BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Vi brukar få i vår tös allt mellan 20-30 ml till 90-100 ml per matningstillfälle. Oftast blir det ca 50-70 ml, och hon är 4 veckor idag.
Idag började dagen kaotiskt (igen) men efter två koppar kaffe så ordnade det upp sig. Nu har jag även hunnit duscha, raka benen, använda lite av min finare bodylotion samt målat naglarna. Känns mycket bättre nu. :)
Jag försöker smyga upp före barnen vaknar men det är sällan jag lyckas. Fastän maken är hemma är det sällan jag lyckas ta mig ur pyamaskläderna före lunch. Idag lyckades jag med duschen när storasyster sov. :)
Inatt vaknade jag av att lillan lät snorig men det verkar hon inte längre vara. Med storasyster var jag rädd för att någon skulle/ska ta henne ifrån mig. Den här gången är jag rädd för att bebisen ska dö, så när jag vaknade inatt skenade tankarna iväg och jag blev nästan övertygad att nu har hon fått RS. Nojjig? Jajamen.
På måndag blir jag förresten ensam med båda för första gången. Jag lär nog sitta i fosterställning under köksbordet på eftermiddagen. ;)
Jag har bara fyra av ungarna hemma men duscha har jag inte hunnit med :D. Hoppas maken kommer hem snart. Vi har varit ute i finvädret sen halv elva i morse, ätit lunch ute och gick precis in. Nu sitter jag och ammar och killarna spelar dataspel.
Irja gick förbi födelsevikten efter tre veckor.