BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Tycker också det går bättre med 3 åringen. Han har alltid varit jätte gullig med lillasyster och är jätte stolt. Men han har varit gnällig och missnöjd trots mycket uppmärksamhet (pga vårt dåliga samvete). Nu upplever jag honom som lite gladare igen och lika pratsam som innan. Men dagis går fortfarande inte bra på morgonen fast han inte ville följa med hem idag heller =)
Frågade fröknarna om jag skulle sitta kvar ett tag, men det tyckte dom inte.
Idag har vi varit på BVC och allt var bra med vikt och så. Vi pratade lite om den röda rumpan och hon funderade på om det kunde vara svamp. Då är liksom huden glansig mellan skinkorna. Fick lite dactakort som jag ska pröva sen köpte jag inotiol (jag och min stavning) som jag ska ha där hon nästan har sår.
Sedan har hon fått en smultronmärke i ansiktet, pytte litet. Vi får hoppas att det håller sig så stort. Någon här med erfarenhet av detta? Har ju själv ett som var jätte stort men det sitter på armen och var mer bulligt, nu syns det inte.
Ingen napp till bebis ännu. Hon är inte så snuttig och har inte behövt ta fram nappen. Storasyster tvingade jag nästan på napp för att jag tyckte det var så gulligt. Den missen lär jag inte upprepa denna gång iaf. Men märker jag att hon inte kan somna eller komma till ro så testar vi.
Hon är fortfarande väldigt nöjd, sover mycket, men även vaken endel nu på dagarna. Matar henne rint 12 på natten, sedan blir nästa matning runt 4-5 sedan vid 8-9 på morgonen då storasyster också vaknar och vi kliver upp.
Så sömn är ingen bristvara i detta hem. Inte pga barnen iaf. :)
Storasyster tar allt jättebra, hon kommer alltid i första rummet. Det är ju lätt när lillasyster inte protesterar emot något.
Hon är sååå stolt över sin lillasyster. Hon buffar i rumpan efter matning, hämtar handduk när vi matar, ser till att bebisen har filt och leksaker och gungar babyskyddet i kundvagnen när vi är och handlar. Helt otroligt att se, hon är ju inte ens 2 år! Men tack o lov att allt flyter på.
Igår var vi ute och åt, det var ju en upplevelse... Lillasyster sov igenom allt så det var lugnt. Men storasyster showade. Charmade skiten ur vår servitör som kom med kritor och glass åt henne.
Och idag var vi på påskmiddag nummer 1, massor av barn och fullt ös. Blev inte bättre när påskäggen letats upp och godiset flödade. Ujuj, trött mamma!
Imorgon är det påskfirande nummer 2. Och på lördag nummer 3, och ja på söndag nummer 4.. Ibland är det nästan för mycket. Skilda föräldrar och dubbelt av allt. Puuuuh!
Då har man fått influensa med 39.5 i feber hosta och ont i kroppen :( Bara minstingen klarar sig från skiten Alexander är nu 6.5v och magen fungerar och han är nöjdare med tillvaron :) nu får jag dagligen leenden av honom och det är så tårarna kommer av lycka :)
Influensan har slagit ner här med. Både mannen och 3-åringen är sjuka. Och lillebror skriker och skriker...
Hur ofta ammar ni andra? Från början var det var tredje-fjärde timme för mig men sen nästan en vecka är det varannan-var tredje timme dygnet runt. Hon är 3 veckor på söndag. Hade gått upp 95 gram på en vecka och ligger över födelsevikten nu.
Usch, stackars er som är sjuka, krya på er!
Ibland tycker jag att jag inte gör annat än ammar och ibland går det längre tid mellan men kanske i snitt 2-3 timmar emellan.
Jag är bara så nervös att mjölken inte ska räcka nämligen! Men antar att det är helt normalt att amma varannan timme också.
I onsdags 27 mars kom lille Sixten till världen! Vi hann vara inne på förlossningen i en timma innan han tittade ut, så bråttom ut hade han till slut trots bf+3
Gjorde ingen igångsättning utan han kom av sig själv och fl startade med värkar. Nu ligger han o sover i min famn här på bb, såååå mysigt! I eftermiddag åker vi hem till storasyster
Ja, hon får styra så klart men känner mig nervös ändå eftersom amningen bara funkade 3,5 månader förra gången.