• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • hannis
    älskarlivet81 skrev 2013-03-25 12:41:12 följande:
    Jag har redan burit vår 3-åring och jag födde för 15 dagar den!
    Men du är väl inte snittad (?) och då finns det inga sådana restriktioner. 
  • Ukj

Ha ha, hon hade gått upp 140 på 2,5 dagar så nu vet jag att hon får tillräckligt i sig och jag behöver inte väcka på natten

• KarinCE
    Ukj skrev 2013-03-25 13:04:27 följande:
    Ha ha, hon hade gått upp 140 på 2,5 dagar så nu vet jag att hon får tillräckligt i sig och jag behöver inte väcka på natten
    vad skönt.
  • KarinCE

Nu sover mina gulltussar men jag måste snart väcka dom och åka till frissan. 3 åringen ska klippa sig det kommer bli en utmaning, har mutat med leksak.

• nozpa
    Lussekatten skrev 2013-03-25 11:31:14 följande:
    Aha... fick för mig att du var snittad. Sorry. Men 6 veckor låter rimligt.

Jag frågade på operationsbordet när jag fick börja lyfta lillasyster. Då svarade dom att det gick bra såfort det kändes bra. Behövde inte vänta 4 veckor som rekomendationen var. Men om det gjorde det mjinsta ont skulle jag inte bära. Men sålänge det kändes bra var det helt okej att lyfta såfort jag kunde. Skulle lyfta nära kroppen bara.
    BM på bb sa 4-6 veckor, och en annan sa 8 veckor. Började lyfta storasyster efter 1 vecka, försöker dock att undvika att lyfta onödiga saker så som tunga kassar osv.
    Så känn efter när det känns bra.  
  • q cat

KarinCE - vi har haft med bärbar DVD (som vi brukar ha i bilen) eller iPad med film när de klippt sig och varit små, det kan funka... 

Kikar in i den här tråden, hoppas att jag nån gång innan nästa vecka kan "flytta hit"...  

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)