• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Förväntansfull0406

Min väninna är gay och hon ska också äta pergotime innan de inseminerar henne. Så det är för att verkligen maxa chansen att lyckas.

• Madelaiine
    Förväntansfull0406 skrev 2013-08-15 12:03:32 följande:
    Min väninna är gay och hon ska också äta pergotime innan de inseminerar henne. Så det är för att verkligen maxa chansen att lyckas.
    Okej, tack för informationen :) då var det som jag misstänkte då. Hoppas det gå bra för henne eller dom (är kanske ett par?) och oss :) Håller verkligen tummarna för att allt går bra för dig också läste det du skrev om vad olika läkarna hade sagt. Kan tänka mig hur jobbigt det måste vara med så olika besked men håller tummarna för att allt ska gå bra. När får du göra UL igen och veta om det växt något och om de kan vara säkra på att de ser ett foster den gång?
  • Förväntansfull0406

Nästa torsdag är det dags igen. Då är jag i v7+3 omräknat. Syns då inget så blir det att avbryta. Kommer bara uppdatera er hur det gått (om det känns ok) annars skriver jag inget om min graviditet här, vill ta hänsyn till er som kämpar

• Madelaiine
    Förväntansfull0406 skrev 2013-08-15 12:43:27 följande:
    Nästa torsdag är det dags igen. Då är jag i v7+3 omräknat. Syns då inget så blir det att avbryta. Kommer bara uppdatera er hur det gått (om det känns ok) annars skriver jag inget om min graviditet här, vill ta hänsyn till er som kämpar
    Jag kan bara tala för mig själv. Men jag blir bara glad av andras lycka och av att se att andra lyckas och att det går bra :) Det är ju inte ditt eller någon annan som är gravids fel att vi inte kan bli gravida. Håller tummarna och hoppas du uppdaterar oss om hur det går. 
  • LillaJagMaria
    Förväntansfull0406 skrev 2013-08-15 12:43:27 följande:
    Jag håller med Madelaiine helt! För min del tycker jag bara det är skönt att höra att vi som har lite svåare att bli gravida också blir det! :) Håll oss gärna uppdaterade om hur det går.
  • Sultanol

V 12 (11+0)

Från ingenstans har jag börjat bli lite orolig! Vet att alla känner och upplever saker olika!! Jag mådde väldigt dåligt i början av min graviditet men nu är det inget alls! Mer än lite konstig känsla i nedre delen av magen!!

Läst att det finns dom som inte får ont i brösten eller någonting så jag tänker att jag kanske är en av dom! För mina bröst gör inte ont alla, tror inte dom ändrat sig något!! Någon annan som inte har ont i brösten?

• LillaJagMaria

Jag gjorde en spolning idag, gjorde ont men allt såg bra ut. Känns skönt att man fått det gjort. Läkaren skicka iväg en remiss för IVF idag så om ca tre månader blir det IVF om jag inte hunnit bli gravid innan. Jag ska fortsätta med pergotime fram till IVF:en. 

Hur går det för er andra? 

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.