BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Ukj - usch vad jobbigt för dig! Hur känns det? Gör det ont? Jag har fortfarande lite ont kring snittet, så har det inte varit tidigare (3v igår). Idag har vi vägning igen. Annars så njuter vi av påsklov, klockan är nio och de första har just vaknat. Lilla Viola vill helst sova hela natten när jag inte längre ska väcka henne (hoppas att viktuppgången fortf är bra idag). Min man är fortf hemma också, jätteskönt att vara två.
Irja kräks inte. Känns ovanligt, pojkarna har kräkts allihopa. Men många bajsblöjor. Men inte i närheten av när tvillingarna var små och de bajsande heeeeela tiden. Hade fyra blöjbarn ett tag, många bajsblöjor blev det :)
gick med i viktklubben igår. Såg mig själv på kort och det kändes inte kul.
Gjorde inställningar på -0,5kg i veckan eftersom jag ammar. Men det känns bra att skriva upp allt jag äter, så man har lite koll.
Storasyster och pappa har åkt till lekland idag. Så nu får jag lite tid med lillasyster. Synd bara att hon endast sover, sover och sover.
Oh well, det gav mig tid till att storstäda hela huset utan en massa spring. Så skönt att kunna moppa golven direkt stället för att vänta på att storasyster skulle lägga sig och vila.
Undra om man ska ta och baka något gott kanske?
Nu har Elliot varit på BVC och vägt och mätt sig för första gången.
På 3 veckor har han växt 5 cm på längden och gått upp 1080 gram och är nu 55 cm lång och väger 4460 gram. Han fick med beröm godkänt av BVC-sköterskan.
En till som varit på BVC med en som växer så det knakar. 2,5vecka och 4750g och 56cm (från 4250 och 53cm). Så här behöver man inte oroa sig för om han får i sig som han ska.
Härligt att höra att allt var bra på bvc. Imorgon ska vi på läkarkontroll. Dom har tydligen ändrat så dom har en vid 4 veckor nu.
Ska fråga om snarkningarna då tänkte jag. Hon snarkar ganska friskt.
Jo, snittet gör ont men mest jobbigt att det läcker, måste ha bandage hela tiden och det är geggigt och äckligt.
M vägdes idag med och hon hade gått upp 170g sen i torsdags. Vägde 4010 nu
köpte ny fleeceoverall till Alva idag, det är ju så kallt och där märker man verkligen att hon är så mycket större en sin bror som hade samma overall och är född i samma vecka/månad.