BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Här har vi haft en jobbig eftermiddag. Lille Elliot är snart 3 veckor och det märks. Han har ammat konstant och gnällt hela eftermiddagen och sovit väldigt oroligt. Och bajsat. Byter lätt 15 bajsblöjor om dagen... Jag är dessutom sjukt trött och har noll tålamod med storebror. Skall bli skönt när den här ökningsfasen är över om några dagar och sen lite långhelg på det så man får lite avlastning här hemma. Puh!
Så det är ökningsfas nu? Jag kommet inte ihåg så mycket sen min son eftersom jag hade förlossningsdepression då. Jag känner igen det du skriver, här har det oxå varit gnälligt och mycket bajsblöjor samt amning idag, men hon är bara två veckor......
Här äts och bajsas det för fullt. Äter 120 ml nu. Stora tjejen! Fast storasyster åt 150 vid denna tid. drygt 3 veckor. Men någon bajsbebis var hon inte. Men det är lillasyster. Varje blöjbyte är pga bajs. Och det kan bli mååånga blöjor.
Märkt att hon fått utslag, små prickar på skinkorna och precis vid snippan. (ursäkta det kassa ordvalet) BVC trodde att det var svamp, så har behandlat i en vecka för det nu. Men jag tror att det är blöjorna, så idag bytte vi ifrån libero till pampers. Kul när vi har 3 pkt libero hemma.
Tror ni man kan ge dom till BVC? Aja, hoppas att det blir bättre, svamp var det nog inte då det fortfarande är kvar, samt att det kommit nya, och de gamla har försvunnit.
Ska till BVC imorgon igen, får se vad dom säger då.
Imorgon ska vi även ut och äta hela familjen samt några vänner + barn. Ska bli spännande att se hur det går. Visst, hon sover fortfarande vääldigt mycket. Skriker aldrig om det inte gäller mat. Och storasyster sköter sig förmodligen perfekt.. *Hoppas* Och jag ska nog ta min första öl på väldigt länge. Denna gång får maken köra. :)
här byts de knappt bajsblöjor alls.kan ibland gå en hel dag och sen kan de bli flera tätt istället, med storasyster var de 10 om dagen kändes de som men de är ju olika. Lillan är 2½ v nu. Har glömt alla dom där faserna, men de kanske stämmer, har velat amma mkt mer de sista dagarna...
Använder ni napp till era små??
Kappahl har också tjocka strumpor som sitter kvar i sin newbiekollektion.
Här märks också ökningsfasen. Erika har vräkt i sig maten och står sig inte lika länge som tidigare. Så idag när vi ska till BVC så borde hon ha gått upp ordentligt i vikt. 
Har era bebisar börjat få ett ökat närhetsbehov? Erika vill numera sällan ligga själv utan vill bli buren hela tiden.
Samma här med närhet. Nattetid går det bra att ligga själv men på dagen är det famnen som är bäst!
Ingen napp här ännu så länge. Jag vill att han suger så mycket han vill på bröstet.
Just nu äter dottern minst varannan timme så en riktig tillväxtperiod.
Napp har vi ibland eftersom hon ofta vaknar när vi lägger ner henne. Hon är mätt då så nappen gör att hon kan somna om.
mysigt mysigt! När vi kom hem från dagis, har hunden varit in i tvättstugan och slitit upp en bajsblöja som hon strimlat på hallmattan =( äckel hund. Hon åkte ut på altanen när jag sanerade.