• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • nozpa
    älskarlivet81 skrev 2013-04-04 00:42:18 följande:
    Min man tycker nog mest att jag är löjlig. Han sover nu. Dottern ammar för fullt och jag vill bara kunna sova men lär nog inte bli så mycket sömn i.natt..

Var vaken en stund och se hur hon mår. Kräks hon inte mer är det säkert inget. Men som sagt, ring och prata med dom om du är orolig. Blir lättare att sova då. :) Det finns inga dumma frågor. Och man är inte alls löjlig. Så bry dig inte om det.
    Hoppas att hon inte kräks mer nu.  
  • älskarlivet81

Hon har inte kaskadkräkt mer men vill amma nonstop istället så därför blir det ingen sömn ändå...

Jag är så hes och har knappt någon röst så jag kan inte ringa själv..

nozpa skrev 2013-04-04 00:48:09 följande:
    Var vaken en stund och se hur hon mår. Kräks hon inte mer är det säkert inget. Men som sagt, ring och prata med dom om du är orolig. Blir lättare att sova då. :) Det finns inga dumma frågor. Och man är inte alls löjlig. Så bry dig inte om det.

Hoppas att hon inte kräks mer nu.  

• hannis

JennySofieMari: Minst 2-3 veckor skall man nog hålla upp. Med första barnet fick jag effekt redan efter en vecka men med lillebror tog det två veckor innan jag märkte en tydlig skillnad. Vissa säger att det skall gå en månad innan man kan dra några slutsatser.

Nej jag använder inga droppar. Ville prova detta först då dropparna aldrig hjälpte med storebror.

• hannis

älskarlivet81: Så gör Elliot rätt ofta. Kräks upp otroliga mängder så att allt blir blött. Det kommer genom näsan också och han blir jätteledsen.

• TreFantastiskaBarn

Nozpa - har både pampers och libero, båda läcker lika tycker jag. Har du tips på ngt märke som funkar bättre? Din lilla är ju också lite av en lättviktare. Här är 2 åringen sjuk med feber, hosta och snor. Vi som mer eller mindre isolerat oss i en månad för att slippa. Men det blir svårt med skolbarnen, de måste ju gå, 9 åringen har också varit snorig. Fasar nu för att min pluttbebis ska bli sjuk, hon spydde slem och snor för en stund sedan.

• älskarlivet81
    hannis skrev 2013-04-04 08:42:25 följande:
    älskarlivet81: Så gör Elliot rätt ofta. Kräks upp otroliga mängder så att allt blir blött. Det kommer genom näsan också och han blir jätteledsen.
    Vår äldre dotter kräktes mycket också, men just kaskadkräkningar kom när hon var någon månad gammal och åt ersättning.

Det hela slutade med att hon ville äta stora delar av natten istället, eller sov väl ett pass mellan 2 och 5 eller något sådant, men i övrigt ville hon bara snutta..
  • TreFantastiskaBarn

Älskarlivet81- hur gick natten? Jag skulle inte ringa förrän efter tre kräkningar, därefter skulle jag misstänka magsjuka. Och bara amma amma, glöm ej fylla på vatten i dig själv :). Hannis - intressant med komjölksprotein och kolik, det är ju verkligen rimligt med tanke på alla barn som sedan är känsliga mot både protein och laktos.

• älskarlivet81
    TreFantastiskaBarn skrev 2013-04-04 09:22:12 följande:
    Älskarlivet81- hur gick natten? Jag skulle inte ringa förrän efter tre kräkningar, därefter skulle jag misstänka magsjuka. Och bara amma amma, glöm ej fylla på vatten i dig själv :). Hannis - intressant med komjölksprotein och kolik, det är ju verkligen rimligt med tanke på alla barn som sedan är känsliga mot både protein och laktos.
    Jo hon var orolig, hade nog ont i magen.

Varför just tre kräkningar? Kaskadkräkningar är liksom inget roligt heller och hon ville först inte amma utan var slö, men sen kom hon igång igen och då ville hon bara amma hela tiden.. Varför amma mer när hon bara kräker upp det och inte vill ha mer? Just nu har hon svårt att komma till ro, men blir arg om jag ger bröstet för då kommer det mjölk och det vill hon inte..

• TreFantastiskaBarn

Älskarlivet81- sitter kvar sedan ngn gång jag haft sjuka barn och de råd jag fått från vården. Kaskadkräkningar kan komma utan att det innebär ngt. Om du inte hade fått igång amningen och liten hade varit fortsatt slö, hade jag också ringt.

• älskarlivet81
    TreFantastiskaBarn skrev 2013-04-04 09:49:28 följande:
    Älskarlivet81- sitter kvar sedan ngn gång jag haft sjuka barn och de råd jag fått från vården. Kaskadkräkningar kan komma utan att det innebär ngt. Om du inte hade fått igång amningen och liten hade varit fortsatt slö, hade jag också ringt.
    Fast amningen är igång.. Har mjölk så det sprutar och läcker genom bh, t-shirt och långärmad tröja..

Jag vet att det inte behöver betyda något med kaskadkräkningar, som jag skrev ovan var storasyster likadan men var äldre när det började. Men bara för att det säkert är normalt ska man ju inte bara skita i det..
Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)