• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • Ukj

Meja vägde 4085 när hon kom ut och sen vägde hon 3685 när vi skulle hem därför tyckte dom hon tappat för mycket.....

Ammar ni båda brösten samtidigt??

• nozpa

10% är ju inom vad som ansers normalt i viktnedgång de första dygnen. Alltså upp till dygn 4-5. Sedan ska det vända.

Ukj: Vilken härlig tjej! Ser helnöjd ut med livet. :) En riktig goding. Bara min unge som inte har något hår eller? :P Eller ja, lite fjun har hon ju.. Men det är ju inget o skryta med hehe.  

• hannis

Ukj: Nej inte samtidigt. brukar amma på samma bröst de två första amningarna vid varje amningstillfälle som jag beskrev ovan och sen sista slurken på det andra bröstet.

Det brukar alltså bli så här:

Ammar 5-10 min på bröst nr 1.
    Byter blöja, rapar och umgås lite.

Ammar 5-10 min på samma bröst igen.
    Rapar.

Ammar en sista slurk på bröst nr 2.

Vid nästa amning ca 2 h senare börjar jag på bröst nr 2.

• karro86

Hoppar in här jag med!
    Vår tredje kom den 21 och var en liten tös på 3530 g och 51 cm lång. Vi åkte hem till brorsorna efter en dag då allt fungerade som det skulle och allt var okej. Återbesök imorgon där det ska bli spännande att se vad vikten är. Hon helammas och verkar väldigt nöjd över tillvaron än så länge

• Ukj

Tack Hannis, ska testa det, just nu växlar jag som en galning varje gång hon börjar tramsa..... Vill verkligen att det ska funka eftersom det inte gjorde det med sonen!

• älskarlivet81
    Ukj skrev 2013-03-24 20:33:37 följande:
    Tack Hannis, ska testa det, just nu växlar jag som en galning varje gång hon börjar tramsa..... Vill verkligen att det ska funka eftersom det inte gjorde det med sonen!
    När har du tid på amningsmottagningen?
  • KarinCE
    Ukj skrev 2013-03-23 19:57:30 följande:
    Hon är naken, vi kittlar henne, gått så långt att vi lagt våt handduk på henne oxå....
    tycker det kan vara lättare att få i våran mer om jag ligger och ammar då äter hon nästan i sömnen ibland tror jag =)
  • Asra
    karro86 skrev 2013-03-24 19:52:42 följande:
    Hoppar in här jag med!
    Vår tredje kom den 21 och var en liten tös på 3530 g och 51 cm lång. Vi åkte hem till brorsorna efter en dag då allt fungerade som det skulle och allt var okej. Återbesök imorgon där det ska bli spännande att se vad vikten är. Hon helammas och verkar väldigt nöjd över tillvaron än så länge
    Grattis karro86,
    väntar som dig en tjej med två bliviande storebröder. Bröderna hoppas varje dag att lillasyster ska komma ut, främst för att de då hoppas får sova hemma hos sina kompisar. De bör glatt med sig sina övernattningsväskor till förskola och skola varje dag. 
    Hur var din förlossning med trean jämfört med de första?

Känns som om det bara är min lilla som inte vill kika ut. Avundsjuk på alla här inne som får mysa med era små. Men snart, snart ..... det känns som en evighet bara.

• Lussekatten

Jag bara måste fråga en sak. Har ni fortfarande avslag? Förra gången hade jag i 4-6 veckor om jag minns rätt men nu har det redan slutat efter 2 veckor. Är inte det väldigt kort tid?

• hannis

Lussekatten: Ja jag blöder fortfarande rätt rikligt. Har dessutom massor sv stygn kvar som jag hoppas skall försvinna snart. 3 veckor sen fl på torsdag.

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)