• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • TreFantastiskaBarn

Lussekatten - jag har haft 2 veckor och som mest 12 veckor. Mindre snittgångerna, de tar ut livmodern och gör ren den. Nozpa - min lilla snutt är också rätt hårlös, plus blonda små fjun till ögonbrun och fransar :).

• TreFantastiskaBarn

Ukj - du kommer få amningen att funka! Försök att inte känna dig stressad och låt det ta lite tid. Men Byt nappflaska till kopp och försök pumpa istället för ersättning så produktionen blir anpassad. Sedan som du redan skrev, ett bröst i taget för den första mjölken som kommer är inte lika näringsrik.

• Sommarljus

Asra, nej du är inte ensam, jag har också min bebis kvar på insidan, bf igår. Men det blev tomt i den förra tråden märkte jag då alla hänger här numera :) bebisgänget :)

Har haft molvärkar hela helgen o slemproppen gått för flera dagar sen men inte mer än så, ettan kom en vecka tidigt så detta hade jag inte riktigt räknat med

• Ukj

På långfredagen ska jag till amningshjälpen. Idag ska vi åka och väga henne....

• tilj75

Amma amma amma amma amma mamma mammans. Mamma amma amma...

Imorgon kan killarna gå på dagis men jag kan inte riktigt komma underfund med hur jag ska hinna få dit dem till halv nio. Irja äter hela morgonen. Hur ska jag få på alla pojkarna kläder och frukost och ytterkläder och.....
    Nästa vecka är det påsklov så då ska de vara hemma iaf. Kanske får vara hemma denna vecka också. Måste bestämma mig och ringa dagis.

• Lussekatten

Hannis: stygn kvar? Innebär det att du behöver åka och få stygnen borttagna? På mig använde dom tråd som försvinner av sig själv.

Trefantastiska...: ok, då kanske mitt avslag är "klart" nu? För jag har inte haft något alls sen i onsdags-torsdags och det är ju 4-5 dagar sen nu. Man kan ju alltid hoppas iaf. :)

Nu har maken tagit storasyster för att handla på Ica så jag sitter och myser med en nymatad Erika framför frukost-tv. :)

• hannis

Lussekatten: Nej stygnen skall försvinna av sig själv och förra gången var alla borta efter 3 veckor. Nu har jag mängder av stygn kvar och det känns som det aldrig kommer att läka...

• Lussekatten

Hannis: aha, då förstår jag. :) Jag har fortfarande tejpen kvar så jag har inte tittat efter om dom är kvar eller inte. Förresten, vet du när det är rekommenderat att börja lyfta saker som är tyngre än bebisen? Tex storasyster på 2 år?

• hannis

Ingen aning. Jag är ju inte snittad utan har fött vaginalt men brukar de inte säga 6 veckor?

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)