• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • nozpa
    Ukj skrev 2013-04-03 17:34:16 följande:
    Någon mer som har en bebis med Kvällsoro? Här skriks det mellan 17-21 nästan varje dag , eller i alla fall de senaste två dagarna......

Storasyster var sådan. Men hon totalskrek verkligen. Senare blev det mer på dagen, så för henne var det semperdroppar som blev räddningen. Hoppas inte det är magknip för din lilla.
  • nozpa
    TreFantastiskaBarn skrev 2013-04-03 18:18:04 följande:
    Inget av mina barn har kräkts men däremot är detta en konstant bajserska. Plus att hon är lite smal över rumpan så det läcker hela tiden. Minst tre klädbyten per dag.

Verkar vara många bajsbebisar i tråden. :) tack o lov läcker inte blöjan så ofta här. Vilket märke har ni?
  • hannis

Ukj: Elliot har skrikit mellan 15-20 varje kväll fram tills för några dagar sedan. Jag har slutat äta komjölkprotein och nu är det mycket bättre. Nu är han bara lite gnällig mellan 19-20 men inget panikskrik som innan.

• JennySofiMari

Alex skriker på em/kväll och få hjälper absolut inget, sen däckar han och sover bäst sent på kvällen/natten Har blivit bättre än va det va för någon vecka sen men det är inte bra, är precis som att han inte kommer till ro! Om det är komjölkallergi så borde han inte sköta sin mage och skrika dag som natt eller???

• hannis

Jennysofiemarie:

Det behöver inte vara allergi. Spädbarn är ofta känsliga mot komjölkprotein innan tarmen mognat. Vid 3-4 månaders ålder kan man som ammande mamma äta mjölk igen. Båda mina barn verkar ha varit känsliga mot komjölkprotein och båda har bajsat mycket och skrikit just på kvällarna.

Ca 50% av alla barn med kolik är troligen känsliga mot komjölkprotein enligt flera av de broschyrer som jag har fått på BVC.

• JennySofiMari
    hannis skrev 2013-04-03 21:00:34 följande:
    Jennysofiemarie: Det behöver inte vara allergi. Spädbarn är ofta känsliga mot komjölkprotein innan tarmen mognat. Vid 3-4 månaders ålder kan man som ammande mamma äta mjölk igen. Båda mina barn verkar ha varit känsliga mot komjölkprotein och båda har bajsat mycket och skrikit just på kvällarna. Ca 50% av alla barn med kolik är troligen känsliga mot komjölkprotein enligt flera av de broschyrer som jag har fått på BVC.

Usch nej! Känner att jag nog måste ta tag i detta och sluta jag med för att testa, men det är ju verkligen allt man måste tänka på! Känns som jag inte ha någon jätteglad pojk :(
  • JennySofiMari

Hannis: Hur länge ska man vara utan för att märka om d hjälper? Använder du några droppar? Vi har både Sempers och miniform

• älskarlivet81

Vår dotter har kaskadkräkt 2 gånger på 30 min.. Hon är en kräkis i vanliga fall också men detta var riktigt obehagligt eftersom det kom så mycket.

Min man och jag är oense om huruvida vi borde ringa 1177. Jag kommer inte kunna sova i natt och nu sover lilltjejen på min mage. Maken har så klart somnat..

• nozpa
    älskarlivet81 skrev 2013-04-03 23:29:00 följande:
    Vår dotter har kaskadkräkt 2 gånger på 30 min.. Hon är en kräkis i vanliga fall också men detta var riktigt obehagligt eftersom det kom så mycket.

Min man och jag är oense om huruvida vi borde ringa 1177. Jag kommer inte kunna sova i natt och nu sover lilltjejen på min mage. Maken har så klart somnat..

Ring om ni är oroliga. Storasyster var sådan. Hon kunde ligga på rygg och kaskadspy så det såg ut som en fontän. Men bättre att ringa och prata med dom om ni är oroliga.
  • älskarlivet81

Min man tycker nog mest att jag är löjlig. Han sover nu. Dottern ammar för fullt och jag vill bara kunna sova men lär nog inte bli så mycket sömn i.natt..

nozpa skrev 2013-04-04 00:13:44 följande:
    Ring om ni är oroliga. Storasyster var sådan. Hon kunde ligga på rygg och kaskadspy så det såg ut som en fontän. Men bättre att ringa och prata med dom om ni är oroliga.

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)