• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Sultanol

Jag kände precis samma som dom andra månaderna med pergo! Jätte ont i brösten och svullen mage! Enda skillnaden var att jag blev så himla trött! Trodde det var för semestern börjar nästa vecka så jag liksom varvat ner! Men jag kunde å kan nästan sitta å somna på jobbet!! Å nu mår jag illa hela tiden! Å ska ha mens om 3 dagar.. Vilket jag inte kommer få nu då! Så allt detta är innan mens! Gjorde gravtest av en slump :P

• Lilla Me
    Smalltowngal skrev 2013-06-27 03:30:08 följande:
    Sultanol, botha och LillaMe: kan ni berätta lite om era symptom innan pluset? Var det annorlunda än ni känt innan mens med pergon? Nyfiken för jag fick så otroligt med gravsymptom förra månaden men fick mens ändå.

Jag hade också samma symptom som innan mens med pergo. Dock kändes värken i brösten lite annorlunda...värken var inte så centrerad till bröstvårtorna. i övrigt har jag inte så mycket symptom, lite molvärk i magen och trött. Om jag räknat rätt så är jag i vecka 6 nu.
  • Sultanol

Fått tid för ultraljud nu!! 15 juli! Jag är bara i vecka 4! Så var tvungen att vänta till vecka 6 innan Vul!!

• Mael

Gud va roligt att folk plussar. För mig känns det dock som att ett plus bara innebär ännu ett missfall. Första tabletten tagen nu iaf. Bara invänta huvudvärksdöden.

• LillaJagMaria
    Mizzii skrev 2013-06-26 17:58:46 följande:
    Positiva ÄL-test nu men clearblue digitala visar ingen glad gubbe. Vad ska man förlita sig på?
    Jag skulle nog lita mest på clerarblue....Men ämys på med killen ändå :) 

trina - ja usch såna där dagar är hemska, allt känns bara skit :( Jag hoppas verkligen att det ser bra ut på onsdag!! Håller alla tummar och tår för dig!!

• Mizzii
    HAr fått pos på alla äl-tester idag även clear blue digitala bara hoppas det tar sig nu denna gången och att det går hela vägen nu
  • LillaJagMaria
    Mizzii skrev 2013-06-27 12:27:37 följande:
    HAr fått pos på alla äl-tester idag även clear blue digitala bara hoppas det tar sig nu denna gången och att det går hela vägen nu
    Härligt!!!! Hoppas verkligen det tar sig för er nu!!

Jag hoppas att vi alla ska få se vårt plus snart och att vi kan följas åt som gravida istället....Känns inte så hoppfullt att det blir något för mig denna månaden men då får vi hoppas på nästa istället :) 
  • trina

Idag mår jag bättre :) känns inte lika läskigt att gå till gyn på onsdag. Det är ju en sorts slut på onsdag, för om det inte fungerar så blir man ju på något sätt stämplad som att det inte kommer gå lätt. Så i värsta fall får jag ju säga hej då till läkaren och fortsätta utredningen på sjukhuset. Fick sova nästan hela natten igår också, kanske därför jag är inte på bättre humör!

Jag är lite kluven till IVF. Jag förstår inte folk som inte vill göra det (för jag tycker att man borde ju försöka) men samtidigt så känner jag ovilja att gå igenom det. Jag vill inte bli stämplad om infertil. Om det lyckas med IVF så har man de ekonomiska frågan i det hela om man vill ha syskon. Jag vill inte!! Då adopterar jag hellre. Men vi har bestämt att går det så långt så tar vi de tre försök man får och funkar det inte så blir det adoption.

Har jag "tur" så håller väl den här karusellen igång tills jag når åldersgränsen för adoption :)

• MoM11

Kul att så många plussat med pergo!
    Jag är på tredje enkelkuren. Fick glad gubbe på äl testet idag, två dagar senare än förra månaden.

• Smalltowngal

Sultanol: ojdå! Då måste du känt av hormonerna väldigt tidigt :) häftigt att fått ett plus redan nu!

LillaMe: ok då behöver man inte leta massa andra symptom alltså :)

Jag har tagit en halv tablett denna gången. Är på ÄL+5-6 nu och har haft en massa stickningar och hugg i livmodern sedan igår. Fast det hade jag förra månaden också. Då hade jag även sjukt ömma bröstvårtor redan ett par tre dar efter ÄL men nu kliar dem bara lite. Jaja det är väl bara att vänta och se :)

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.