• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • nozpa
    KarinCE skrev 2013-04-02 20:22:07 följande:
    köpte ny fleeceoverall till Alva idag, det är ju så kallt och där märker man verkligen att hon är så mycket större en sin bror som hade samma overall och är född i samma vecka/månad.

Vi lär kunna ha våran hela våren. Köpte en ifrån pop i stl 56. Trodde att vi skulle behöva den ca 1 månad så brydde mig inte om hon skulle växa ur den.
    Men den är verkligen stor. Hon har ändå växt. Så den verkar varit ett bra köp.  
  • nozpa

Undrar om min mens är på g? Har börjat få mensvärk iaf. Minns inte när jag fick tbx den förra gången. Bara att den var väldigt oregelbunden första 6 månaderna.

Har provkört vår andra syskonvagn idag. Köpte en pt för att kunna ha i sämre väder. Och idag har den fått tqa sig fram i leriga spår kan jag säga. Men den klarade det galant. Riktigt skön vagn. Nästan lika bra som uj. 

• moster helen
    nozpa skrev 2013-04-02 18:31:45 följande:
    Härligt att höra att allt var bra på bvc. Imorgon ska vi på läkarkontroll. Dom har tydligen ändrat så dom har en vid 4 veckor nu.
    Ska fråga om snarkningarna då tänkte jag. Hon snarkar ganska friskt. 

Lillan här snarkar också. Vid förlossningen kom vi till neo en snabbis för hon lät ansträngd i andningen men bebisar har trånga luftrör och hon har tydligen lite extra trånga särskilt i näsan eftersom hon låter och snarkar. Och det var inget ovanligt eller farligt.. Samma sak sa dr på bvc, vi var dit en vända för att hon lät så hemskt...trångt i näsan + dunderförkylning har låtit väldigt otäckt! Hoppas dom kan ge dig svar oxå! 
  • nozpa

VArit på bvc nu. Hon vägde 3670 g så snart har hon gått upp ett kilo sedan hon föddes. :) 54 lång och 37 i huvudomfång.
    Snarkningarna var inget att oroa sig för sa dom, som moset helene skrev så är det trånga luftrör och inget farligt. Har det inte växt bort tills hon är 1½ så undersöker dom det närmare. Jag trodde att det kunde vara polyper, men tydligen så får inte så små barn det.
    Läkarkontrollen gick bra, och det var inget som hade missats på BB. Behövde inte komma förens om 2 veckor nu iom att hon går upp som hon ska, fokuserar bra med blicken och verkar allmänt nöjd med livet.

• hannis
    JennySofiMari skrev 2013-04-03 14:53:57 följande:
    Alexander är 7v väger 6040gr har gått upp 800 på 2v :) mammas heffaklump!
    Jösses vad fort det går! Nästan så man vill att de skall sluta växa och vara små för evigt. <3
  • KarinCE

oj mastigt det här satt och ammade en skrikig bäbis och sedan kom en naken övertrött 3 åring och skrek att han frös =) han kunde inte tänka sig att ha en filt på sig tills syrran ätit klart. Efter det fick jag en kaskadspya mellan tuttarna från A. Nu kan gärna karn komma hem känner jag och imorgon ska sonen vila efter dagis kan jag säga.

• Ukj

Någon mer som har en bebis med Kvällsoro? Här skriks det mellan 17-21 nästan varje dag , eller i alla fall de senaste två dagarna......

• TreFantastiskaBarn

Inget av mina barn har kräkts men däremot är detta en konstant bajserska. Plus att hon är lite smal över rumpan så det läcker hela tiden. Minst tre klädbyten per dag.

• älskarlivet81

Nu har vår tjej börjat äta lite mer sällan eller ja, sen igår tror jag det var. Nu blir det mat ca var tredje timme och där emellan läcker brösten något kopiöst.. Idag glömde jag inläggen så det läckte.genom bh, t-shirt och långärmad tröja.. Mjölken kommer nog.snabbt och det verkar.vara mycket för jag får avbryta.2-3 gånger varje amning för att dunka lite i ryggen så hon kan få luft.. Ska bli spännande att se vad vågen på bvc visar imorgon!

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)