• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Sultanol

Gud vad bra Botha!! Det känns som att jag känner mer och mer symtom ! Har haft "menskänningar" hela kvällen å fått halsbränna å rapar typ hela tiden! Haha känns som att det är något på gång i alla fall!! :)

• Sultanol

Tack!! :D vad ska vi prata om när alla plussat då? Det kan ju inte bara ta slut !! :D

• botha

Jag känner att jag vill vara ett stöd tills alla har plussat!! och när alla har gjort det så får vi prat bebisar :)

• Smalltowngal

Hehe precis vi får hoppas att vi andra plussar i år så vi kan följas åt någorlunda :)

Hihi gullig du är botha som vill hänga kvar!

• Linnea77

Styrkekramar till dig! Förstår hur du känner. Vissa dagar är jobbigare än andra tycker jag. Få också väldigt svårt att sova av pergotime samt även mardrömmar. Alla säger att man skall slappna av så ske det,men detta är det ända jag tänker på all vaken tid!!

trina skrev 2013-06-26 19:26:33 följande:
    Idag är bara en dålig bra. Allt känns så bottenlöst på något sätt. Ren skräck med en gnutta nyfikenhet när jag tänker på onsdag..... Det har gått så långt att jag drömmer om det när jag sover. Inte illa nog med det så får jag svårt att sova av pergotime. Allt känns bara som måsten och inget är roligt längre. Ibland funderar jag "Man kanske borde pausa det här och må bra" men å andra sidan så kanske jag får lägga detta på vänt i 6 månader pga remiss. Får se på onsdag helt enkelt. Herregud, en hel vecka kvar. Vill inte det men vill veta vad som händer. Om denna trippelkur fungerar eller om det är tack och hej och vidare till fertilitetskliniken på sjukhuset för sprutor.

• Lilla Me

Å jag vill också hänga kvar här å följa allas väg till ett plus! Jag känner att det stöd vi kan ge varandra här inne i med och motgångar är så betydelsefullt!

• Lilla Me

Jag äter förresten också tillskott av folsyra, det sägs att det är viktigt för celldelningen.

• Smalltowngal

Sultanol, botha och LillaMe: kan ni berätta lite om era symptom innan pluset? Var det annorlunda än ni känt innan mens med pergon? Nyfiken för jag fick så otroligt med gravsymptom förra månaden men fick mens ändå.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.