• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • Lussekatten

Nozpa: ingen aning. BVC sa att hon verkar vara "ett långsamt barn" som behövde lite mer tid på sig. Och det har hon ju onekligen varit. Det skulle kanske kunna bero på att det var planerat snitt och att hon skulle "egentligen" ha varit ca 2 veckor nu. Fast nu spekulerar jag bara och tänker inte riktigt klart pga trötthet.

Har förresten blivit väldigt lättirriterad och skällt ut/bitit ifrån till maken hela dagen idag. Skulle bara vilja gå och sova men kan inte pga barnen. Och då tar han ett stort ansvar (hela natten än så länge samt leker mkt med storasyster) men ändå är jag dödstrött. Storasysters utbrott tar enormt mycket på mitt psyke känner jag. Allt jag gör är fel och efter allt mitt lirkande och mina pedagogiska försök har misslyckats så försöker jag vara auktoritär men då blir det bara värre. Mitt tålamod är verkligen dåligt nu... och på måndag går maken tillbaka till jobbet. Suck.

• hannis

Lussekatten: Jag vet precis hur du känner. Min 3-åring håller på att driva mig till vansinne och jag är sååååå trött och så vansinnigt lättirriterad. Tänder till på minsta lilla.

Min man har jobbat i två veckor nu och det är verkligen sjukt jobbigt att jonglera trotsig 3-åring kolikbebis, 3 hundar, middagslagning, bad, pyjamas osv helt själv. Känner mig som en väldigt dålig mamma just nu...

• Lussekatten

Samma här, känner mig också som en dålig mamma. Sen hjälper det inte till att jag har börjat drömma att maken är otrogen. :(

• Ukj

Exakt samma här!! Varje morgon tänker jag att jag ska ha bättre tålamod med 3 åringen men det slutar alltid med att han trotsar, jag blir arg, han blir ledsen, jag bryter ihop... Har så dåligt samvete över att han verkar så ledsen och arg, ibland undrar jag varför jag utsätter honom för detta, vi hade det kanon med ett barn med!!! Usch undrar när jag ska bli en bättre mamma

• JennySofiMari

Idag för första gången sov jag och Alex 2h jag lyckades somna och han sov 2h har inte hänt på 7v Även varit på Agility nu ikväll och han åt inte på 4.5h och det har heller aldrig hänt :S Kallt som S va det ute men han hade det gott i vagnen, känner att mina stora barn inte få sin tid som de hade innan, har ju varit själv med dem i 3,5 år innan jag träffade Alex pappa! Nu har ju A skrikit från och till sen han va 2v och nu är han 7v känner mej helt slut och kastar snart ut C som säger jag kan inget göra du har brösten GAhhhhhhhhh Alex är verkligen mammig och jag kan delvis förstå honom, inte lätt för pappa C att få A att komma till ro när jag inte heller lyckas :( Barnen iaf får nu en irriterad mamma med dåligt samvete ist :(

• saal

Trotsiga småbarn kan verkligen utmana tålamodet och vara en riktig energi tjuv.

Ni som ger ersättning/ pumpar ut hur mkt ger ni era bebisar för att det ska bli en hel måltid? Funderar på att pumpa ut så att pappan kan mata bebis i kvällens ät maraton och jag kan natta storebror i lugn och ro och det inte alltid blir tvärt om. Har ju dock ingen aning om potionsstorlkar.

• Tjorven180

Hej tjejer,
    Nu hittade jag oxå den här tråden.
    Våran lilla Fanny är 11 dagar gammal nu o har åkt på sin första förkylning :( stora syster blev förkyld o tyvärr lyckades hon smitta lillasyster. När Fanny föddes hade hon feber o förhöjd sänka så vi blev kvar på sjukhuset i 4 dagar så dom kunde hålla koll att det gick ner vilket de gjorde men nu är jag rädd för att hon ska bli ännu sjukare av förkylningen pga det. Det är så synd om henne som knappt kan andas, har testat ha i bröstmjölk i näsan men de hjälper Inge vidare. Ska åka o köpa en snorsug idag o se om de funkar bättre. Ngn annan som har haft förkylning så här tidigt??

• älskarlivet81

Kan du inte amma samtidigt som du.nattar? I annat fall så undvik att.ge flaska! Svårt att veta hur mycket de små äter när man ammar!

saal skrev 2013-04-05 06:47:23 följande:
    Trotsiga småbarn kan verkligen utmana tålamodet och vara en riktig energi tjuv.

Ni som ger ersättning/ pumpar ut hur mkt ger ni era bebisar för att det ska bli en hel måltid? Funderar på att pumpa ut så att pappan kan mata bebis i kvällens ät maraton och jag kan natta storebror i lugn och ro och det inte alltid blir tvärt om. Har ju dock ingen aning om potionsstorlkar.

• TreFantastiskaBarn

Nozpa och lussekatten - även viola har haft svårt med att nå födelsevikten och även här var det planerat snitt så det ligger kanske ngt i det!? Mitt tredje snitt och alla de har haft ngt viktproblem i starten. Min vaginala går ej att jämföra, var en katstrofförlossning och även åter- hämtningstiden.

• TreFantastiskaBarn

Tjorven180- vår 2 åring har feber, snor och hosta. Lillan har blivit snorig så det har varit snorsug och koksaltslösning hela natten, hjälpte inte mkt. Hoppas våra små inte blir värre! Hur upptäckte de att Fanny var sjuk direkt?

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)