• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • LillaJagMaria

Hej på er alla!
    Har haft lite semester från familjeliv, men nu är jag tillbaka :)

Först vill jag bara sga grattis till alla ni som plussat, så härligt att höra att folk lyckas!! Nasta månad är det någon annan av oss som lyckas :) Någon gång blir det vår tur det är jag säker på.

Jag har ätit en omgång pergotime i sommar men brydde mig inte om att testa med stickor utan försökte lyssna på min kropps signaler.

Jag borde har BIM i veckan om jag haft ÄL när jag tror. Tror tyvärr mensen kommer för jag börjar få de där känningarna igen :( Men men bara att ta nya tag....ska ringa läkaren när jag mensen kommit så ska vi boka in en spoling och sen blir det remiss till IVF. Känns lite otäckt men ändå skönt att vi går vidare.

• princess77

Bara några dagar till Bim och nu börjar dom klassiska Spottingarna och mensvärken.
    Jag blir så trött,det fanns fina stora ägg,jag hade ÄL och mannens simmare är utmärkta...
    Varför funkar det inte :(.........

• Poison82

Vet inte princess , det är drygt och frustrerande.

Jag sitter och filosoferar lite med mig själv. Sist tog jag pergo en dag sent, dvs dag 6 istället för dag 5. Kanske de inte hann verka tillräckligt?? Det hinner det nog nu i så fall eftersom jag tog för tidigt. Borde kanske inte experimentera på det viset men jag vet ju inte när jag ska räkna att jag hade min mens.
    Efter denna pergo kuren blir det nog en månads paus i alla fall innan sista försöket om jag ej blir gravid. Nog bäst om jag inte ska riskera att skjuta mig själv

• LillaJagMaria
    princess77 skrev 2013-08-07 16:01:29 följande:
    Bara några dagar till Bim och nu börjar dom klassiska Spottingarna och mensvärken.
    Jag blir så trött,det fanns fina stora ägg,jag hade ÄL och mannens simmare är utmärkta...
    Varför funkar det inte :(.........
    Vet precis hur du känner dig. Ska ha mens vilken dag som helst nu och alla de vanliga symtomen jag får innan mens har dykt upp :( Testa mig i morses också, vet egentligen inte varför men det var lik negativt som vanligt....suck :(
  • MoM11

Nu har jag tagit tre enkelkurer och en dubbelkur, och sista gången även progesteron. Mensen kom även denna gång... känns hopplöst nu, vet inte vad man ska testa nu. Har äl så det är inte det som är problemet.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.