• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • tilj75

Älskarlivet, mjölken räcker, (i de allra flesta fall), ju mer du ammar ju mer ökar produktionen. Försök att inte oroa dig.
    Idag har jag ammat sen klockan sex. Nästan konstant. Små korta pauser bara.

Grattis sommarljus!

• JennySofiMari
    älskarlivet81 skrev 2013-03-29 10:18:39 följande:
    Ja, hon får styra så klart men känner mig nervös ändå eftersom amningen bara funkade 3,5 månader förra gången.

älskarlivet81 skrev 2013-03-29 10:18:39 följande:
    Ja, hon får styra så klart men känner mig nervös ändå eftersom amningen bara funkade 3,5 månader förra gången.

3.5månad är jättebra tycker jag
  • moster helen
    Sommarljus skrev 2013-03-29 10:11:48 följande:
    I onsdags 27 mars kom lille Sixten till världen! Vi hann vara inne på förlossningen i en timma innan han tittade ut, så bråttom ut hade han till slut trots bf+3
    Gjorde ingen igångsättning utan han kom av sig själv och fl startade med värkar. Nu ligger han o sover i min famn här på bb, såååå mysigt! I eftermiddag åker vi hem till storasyster

Grattis!!!
  • älskarlivet81
    JennySofiMari skrev 2013-03-29 10:22:46 följande:

3.5månad är jättebra tycker jag
    Jo det är ju längre än många andra ammar, men jag vill gärna helamma 6 månader den här gången och gärna delamma längre än så. Skulle vara skönt att slippa böket med ersättning t.ex.
  • Ukj

Jag ammar varannan, var tredje timme på dagen sen sover hon på natten så då väcker jag henne efter 6 timmar för att bröstet inte ska spricka....

• KarinCE

De första veckorna har de flesta inte fått problem med magen en. Det kan ju vara det också, som jag skrev tidigare om vad min BVC sköterska sa.

Att ibland visar de täcken på att vara hungriga (letar efter bröstet) fast dom egentligen har ont i magen, men själva tror att dom är hungriga. Så är det mycket  på kvällarna här, att hon börjar äta men inte vill ha och är skrikig.

• KarinCE
    Ukj skrev 2013-03-29 12:00:23 följande:
    Jag ammar varannan, var tredje timme på dagen sen sover hon på natten så då väcker jag henne efter 6 timmar för att bröstet inte ska spricka....
    låter toppen
  • nozpa
    Sommarljus skrev 2013-03-29 10:11:48 följande:
    I onsdags 27 mars kom lille Sixten till världen! Vi hann vara inne på förlossningen i en timma innan han tittade ut, så bråttom ut hade han till slut trots bf+3
    Gjorde ingen igångsättning utan han kom av sig själv och fl startade med värkar. Nu ligger han o sover i min famn här på bb, såååå mysigt! I eftermiddag åker vi hem till storasyster

Åååh grattis! Sixten, vilket fint namn. Tycker verkligen det är ett tufft namn. Gick du hemma länge innan ni åkte in?
  • nozpa
    Lussekatten skrev 2013-03-29 20:23:10 följande:
    Äntligen dags för goda ostar. Som jag har längtat i ca 9 månader. :)

Ah gott, gott. :) Ska svulla i ost imorgon jag.
Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)