• systersandra

Gastric bypass i västra götaland någon?

Har skrivit en egenremiss till Borås för att få komma till läkare och få en sådan operation beviljad,

Har fått tid till sjuksköterska samt medicinläkare i början på maj på obesitasmottagningen  på Sahlgrenska.

Är det någon annan som ska dit nyligen eller har varit där?

Undrar hur det går till,om man måste träffa en kirurg också eller om medicinläkaren kan ta beslutet.
    Trodde faktiskt att man bara träffade en kirurg.

Undrar hur lång väntetid det är osv  och hur hela processen går till.

Fick vänta nästan tre månader från det att jag skickade in min remiss tills det jag fick komma dit (inom vårdgarantitiden precis alltså) 

Kunde vara roligt om någon kunde dela med sig av sina erfarenheter. 
  • Svar på tråden Gastric bypass i västra götaland någon?
  • systersandra

De borde fått svar på mitt urinprov och är det ok så skickar de svar till Sahlgrenska att allt är grönt och då sätts jag i kön. 
    Ska ringa i slutet på veckan.
    Det finns hur mycket som helst att läsa på viktop,kan sitta hela natten om det är så. 

• systersandra

Hur har det gått för dig MBE01?
    Fått någon köbekräftelse? 
    Själv har jag äntligen fått svar på mitt urinprov och allt var bra.
    Skulle ringa koordinatorn för att kolla att de satt mig i kö men hon är på semester till 1 juli.
    Hoppas verkligen inte det tar veckotals nu innan jag kommer i kön...
    Ska åberopa vårdgarantin så fort jag vet att jag är i kön för det har gått lång tid sen jag var hos läkaren utan att något hänt.

• MBE01

Systersandra, vad härligt att allt ser bra ut för dig ialla fall!!! Jag har inga nyheter alls men jag står fortfarande och lurpassar på posten när den kommer Solig!!! JAg har också försökt att få tag på koordinatorn, både förra veckan och denna veckan, men på måndagmorgon ska hon tydligen vara på plats igen. Jag är så nyfiken nu... Helt galet ju, semestern går ju och här går man bara och drömmer om att börja dricka shakes! Drömmer

Hoppas, hoppas att det blir i augusti senast ialla fall!

Ha nu en mysig onsdag och på måndag kommer det att bli en stackars koordinator som kommer att bli totalt nerringd Oskyldig gissar jag!!!

• MBE01

Jaha, nu blev det ju helt knasigt för mig... Skrattande Igår kom en kallelse till Aleris i Lund, för informationsmöte och träff med kirurg och sjuksköterska, med posten! Jag ska vara där den 10/7 och blir jag godkänd då så går jag hem med en OPtid direkt!!! Med kallelsen kom en remiss till vårdcentralen att jag ska lämna blodprov (samma test som jag gjorde på Sahlgrenska och som såg utmärkt ut) snarast så att Aleris har mina prover när jag kommer på deras möte. Utan de färdiga testerna ingen OPtid står det i brevet - så jag sprang ner till vårdcentralen imorse bums och nu är blodet ivägskickat på analys och godkännande. Wiiihiiieee så kan det gå!!!

Jag är toppenGLAD och googglar allt om Aleris just nu! {#emotions_dlg.flower}

• Levamera

Hej tjejer! Va kul att läsa om hur det går för er! Sååå spännande det måste va! :D

Jag lämnade min (egen)remiss idag till kirurgmot. Är jättenervös nu!! :S Jag går och drömmer om op hela tiden samtidigt som jag är jätterädd för att inte bli godkänd. Vid mitt landsting krävs BMI 40, och jag har 41. Har varit överviktig sedan jag var barn, provat allt and so on. Så jag hoppas! Det känns som en riktig chans liksom!

Fortsätt och skriv här om vad som händer. Så spännande att läsa! :)

• systersandra

Men så snabbt kunde väl inga ana och i semestertider också!
    Vad roligt! 
    Det är ju typ bara två veckor dit.
    Det går nog jättesnabbt sedan när du väl är godkänd av dem, max en månad kan jag  tänka.
    Vi får se hur det går med mig ska ringa på måndag. 

• MBE01

Det är verkligen superroligt!!!! Fast jag ska ju bli godkänd också! Tungan ute Men det gissar jag att jag blir.

De andra tjejerna här på forumet som ska opereras på Aleris har redan varit på mötet, är godkända och ska opereras i augusti, så kanske jag får en tid i september ialla fall senast. Hoppas, hoppas! Jag ska göra vad jag kan när jag väl är där. Man kanske kan säga till att man ställer upp bums om det blir avbokningar t ex.

Hoppas att du får tag i koordinatorn på måndag nu! Du får ringa direkt så att hon inte får för sig att ta semster efter lunch!!! Solig

Håller tummarna för dig!!!

• MBE01
    Levamera skrev 2013-06-27 17:44:30 följande:
    Hej tjejer! Va kul att läsa om hur det går för er! Sååå spännande det måste va! :D

Jag lämnade min (egen)remiss idag till kirurgmot. Är jättenervös nu!! :S Jag går och drömmer om op hela tiden samtidigt som jag är jätterädd för att inte bli godkänd. Vid mitt landsting krävs BMI 40, och jag har 41. Har varit överviktig sedan jag var barn, provat allt and so on. Så jag hoppas! Det känns som en riktig chans liksom!

Fortsätt och skriv här om vad som händer. Så spännande att läsa! :)
    Hej Levamera!!!

Grattis till det stora steget till ett bättre och hälsosammare liv! En operation är minsann inget roligt egentligen, men har man kommit till en viss nivå i livet så är det nog daxs att göra vad man kan. Jag skickade också in en egenremiss och det tog ca en månad sen fick jag hem papper om möte med sjuksköterska på Sahlgrenska, så jag håller tummarna för dig också att du får en tid snart! När man väl har skickat remissen vill man ju att det ska ske bums, eller hur?!! Drömmer Har du ett bmi på 41, är frisk och har testat det mesta inom bantning innan så ska det inte vara något problem. De jag har träffat har varit jättesnälla och alla är lika trevliga, det är ingen som pekar finger för att man är tjock menar jag! Solig Jag har ett bmi på 42 men det ska bli ändring på det!

Lycka till nu!!!
  • Lennie

Har nu skrivit en egenremiss och ska posta den. Blir dock osäker på vart jag skickar den? Bor i Vänersborg och jag har hört att de numer gör operationer på NÄL. Eller ska jag chansa på att skicka den till Sahlgrenska istället?

Svar på tråden Gastric bypass i västra götaland någon?