• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Mael
    Förväntansfull0406 skrev 2013-08-04 20:51:19 följande:
    Kämpa på tjejer. Minns ni det jag skrev?? Om hopplösheten? Om hur jävla ledsen och bitter jag var över andras plus, att jag trodde att det var mer fel på mig än den jävla ägglossningen. Hörni tjejer

Ja så känner jag med. Att det är något mer fel. Men då har vi ju fått två tidiga missfall i samma vecka ungefär så det är väl därför jag känner så. Jag är rätt säker på att jag kommer lyckas bli gravid igen. Frågan är bara om jag kommer att få behålla det.
  • princess77

Nu börjat pinveckan...6 dagar till bim ;)
    Denna gången kände jag tydligt när ÄL var och bekräftade det med ett test.
    Sen tog jag puregonsprutan för ÄL och sen lyckades vi gå till det 4 gånger dom närmaste 48 timmarna...
    Detta måste bara lyckas!!

• Mael
    Förväntansfull0406 skrev 2013-08-05 10:39:28 följande:
    Mael, vilken vecka fick du missfall i?

Första gången blev jag gravid på naturlig väg och fick MA i v 10. Det hade väl dock varit kört sen v 5 ungefär. Med pergotime fick jag missfall två dagar efter positivt test. Jag hade gått över mensen en vecka så det var väl också i ca v 5.
  • Sultanol

Konstigt att ni kan se att ni har ägglossning på era test!! Eller BRA!! Mina visade positivt varje månad varje dag när jag åt pergotime!! Jätte knepigt! :D det försvårade det hela lite!!!

• Poison82

Tog tablett igår. Vet ju inte hur jag ska räkna, om jag ska räkna det rosa som mens eller inte så risken finns att jag tog de för tidigt, men det får brista eller bära

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.