• systersandra

Gastric bypass i västra götaland någon?

Har skrivit en egenremiss till Borås för att få komma till läkare och få en sådan operation beviljad,

Har fått tid till sjuksköterska samt medicinläkare i början på maj på obesitasmottagningen  på Sahlgrenska.

Är det någon annan som ska dit nyligen eller har varit där?

Undrar hur det går till,om man måste träffa en kirurg också eller om medicinläkaren kan ta beslutet.
    Trodde faktiskt att man bara träffade en kirurg.

Undrar hur lång väntetid det är osv  och hur hela processen går till.

Fick vänta nästan tre månader från det att jag skickade in min remiss tills det jag fick komma dit (inom vårdgarantitiden precis alltså) 

Kunde vara roligt om någon kunde dela med sig av sina erfarenheter. 
  • Svar på tråden Gastric bypass i västra götaland någon?
  • Levamera

Nej, det håller jag med om, i dom åldrarna så kommer man undan. ;)
    Mina är 5 och 8, så med äldsta blir det nog lite svårt. Jag får fundera ut något. Vill inte säga att jag gjort det för att bli smal och säger jag att mamma behövde fixa en sak i magen så kommer hon fråga vad. Så jag måste ha en plan ifall att liksom. ;)

Tycker öht det är svårt att veta vilka jag vill berätta för. Tyvärr så är det så många som är så dömande. Jag har själv varit lite dömande förr kan jag erkänna, innan jag satt mig in i hur det går till.
    Jag vill kunna stå för det jag gör, men vill samtidigt inte att op'en ska bli en identitet som det blivit för vissa.
    Ja, många tankar som snurrar...

• Lennie

Lite komiskt var att när jag skulle posta brevet och köpte frimärken var motivet på märkena kakor

• Lennie

Jag skickade min remiss förra fredagen och fick bekräftelse i torsdags om att de fått remissen samt att jag kommer få en tid för undersökning och information (i grupp) inom 90 dagar

• Levamera

Jag lämnade in min egenremiss den 27 jun. (Jobbar på sjukhuset, så budade över den så det kommer fram samma dag.) Jag har inte fått nån remissbekräftelse än. Men får väl ha lite is i magen.

• Levamera

Nu har jag fått min remissbekräftelse för ca två veckor sen. Så väntar med spänning på att få en tid.
    Hur har det gått för er??

• Lennie

Jag ringde dit idag för jag tänkte höra hur det ser ut med väntetider till infon. Dock hade telefontiden tagit slut och jag får återkomma imorgon.
    Läste någonstans (en blogg) att någon valt att ringa runt till olika kliniker i Sverige för att kunna få en snabbare tid, vet någon om  detta kan göras och hur man då går tillväga? (Hittar inte bloggen igen) 

• Levamera

Ja, det är väl om man utnyttjar vårdgarantin tror jag.
    Jag tänker dock vänta och isof op i mitt landsting. Jag hörde förut om en tjej som ville operera bort överskottshud och inte fick det bekostat då det var ett annat landsting som gjorde gbp. Vet inte om det stämmer men vågar inte chansa.

Svar på tråden Gastric bypass i västra götaland någon?