• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • Ukj

Mitt snitt har börjat läcka blod och sårvätska som fan. Tog klamrar igår men pga att det blödde så tog dom bara varannan och la nytt förband, idag har jag blött igenom det så nu måste jag in och lägga om det igen alltid ska det vara nått!

• saal
    hannis skrev 2013-03-25 16:51:52 följande:
    Någon annan som blivit sydda i underlivet? Hur länge har era stygn suttit kvar?
    När bm sydde så vill jag minnas hon sa de skulle försvinna innom 3v men alldeles nyförlöst med sin nya bebis på magen lyssnar man kanske inte så noga. Jag hade ett som jag fick med toa pappret efter 5 dagar. Tyckte ddet var tiddigt men min lokala bm sa det inte var någon fara utan att det oftast läkerihop bra ändå och att man ändå  inte gärna åtgärdar det i det läget. Tappade ytterligare en 2 dagar senare. Idag 11 dagar efter förlosningen har jag iaf en del stygn kvar. 
  • KarinCE

Urs vilket bråk för att få iväg sonen till dagis. Första dagen tyckte han det var jätte kul. Sen när jag kommer och hämtar vill han inte åka hem.

Idag fick jag lyfta in honom i bilen =/ så tråkigt, han skulle behöva gå mer en 3 dagar i veckan för att få lite mer rutin.

• älskarlivet81
    KarinCE skrev 2013-03-26 09:28:47 följande:
    Urs vilket bråk för att få iväg sonen till dagis. Första dagen tyckte han det var jätte kul. Sen när jag kommer och hämtar vill han inte åka hem.

Idag fick jag lyfta in honom i bilen =/ så tråkigt, han skulle behöva gå mer en 3 dagar i veckan för att få lite mer rutin.
    KarinCE skrev 2013-03-26 09:28:47 följande:

Varför inte låta honom vara hemma om han vill det? Vår dotter hade en dag då hon verkligen inte ville iväg, då fick hon stanna hemma istället.
  • Lussekatten
    nozpa skrev 2013-03-25 20:33:50 följande:

Nej dom små lämnade dom. Tror dock dom är borta nu. Kollade på mitt ärr imorse innan dusch, och då ser det bara rosa ut och det verkar inte vara något över eller så.. Eller kan dom finnas där utan att jag ser dom? :O Måste inspektera närmare sedan kanske? :P

Vad skönt att det ser bra ut. Själv är jag ju skitfjompig på sånt här. Jag har dock börjat fundera på om jag ska ta bort den översta tejpen men jag väntar nog några dagar. Sist lossnade den av sig själv när jag duschade. Åååh, vad jag känner mig löjlig men jag gillar verkligen inte sånt här. Glad
    Ukj skrev 2013-03-26 08:02:09 följande:
    Mitt snitt har börjat läcka blod och sårvätska som fan. Tog klamrar igår men pga att det blödde så tog dom bara varannan och la nytt förband, idag har jag blött igenom det så nu måste jag in och lägga om det igen alltid ska det vara nått!

Usch då. Hoppas det inte är något allvarligt utan att det läker som det ska.

Hur länge har ni ätit alvedon+ipren? Jag tog en dos igår men sen glömde jag bort resten av doserna. Idag känner jag lite grann hur det typ stramar men inte så att det gör ont. Känns lite dumt att pumpa mig full med tabletter om jag inte har ont liksom.   

• tilj75

Jag lyckades (trots sprängande huvudvärk, sömnlös natt, trotsiga barn och konstant ammande lillasyster) få iväg killarna till dagis idag. Satte mig i fåtöljen och ammade när jag kom hem och har inte orkat resa mig igen.

Jag har slutat äta värktabletter, tog en-två gånger om dagen i kanske en vecka, nu tar jag bara när jag har ont.

Låter jobbigt med stygn och sår, jag behövde inte sy något.

Idag är irja två veckor, ska till Bvc idag, hoppas hon går upp som hon ska, är lite jobbig med amningen ibland.

• KarinCE
    älskarlivet81 skrev 2013-03-26 09:29:32 följande:

Varför inte låta honom vara hemma om han vill det? Vår dotter hade en dag då hon verkligen inte ville iväg, då fick hon stanna hemma istället.
    men han vill ju inte åka hem från dagis när jag hämtar honom för han har så roligt.

Nej han behöver rutiner. När jag jobbar jobbar jag på schema och då har jag fått göra om till endast 2 olika typer av "dagis pass" för honom och sedan får han vara ledig en dag i veckan och det gick jätte bra då. Om man jämför med när jag lämnade honom och han bara fick gå typ 2,5 timmar en eftermiddag.
  • älskarlivet81
    KarinCE skrev 2013-03-26 09:53:32 följande:
    men han vill ju inte åka hem från dagis när jag hämtar honom för han har så roligt.

Nej han behöver rutiner. När jag jobbar jobbar jag på schema och då har jag fått göra om till endast 2 olika typer av "dagis pass" för honom och sedan får han vara ledig en dag i veckan och det gick jätte bra då. Om man jämför med när jag lämnade honom och han bara fick gå typ 2,5 timmar en eftermiddag.
    KarinCE skrev 2013-03-26 09:53:32 följande:

ok, ja vår dotter älskar förskolan och vill inte hem men vi tycker att det är viktigt att lyssna på henne. Hon ville verkligen inte iväg en dag och då vil vi inte tvinga iväg henne eftersom vi ändå är hemma med lillasyster,

• nozpa
    Lussekatten skrev 2013-03-26 09:39:15 följande:

Vad skönt att det ser bra ut. Själv är jag ju skitfjompig på sånt här. Jag har dock börjat fundera på om jag ska ta bort den översta tejpen men jag väntar nog några dagar. Sist lossnade den av sig själv när jag duschade. Åååh, vad jag känner mig löjlig men jag gillar verkligen inte sånt här. Glad

Usch då. Hoppas det inte är något allvarligt utan att det läker som det ska.

Hur länge har ni ätit alvedon+ipren? Jag tog en dos igår men sen glömde jag bort resten av doserna. Idag känner jag lite grann hur det typ stramar men inte så att det gör ont. Känns lite dumt att pumpa mig full med tabletter om jag inte har ont liksom.   

Första 2 veckorna vågade jag inte kolla en enda gång på snittet. Maken fick kolla,samt att vår bvcsköterska kollade det på hembesöket. :) Men nu känns det inget alls ifrån det, stramar inte och magen känns som vanligt. Förutom ett område där det inte är någon som helst känsel..
    Åt alvedon och ipren i ca 2 veckor. Oftast bara en gång om dagen. Dom sa inget speciellt till mig om det. Ät det sålänge du behöver, finns ju ingen anledning att äta det bara för att..

Tänkte på när man gör bröstoperationer, då ska man ju ha tejpen länge för att ärren ska bli så fina som möjligt. Hade jag haft en tanke på det så hade jag haft kvar min tejp sålänge det bara gick. Så du gör nog helt rätt i att ha kvar den länge.    
  • KarinCE

köpte strumpor idag på Cubus till Alva, jätte bra lite tjockare som inte ramlar av.

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)