BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Ukj: Elliot har skrikit mellan 15-20 varje kväll fram tills för några dagar sedan. Jag har slutat äta komjölkprotein och nu är det mycket bättre. Nu är han bara lite gnällig mellan 19-20 men inget panikskrik som innan.
Alex skriker på em/kväll och få hjälper absolut inget, sen däckar han och sover bäst sent på kvällen/natten Har blivit bättre än va det va för någon vecka sen men det är inte bra, är precis som att han inte kommer till ro! Om det är komjölkallergi så borde han inte sköta sin mage och skrika dag som natt eller???
Jennysofiemarie:
Det behöver inte vara allergi. Spädbarn är ofta känsliga mot komjölkprotein innan tarmen mognat. Vid 3-4 månaders ålder kan man som ammande mamma äta mjölk igen. Båda mina barn verkar ha varit känsliga mot komjölkprotein och båda har bajsat mycket och skrikit just på kvällarna.
Ca 50% av alla barn med kolik är troligen känsliga mot komjölkprotein enligt flera av de broschyrer som jag har fått på BVC.
Hannis: Hur länge ska man vara utan för att märka om d hjälper? Använder du några droppar? Vi har både Sempers och miniform
Vår dotter har kaskadkräkt 2 gånger på 30 min.. Hon är en kräkis i vanliga fall också men detta var riktigt obehagligt eftersom det kom så mycket.
Min man och jag är oense om huruvida vi borde ringa 1177. Jag kommer inte kunna sova i natt och nu sover lilltjejen på min mage. Maken har så klart somnat..
Min man tycker nog mest att jag är löjlig. Han sover nu. Dottern ammar för fullt och jag vill bara kunna sova men lär nog inte bli så mycket sömn i.natt..