BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Meja vägde 4085 när hon kom ut och sen vägde hon 3685 när vi skulle hem därför tyckte dom hon tappat för mycket.....
Ammar ni båda brösten samtidigt??
10% är ju inom vad som ansers normalt i viktnedgång de första dygnen. Alltså upp till dygn 4-5. Sedan ska det vända.
Ukj: Vilken härlig tjej! Ser helnöjd ut med livet. :) En riktig goding. Bara min unge som inte har något hår eller? :P Eller ja, lite fjun har hon ju.. Men det är ju inget o skryta med hehe.
Ukj: Nej inte samtidigt.
brukar amma på samma bröst de två första amningarna vid varje amningstillfälle som jag beskrev ovan och sen sista slurken på det andra bröstet.
Det brukar alltså bli så här:
Ammar 5-10 min på bröst nr 1.
Byter blöja, rapar och umgås lite.
Ammar 5-10 min på samma bröst igen.
Rapar.
Ammar en sista slurk på bröst nr 2.
Vid nästa amning ca 2 h senare börjar jag på bröst nr 2.
Hoppar in här jag med!
Vår tredje kom den 21 och var en liten tös på 3530 g och 51 cm lång. Vi åkte hem till brorsorna efter en dag då allt fungerade som det skulle och allt var okej. Återbesök imorgon där det ska bli spännande att se vad vikten är. Hon helammas och verkar väldigt nöjd över tillvaron än så länge
Tack Hannis, ska testa det, just nu växlar jag som en galning varje gång hon börjar tramsa..... Vill verkligen att det ska funka eftersom det inte gjorde det med sonen!
Jag bara måste fråga en sak. Har ni fortfarande avslag? Förra gången hade jag i 4-6 veckor om jag minns rätt men nu har det redan slutat efter 2 veckor. Är inte det väldigt kort tid?
Lussekatten: Ja jag blöder fortfarande rätt rikligt. Har dessutom massor sv stygn kvar som jag hoppas skall försvinna snart. 3 veckor sen fl på torsdag.