BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Lussekatten: Jag rekommenderar mat som går att göra med en hand.
Jag lagar middag varje dag med skrikande bebis i famnen och jag uppskattar helt plötsligt pyttipanna, fiskpinnar och makaroner. I vanliga fall skulle jag aldrig laga sådan mat men nu får förnuftet och inte smaklökarna styra.
Tänkte bara tala om att snorsugen och koksaltdropparna fungerade perfekt, Lill snörp kan nu andas ordentligt genom näsan igen. Super skönt för oss båda då de är lättare för hon att äta. Hoppas nu att det snart är över.
Bärsjalen är min räddning. Ger båda händerna fria för såväl matlagning som att jaga efter storebror. Fungerar kanske inte för er som är snittade med snitt som ännu inte läkt och man blir ju lite "tjock" men det är man ju van vid.
Jag är mycket mer nojig den här gången och tycker det är jobbigt när bebis sover tungt, om jag inte ser eller hör att hon andas måste jag peta på henne så jag ser att hon rör sig. Har kollat ofta tidigare bebisar också men den här gången är jobbigast (pga händelser i min närhet).
Nu ska vi sova (tills nästa amning), hoppas alla får en bra natt med mycket sömn!
Ikväll är jag ju själv med tjejerna för första gången. Och det har gått superbra. Lillasyster sov ifrån att pappa gick till storasyster somnade. 5 minuter senare vaknade hon och var vaken mellan 19-22:30. Dock världens goaste. Var så mysigt att kunna sitta och mysa med henne själv i soffan och att hon var vaken! Vilken fokus hon har.
Nu ska jag sätta på en kopp kaffe till och vänta på att maken kommer hem. Borde väl komma snart kanske.
Vet inte vad det är men är sjukt trött på min sambo! Han tar inte pojken i onödan och är iväg hela tiden, ska jag någonstans så ska barnen med mej fast att det finns mjölk i frysen..... Är så jag kräks på att, när de kommer någon då är han sååååååå duktig! Ska tillägga att lilleman är väldigt mammig och tystnar 9/10ggr när han är hos mej, men man kan väl försöka konecta lite???! Gahhhhh så nu har jag gnällt lite, solen skiner och ska ta ut barnen och njuta av värmen :)
Jag måste fråga er en sak. Fanny andas väldigt snabbt till o från plus att hennes hjärta slår jätte fort är det vanligt att det är så?? Minns inte hur det var med de andra två barnen eftersom det är 9 o 10 år sedan.
Dom kollade hennes andning på bb o då var de bra sa dom men jag blir lite orolig när hon andas så snabbt :(