• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • hannis

Någon annan som blivit sydda i underlivet? Hur länge har era stygn suttit kvar?

• Lussekatten

Nozpa: ok, för jag har börjat "smyg-lyfta" lite och än så länge har det gått bra.

Trefantastiska...: jag tänker göra som sist gång dvs låta tejpen vara kvar tills den ramlar av själv. Har en kompis som jobbar inom operation i vården som var på en föreläsning som en plastikkirurg höll och där sas det att man skulle låta all tejp sitta kvar helst i 8-10 veckor för att det skulle bli snyggast ärr. Jag blev väldigt nöjd med ärret sist gång och då fick det sitta i 8-10 veckor. :)

• JennySofiMari

Jag hade mina klämmor 10d och därefter tejp en vecka, likadant förra gången och mitt förra snitt syntes inte alls!

• KarinCE
    hannis skrev 2013-03-25 16:51:52 följande:
    Någon annan som blivit sydda i underlivet? Hur länge har era stygn suttit kvar?
    förra gången blev jag det men märkte inte när dom var borta. Dom försvinner säkerligen före avslaget tagit slut iaf.
  • KarinCE
    KarinCE skrev 2013-03-25 19:21:01 följande:
    förra gången blev jag det men märkte inte när dom var borta. Dom försvinner säkerligen före avslaget tagit slut iaf.
    vanliga stygn som man plockar bort brukar man ha 2 veckor typ spräckta ögonbryn och dyrligt.
  • KarinCE
    q cat skrev 2013-03-25 15:54:42 följande:
    KarinCE - vi har haft med bärbar DVD (som vi brukar ha i bilen) eller iPad med film när de klippt sig och varit små, det kan funka... 

Kikar in i den här tråden, hoppas att jag nån gång innan nästa vecka kan "flytta hit"...  
    tog med en bärbar dvd också och vi åkte därifrån med oklippt hår iaf =).

Fick klippa lite runt öronen efter mycket tjat här hemma. Tur han inte har rakt hår säger jag bara.
  • nozpa
    nozpa skrev 2013-03-25 15:32:59 följande:

Jag frågade på operationsbordet när jag fick börja lyfta lillasyster. Då svarade dom att det gick bra såfort det kändes bra. Behövde inte vänta 4 veckor som rekomendationen var. Men om det gjorde det mjinsta ont skulle jag inte bära. Men sålänge det kändes bra var det helt okej att lyfta såfort jag kunde. Skulle lyfta nära kroppen bara.
    BM på bb sa 4-6 veckor, och en annan sa 8 veckor. Började lyfta storasyster efter 1 vecka, försöker dock att undvika att lyfta onödiga saker så som tunga kassar osv.
    Så känn efter när det känns bra.  

Storasyster menar jag såklart! :)
  • nozpa
    Lussekatten skrev 2013-03-25 18:02:35 följande:
    Nozpa: ok, för jag har börjat "smyg-lyfta" lite och än så länge har det gått bra.

Trefantastiska...: jag tänker göra som sist gång dvs låta tejpen vara kvar tills den ramlar av själv. Har en kompis som jobbar inom operation i vården som var på en föreläsning som en plastikkirurg höll och där sas det att man skulle låta all tejp sitta kvar helst i 8-10 veckor för att det skulle bli snyggast ärr. Jag blev väldigt nöjd med ärret sist gång och då fick det sitta i 8-10 veckor. :)
    Oj, varför fick inte jag veta det? Bah. Här tog dom tejpen på dag 3 och sa att man alltid gjorde det. Fan, jag vill inte ha ett fult ärr. ;/
  • Lussekatten

Fast dom tog väl inte bort dom små tejpbitarna som är satta över snittet? Jag tror dom är viktigast. Min stora tejp tog dom bort på dag 3 på BB men jag bad om att få en ny... mest för att dom ville titta hur det läkte och jag som är nojjig över att ta bort tejp/plåster ville egentligen ha kvar den så det blev en kompromiss. :)

• nozpa
    Lussekatten skrev 2013-03-25 20:31:32 följande:
    Fast dom tog väl inte bort dom små tejpbitarna som är satta över snittet? Jag tror dom är viktigast. Min stora tejp tog dom bort på dag 3 på BB men jag bad om att få en ny... mest för att dom ville titta hur det läkte och jag som är nojjig över att ta bort tejp/plåster ville egentligen ha kvar den så det blev en kompromiss. :)

Nej dom små lämnade dom. Tror dock dom är borta nu. Kollade på mitt ärr imorse innan dusch, och då ser det bara rosa ut och det verkar inte vara något över eller så.. Eller kan dom finnas där utan att jag ser dom? :O Måste inspektera närmare sedan kanske? :P
Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)