfarande inte desperation, för dels vet jag att jag kan hitta en partner när jag känner mig redo fär det och dels så trivs jag med mig själv och mitt eget liv. M.a.o har jag ett eget liv som jag dessutom kommer att behålla när jag väl träffar nån jag vill dela min tillvaro med.

Någon som känner igen detta? 

• Svar på tråden Desperata singeltjejer
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym skrev 2013-03-10 11:15:11 följande:
    Du får välja mellan killarna? Varför tror du att du får välja mellan andra människor likt andra inte kan "välja" dig? 

Ska jag vara ärlig tror jag du får "välja" killarna i säng, men där slutar valmöjligheterna. Att binda en bra kille till sig är  svårare än simma 10km med 20kg blytyngder på ryggen. En bra kille vill ha en ung snygg tjej och "tjejer" över 30 .. blir snabbt oattraktiva, det vet alla som är realister. Inte ens gubbar kring 50 vill ha en tjej som är över 30 och det orsakar en del dilemma.

Valmöjligheterna som fanns när tjejen var 18-25 har utbytts mot att inte vara attraktiv på singelmarknaden 35-45. Man kan säga att det är ett naturens utjämningssystem och jag tror det är där desperationen kommer in.
    Jag är under 30 och har lätt att inleda relationer med män.. därför tror jag att jag får välja..Till saken hör vaäl att jag anses vara en snygg tjej och jag har en tung högskoleutbildning bakom mig så det brukar underlätta när man vill ha en kvalitetsman.

Och jag ser ungre ut än min ålder, blir leggad när jag ska köpa cigg och folköl till fest jämt, kan i princip inte spontant köpa det utan att ha med mih legg.. Så jag ses nog fprtfarande som väldigt ung av folk som inte vet min egentliga ålder (snart 30).. 
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-10 11:26:11 följande:
    Jag är under 30 och har lätt att inleda relationer med män.. därför tror jag att jag får välja..Till saken hör vaäl att jag anses vara en snygg tjej och jag har en tung högskoleutbildning bakom mig så det brukar underlätta när man vill ha en kvalitetsman.

Och jag ser ungre ut än min ålder, blir leggad när jag ska köpa cigg och folköl till fest jämt, kan i princip inte spontant köpa det utan att ha med mih legg.. Så jag ses nog fprtfarande som väldigt ung av folk som inte vet min egentliga ålder (snart 30).. 
    Ursäkta felstavningarna,  är hemma med feber och orkar inte kolla igenom innan jag skickar iväg svar..
  • missan75

Alltså, ett stolpskott kan ta sig igenom en högskoleutbildning. Jag har träffat många med en examen där jag faktiskt funderar om personen är smart nog att knyta sina egna skor. Tycker faktiskt inte det bevisar speciellt mycket, förutom att man är med i klubben för inbördes beundran.

Och, nej, jag är inte vare sig avundsjuk eller utan egen högskoleutbildning. Tycker bara det är tramsigt att tro så djävla mycket om sig själv för man har en högskoleexamen.

• Anonym

Desperationen beror troligtvis på att de aldrig levt som singlar och tror att deras värde ligger i tvåsamhet.

• Anonym (singeltjej)
    Anonym skrev 2013-03-10 11:15:11 följande:
    Du får välja mellan killarna? Varför tror du att du får välja mellan andra människor likt andra inte kan "välja" dig? 

Ska jag vara ärlig tror jag du får "välja" killarna i säng, men där slutar valmöjligheterna. Att binda en bra kille till sig är  svårare än simma 10km med 20kg blytyngder på ryggen. En bra kille vill ha en ung snygg tjej och "tjejer" över 30 .. blir snabbt oattraktiva, det vet alla som är realister. Inte ens gubbar kring 50 vill ha en tjej som är över 30 och det orsakar en del dilemma.

Valmöjligheterna som fanns när tjejen var 18-25 har utbytts mot att inte vara attraktiv på singelmarknaden 35-45. Man kan säga att det är ett naturens utjämningssystem och jag tror det är där desperationen kommer in.
    Och jag hade inte samma valmöjligheter bland kvalitetsmännen innan jag gick min högskoleutbildning, dvs när jag var runt 20, av den anledningen att tex 35 åriga läkare inte vill gifta sig med 20 åringar som nyligen bara gått ut gymnasiet.. Men min högskoleutbildning har öppnat många dörrar på den fronten..
  • Kaffekopp
    MikNis skrev 2013-03-10 10:47:05 följande:
    Vad vinner man på att ställa höga krav? 

Det viktiga är väl att man fungerar ihop eller?

Det ena hänger åtminstone för mig ihop med det andra. Jag vet ju själv vad jag föredrar och mina krav är ju inte likadana som andras. Det är inte så att jag har en lista med krav som jag bockar av allt efter hand. För min del handlar kraven om hur en man är som person snarare än om vad han är. Bilmekaniker eller hjärnkirurg spelar liksom ingen roll.
    Det jag tror många missförstår när man säger höga krav är att de tror att man bara vill ha en rik, snuskigt snygg och vältränad hyperintelligent humorist och att alla andra faller bort. Så är nog inte fallet för de flesta. Kraven är nog att man ska passa ihop så bra det går och att man inte nöjer sig med någon som kanske inte är helt rätt för en bara för att man känner sig ensam och vill ha ett förhållande. 
  • MikNis
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-10 11:29:08 följande:
    Och jag hade inte samma valmöjligheter bland kvalitetsmännen innan jag gick min högskoleutbildning, dvs när jag var runt 20, av den anledningen att tex 35 åriga läkare inte vill gifta sig med 20 åringar som nyligen bara gått ut gymnasiet.. Men min högskoleutbildning har öppnat många dörrar på den fronten..
    Du säger att du är 29 nu och har satt som mål att välja någon innan 32 års åldern...  
  • Flashbulb
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-10 11:07:02 följande:
    Jag gillar tänade kroppar på män och jag är själv  vältränad och anses av många män ha en "perfet" kropp.... och Nej,  det är inte en 5årig lärarutbildning det handlar om utan nåt betydligt tyngre..
    Så du tror att en kvinna vars kroppsform är smal är en perfekt kvinno kropp?? Jesus.

Jag som kille är 28, har varit singel i 7 år nu. Helt sjukt att det gått så lång tid nu men jag vet att jag är en väldigt bra kille.  Finns inte en chans i världen att jag skulle sänka mina krav bara för att ha någon. Antingen ska jag ha någon som gör mig knäsvag eller inget alls. Tyvärr är det bara 2 tjejer på 5 år som attraherat mig fullständigt. Jag älskar kvinnor som är charmiga, vågar göra bort sig, bjuder på sig själva. Inte är rädda för något, lite jävlar anamma i dem. Är så jävla knäsvag för sånt..Tyvärr är 99% av alla tjejer så jävla tråkiga idag. Fredagsmys x 52v per år orkar jag inte med. Jag vill leva och det nu! Många är också blyga, stela och vågar ej säga vad de tycker, inte attraktivt för fem öre.

Utseende bryr jag mig inte ett piss om, det är bara ett skal. Kroppsform bryr mig inte om heller. Det är hela paketet jag vill åt, det är hennes personlighet jag ska leva med, ej något utseende.  Skulle heller ej vilja delta någon över 30. Ibland tror jag att jag alltid kommer att förbli singel och det kanske jag kommer att vara men hellre att vara singel än att ha någon att nöja mig.
  • Anonym (singeltjej)
    missan75 skrev 2013-03-10 11:28:05 följande:
    Alltså, ett stolpskott kan ta sig igenom en högskoleutbildning. Jag har träffat många med en examen där jag faktiskt funderar om personen är smart nog att knyta sina egna skor. Tycker faktiskt inte det bevisar speciellt mycket, förutom att man är med i klubben för inbördes beundran.

Och, nej, jag är inte vare sig avundsjuk eller utan egen högskoleutbildning. Tycker bara det är tramsigt att tro så djävla mycket om sig själv för man har en högskoleexamen.
    Jag tror ingenting, jag vill ha en man som är min jämlike, med högskoleutbildning och allt vad det innebär, så enkelt är det!
Svar på tråden Desperata singeltjejer