• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • älskarlivet81

Vår äldsta dotter slutade kräka när hon började äta riktig mat..

Lilltjejen kräker ännu mer.. Ändå vill hon äta snabbt och ofta..

hannis skrev 2013-04-01 07:31:16 följande:
    nozpa: Går det över innan sommaren tror du? Har ingen erfarenhet för första barnet spydde aldrig.

Apropå spiral förresten. Jag har satt in kopparsprial 2 grr och det har inte gjort ont alls. Inte att ta ut dem heller. Jag har tagit Alvedon ca 1 h innan. Hade lätt satt in en om jag vore du. Är så bra att kunna bli gravid med en gång man tar ut den. Jag har blivit gravid på första ägglossningen efter uttaget av spiralen båda gångerna.

• tilj75

April april mamma sa bebis och sprutade gult bajs över hela mig och min säng. Passade på att kissa också. Skulle bara byta lite snabbt, tar och blåser upp skötbädden som ligger i sin förpackning fortfarande, där gör den inte så stor nytta. Nu övar hon fjärilssim eller nåt när jag tycker hon ska äta klart nån gång så jag får gå och duscha.

• moster helen

har oxå funderat på p-medel..vi är nog rätt nöjda med två barn så jag funderar på spiral, har alltid ätit piller men känns lite jobbigt att komma ihåg dom varje dag resten av livet;)  spiral låter enklare, men är oxå lite skraj att de ska göra ont!

• tilj75

Jag har haft (och ska ha) hormonspiral och tyckte inte alls det gjorde ont, varken att sätta in eller ta ut.

• Ukj

Jag har turen att M inte kräks alls!
    Dock har jag otur med snittet, det sprack upp idag och glipar samt vätskar sig ännu mer så jag åkte till akuten. Dom tyckte att en läkare skulle kolla på det men jag hade inte den tiden eftersom M äter varannan timme på dagen. Vill ju inte ha med M till akuten där massa sjuka människor kan smitta henne. Dom tejpade och nu håller jag tummarna att det inte spricker mer till imorgon!!
    Har även väldigt ont i livmoder och urinrör så jag misstänker nån inflammation, får skaffa läkartid för allt imorgon, typiskt att sånt alltid händer på röda dagar....

• nozpa
    hannis skrev 2013-04-01 07:31:16 följande:
    nozpa: Går det över innan sommaren tror du? Har ingen erfarenhet för första barnet spydde aldrig.

Apropå spiral förresten. Jag har satt in kopparsprial 2 grr och det har inte gjort ont alls. Inte att ta ut dem heller. Jag har tagit Alvedon ca 1 h innan. Hade lätt satt in en om jag vore du. Är så bra att kunna bli gravid med en gång man tar ut den. Jag har blivit gravid på första ägglossningen efter uttaget av spiralen båda gångerna.

Dottern kräktes i 2-3 månader flera ggr/dag. Är säkert olika. Denna gång fick jag en bajsbebis istället.
  • älskarlivet81

Haha, vi har både och dej här gången.. Upp emot 10 bajsblöjor på en dag och dessutom ordentliga.kräkningar emellanåt..

nozpa skrev 2013-04-01 19:40:31 följande:
    Dottern kräktes i 2-3 månader flera ggr/dag. Är säkert olika. Denna gång fick jag en bajsbebis istället.

• hannis

Både och här med. Byter sjukt många bajsblöjor per dag. Skall bli spännande att gå till BVC för första gången i morgon och se vad killen väger. Han verkar ju äta mycket mer än vad han behöver...

• Lussekatten

Det var nån som undrade när kräkningarna slutar. Storasysters kräkningar slutade när vi började med vanlig mat så det är väl där runtomkring.

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)