• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • Sommarljus

Nozpa : värkarna började på allvar vid 9 på morgonen (innan dess svagare värka i flera ddagar). Åkte in kl 15 och han föddes kl 16

Såg att någon undrade över smultron.. Min dotter föddes med det på benet, nu är hon tre år o det syns knappt längre

Hoppas ni alla haft en fin påsk, här är det amning och uppmärksamhet till storasyster om vartannat!

• KarinCE
    Sommarljus skrev 2013-03-31 14:59:24 följande:
    Nozpa : värkarna började på allvar vid 9 på morgonen (innan dess svagare värka i flera ddagar). Åkte in kl 15 och han föddes kl 16

Såg att någon undrade över smultron.. Min dotter föddes med det på benet, nu är hon tre år o det syns knappt längre

Hoppas ni alla haft en fin påsk, här är det amning och uppmärksamhet till storasyster om vartannat!
    det var jag som undrade. Det har blivit lite tjockare nu men inte större. Hoppas det bleknar innan hon blir så stor så hon besväras av det.
  • nozpa

Har aldrig haft spiral så har inte så bra koll. Det gör ont att sätta in dom va? För om jag planerar att plocka ut den om 6-10 månader så vet i tusan om jag vill sätta in en sådan. :P

Trefantastiska: Så var det för mig med när det gäller blödningen. Kom när man antingen varit ute och lekt eller när man burit mycket. Men jag hoppas att det är över nu. 

Min antibiotika verkar ha hjälpt med, känner mig otroligt pigg och massor av energi. Känner mig som innan graviditeten igen. Ja, kanske inte lika vältränad. Men det kommer! 2 timmars promenad idag i solen som avslutades med första fikat på altanen medans barnen låg inne och sov. Det gillas. 
    Snart ska grillen tändas också, mums. :)    

• JennySofiMari

Min dotter föddes med smultron i bakhuvudet och efter ett år va det 10cm omkrets och 1cm högt! Hon trillade och slog i det när hon va 4-5 och det pissade blod :( Idag är hon 11.5 och det syns ytterst lite om man letar länge, håret är något tunnare på det stället men inget som syns! Min mellersta pojken har ett storkbett i naken som syns om han blir arg eller varm

• hannis

Japp. Elliot kräks mycket. Får ständigt ha en liten handduk tillgänglig och byter kläder flera gånger om dagen pga kräk. Även på mig. Blir mycket tvätt...

• nozpa
    hannis skrev 2013-03-31 20:48:29 följande:
    Japp. Elliot kräks mycket. Får ständigt ha en liten handduk tillgänglig och byter kläder flera gånger om dagen pga kräk. Även på mig. Blir mycket tvätt...

Det där känner man igen sedan förra barnet. Alltid små kräkfläckar på tröjan typ. Usch ja. tur det inte är sommar iaf.
  • hannis

nozpa: Går det över innan sommaren tror du? Har ingen erfarenhet för första barnet spydde aldrig.

Apropå spiral förresten. Jag har satt in kopparsprial 2 grr och det har inte gjort ont alls. Inte att ta ut dem heller. Jag har tagit Alvedon ca 1 h innan. Hade lätt satt in en om jag vore du. Är så bra att kunna bli gravid med en gång man tar ut den. Jag har blivit gravid på första ägglossningen efter uttaget av spiralen båda gångerna.

• Lussekatten

Storasyster kräktes väldigt mycket så vi hade alltid en handduk när vi matade henne. Fick också byta kläder på henne och mig i tid och otid, fast efter ett tag så blev det "nåja, det är bara två fläckar på tröjan så jag kan ha den här hemma lite till".

Vilket p-medel rekommenderar ni? Finns det nåt som man inte märker av och som helst också tar bort mensen?

• Tildibus

Lussekatten: jag skulle säga P-spruta, tar var 3:e månad och den tar bort mensen.

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)