• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • TreFantastiskaBarn

Älskarlivet81- menade inte mjölktillgången utan att få igång liten att äta, du skrev att hon var slö. Dvs om du inte lyckats få liten ur "slöheten".

• älskarlivet81

Hon har gått upp 255 g på en vecka så att hon kräker beror på att det kommer mycket mjölk..

TreFantastiskaBarn skrev 2013-04-04 10:56:22 följande:
    Älskarlivet81- menade inte mjölktillgången utan att få igång liten att äta, du skrev att hon var slö. Dvs om du inte lyckats få liten ur "slöheten".

• KarinCE

Nu har vi vilat jag och bruden i 2 timmar och snart ska vi på föräldrautbildning. Ska bli trevligt att träffa lite folk.

• hannis

Jag har varit hos Bm idag och mycket riktigt satt stygnen kvar i onödan. Jag är läkt och de irriterar bara så hon tog bort dem. "Då var det fritt fram för samlag" sa hon. Maken blir nog glad när han får höra det... Oskyldig

• nozpa
    TreFantastiskaBarn skrev 2013-04-04 09:14:23 följande:
    Nozpa - har både pampers och libero, båda läcker lika tycker jag. Har du tips på ngt märke som funkar bättre? Din lilla är ju också lite av en lättviktare. Här är 2 åringen sjuk med feber, hosta och snor. Vi som mer eller mindre isolerat oss i en månad för att slippa. Men det blir svårt med skolbarnen, de måste ju gå, 9 åringen har också varit snorig. Fasar nu för att min pluttbebis ska bli sjuk, hon spydde slem och snor för en stund sedan.

Vi har också både pampers och libero. Pampers läcker mest för oss tycker jag. Har köpt både stl 1 och 2 men märker tyvärr ingen skillnad. Så inga bra tips här. ;/

Hoppas inte lillan blir sjuk, man är ju så jäkla orolig för minsta lilla ljud då. Hoppas att hon klarar sig.  
  • KarinCE
    nozpa skrev 2013-04-04 14:03:53 följande:

Vi har också både pampers och libero. Pampers läcker mest för oss tycker jag. Har köpt både stl 1 och 2 men märker tyvärr ingen skillnad. Så inga bra tips här. ;/

Hoppas inte lillan blir sjuk, man är ju så jäkla orolig för minsta lilla ljud då. Hoppas att hon klarar sig.  
    tycker libero nr 1 är mycket mindre en pampers nr 1
  • Copcorn

Pampers 1:or är ju för ett större viktspann än Liberos 1:or, så de borde rimligtvis vara lite större. Jag gillade dem när lillebror var riktigt nyfödd för att de har kissindikator, men nu använder jag hellre Libero, tycker att pampers fuktar igenom hela blöjan och så luktar de konstigt. Tycker nog att Libero läcker lite mindre också.

• nozpa
    KarinCE skrev 2013-04-04 16:11:53 följande:
    tycker libero nr 1 är mycket mindre en pampers nr 1

Samma med tvåan också tycker jag.
  • Lussekatten

Var på BVC idag och äntligen har lillan kommit upp i sin födelsevikt plus lite till. Imorgon blir hon fyra veckor. :) Har även varit och köpt sempers magdroppar för nu har hon fått gaser i magen.

• nozpa
    Lussekatten skrev 2013-04-04 19:11:31 följande:
    Var på BVC idag och äntligen har lillan kommit upp i sin födelsevikt plus lite till. Imorgon blir hon fyra veckor. :) Har även varit och köpt sempers magdroppar för nu har hon fått gaser i magen.

Ah underbara sempers! Har en flaska hemma utifall att. Oj, vilken lång tid det tog att komma upp i födelsevikt. Eller?
    Har ju läst att fler har tagit (enligt mig) lång tid att nå dit. Mina 2 har kommit upp i födelsevikt på 1 vecka. Har det med födelsevikt/amning/ersättning att göra?
Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)