• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • Ukj

Här har ni en bild på vår Meja Som sagt, hon är en pigg rackare.......

• Ukj

Ni som har en fungerande amning, hur länge ammar era bebisar??

• älskarlivet81

15-20 min oftast.

Ukj skrev 2013-03-23 20:44:22 följande:
    Ni som har en fungerande amning, hur länge ammar era bebisar??

• hannis

Ukj: oftast ser det ut så här: ammar 5-10 min. Paus för blöjbyte och rap. Ammar 5-10 minuter till. Vaken en stund och sen en sista amning till sömns 10-15 minuter.

• Ukj

Hannis, så är det för mig ned men sen när jag gjort så och tar fram flaskan dricker hon 60 till fast hon totalvägrar bröstet! Fattar inte, känns som om hon kan suga en kort sekund och sen ger upp!

• hannis

Ukj: Varför ger du flaska? Det kan kanske vara att hon är lite lat och inte vill suga på bröstet när det går lite långsammare? Flaska är ju lättare. Hon ser ju rätt rund och go ut så kanske inte så mycket att oroa sig för? (Kommer inte ihåg om du skrivit nåt om viktnedgång längre bak i tråden)

• Ukj

BB sa att jag skulle tilläggs mata eftersom hon gått ner för mycket i vikt....

• hannis

Vad knasigt av dem att inte rekommendera kopp i stället för flaska. :-/ Vad väger hon nu då? Hur mycket har hon gått ner och hur gammal är hon?

• TreFantastiskaBarn

Ukj - tror vi har lite samma sits, förutom att vårt Bvc är oroligare än ert. Viola vägde 3250 vid födseln, gick ner ok och hade vänt uppåt dag 5 (då 3020), dag 9 var vikten fortf densamma och hon sov väldigt mycket. Bvc tyckte hon var för slö oxå. Hon hade inte energin att amma tillräckligt. Vi fick börja väcka varannan timme och efter amning fylla på (med kopp) med urpumpat. Efter några tillfällen hade hon mer energi att amma ordentligt själv, har längre vakenperioder och säger själv till när hon är hungrig. Dag 11 var hon uppe i 3090 och mycket piggare så Bvc släppte lite på oron. Ska väga nästa gång dag 16 och då hoppas vi på födelsevikt. Nu vill jag inte göra dig orolig, det var mkt Violas slöhet, inte bara vikt.

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)