• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • princess77

Nej du vännen,jag behöver absolut inte se över mina alkohol vanor.Dricker i genomsnitt 2-3 glas vin i månaden
    Men jag tänker inte tacka nej under tiden heller för det lilla påverkar inte dina chanser till att bli gravid.
    Jag har trots allt varit gravid och fött ett barn

• princess77

Förstår att du blir lite småbitter på hela situationen ;) Det förstår jag,jag har varit där och jag är det än idag ibland.
    Speciellt när man kämpar och kämpar och bästa vännen tycker att det är jobbigt att "kämpa" i 3 månader..sen lyckades dom.
    Men jag tycker att du skall leva livet under tiden med allt vad det innebär.
    Håller man ett normalt levande med allt,dryck,mat och motion så händer det förhoppningsvis när du minst anar det!

• princess77

Ett bra tips till er som har pco och svårt att bli gravida är också att se över kosten.
    Många med pco har lyckats att få igång ägglossningen och blivit gravida genom att skära ner på sånt som pasta,vitt bröd,godis och skräpmat! Dra ner på sockret i kroppen,det påverkar fertiliteten minst lika mycket om inte mer än 5 koppar kaffe om dagen.

• princess77

Mitt recept när jag blev gravid sist efter många års kämpande var:Träning 3 gånger i veckan,nyttig mat och 3 koppar te med Munkpeppar per dag.
    Kör samma variant denna gången ihop med Pergo och hoppas på det bästa

• Förväntansfull0406

Om det är NÅGOT som forskning påvisar kan dra ner chanser att lyckas bli gravid är det psykiska. Tänk på det trina, du som verkar ha stenkoll på allt. Psykisk press kan rubba mens och ägglossning- fertiliteten.

• Poison82

Trina - nä det är inte att pausa hela sitt liv att låta bli tobak eller sprit men förväntansfull gick ju faktiskt inte på pergo denna månaden utan hade tänkt att hon skulle ta en paus. Att hon blev gravid just denna månaden hade hon ju inte en tanke på när hon tog sig någon cider. Kan du inte känna liksom lite glädje när det äntligen funkar för den som försökt ett tag? Hon har säkert varit lika frustrerad som du.

• trina

För det första, att pergotime kan hjälpa äl månaden efter man tagit det är allmänt känt. Så om man ska pausa borde man skyddat sig. Skyddar man sig inte så finns ju risk för graviditet. Men visst, har hon försökt sålänge så cred till henne. Men hon har ju ingen annan än sig själv att skylla för att hon drack och rökte. Som sagt, det skulle aldrig falla mig in!

Sedan det här med att jag är bitter. Jag var minsann glad och förväntansfull med pergotime. Alla tre gånger. Men hjälpte det? Nej. Jag är normalviktig (=långt ifrån överviktig men inte riktigt underviktig heller) och har PCO. Har aldrig haft en normal cykel och troligtvis aldrig äl. Om jag nu inte kan få äl med pergotime tror ni verkligen att en positiv attityd under sommaren kommer göra så jag får äl? Nej. Det är min sjukdomsbild och inget jag kan påverka. Ja, jag har gått på lchf under perioder i mitt liv men det har inte hjälpt.

Men visst, jag håller med att det psykiska kan ställa till det, men inte i mitt fall. Jag kommer vara glad och förväntansfull när vi börjar med sprutor. Men fram tills dess kommer inte min inställning förändra skit. Kommer inte minska ner min testesteronnivå och öka fhhormon.  

Superduperbitterfitta.blogg.se <-- Bitter och Barnlös
  • Förväntansfull0406

Och så fram till dess ska du spy galla över oss andra här?? Tänk efter!!

Sluta diskutera mig är du jävligt snäll!!! Jag har INTE druckit något efter min mens (och även om jag gjort det ska ta skita fullständigt i det) jag var på bråvalla under min mens och tog TVÅ cider. Inget efter det. Har du svårt för läsa det jag skriver?? Rökningen påverkar fertiliteten, INTE det kommande barnet. Och ja jag blev gravid ändå så... Det påverkade inte mig.

Och ja! Vi tog en paus.... Men OM jag skulle bli gravid så skulle det vara välkommet. Men vi försökte inte öht, jag visste på ett ungefär när jag hade äl och vi hade inte sex just då, men simmarna överlevde tydligen VÄLDIGT länge.

Kan du vara så snäll och sluta hacka på mig??? Sök hjälp!!

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.