• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • princess77

Förväntansfull,ignorera det bara och va glad över din graviditet!
    Hon är duktig på att pika andra och berätta vad man ska och inte ska..
    Kanske mår hon bättre av det?
    Man gör som man själv vill och vad man själv mår bäst av.
    Bittra människor är inget att lägga energi på!

Själv sitter jag här dagen efter ÄL och nu väntar den jobbiga perioden fram till bim då man hoppas och hoppas
    Denna gången fick vi till det 5 gånger under dom mest fertila dagarna 10-18 så nu är det bara att hålla tummarna :))

• Förväntansfull0406

Ja nu får det vara. Jag är glad över mitt lilla liv och det kan ingen förstöra! Heller alla mina tummar och tår för dej nu! (Och alla andra såklart)

• Hope13

Trina- du bör skärpa dig och hitta annat sätt att hantera dina känslor. Jag har också försökt länge men att ge negativa kommentarer och hacka på folk är ingen lösning. Anledningen till att jag är med på den här tråden är för att få stöd från andra som är i samma situation som mig, det sista jag behöver är drama som du skapar. Förväntansfull- Grattisss och håll tummarna för oss andra som kämpar!!! Ignorera Trina det finns alltid människor som inte är glad när man lyckas.

• Lilla Me

Tänkte bara flika in och meddela att förväntansfull skapat en tråd som heter "Fortsättningstråd för oss som plussat med Pergotime"....vore kul om alla som plussat fortsätter att följas åt och stötta varandra där inne.

Jag kommer hänga kvar även här för att se hur det går för alla...tycker dock tyvärr att tonen förändrats här inne. Glöm inte att tråden är till för att stötta och peppa. Vi hanterar alla situationen med pergotime på olika sätt och vi måste respektera varandra.

• Förväntansfull0406

Klart!!! Alla är såååå välkomna dit när ni (inte om utan NÄR) plussat. Maila mig om ni inte hittar till tråden. Och jag kommer såklart fortsätta att följa er som kämpar här och stötta er! Men håller med Lilla Me, ingen tråkig stämning vill vi ha utan nu är det nya tag som gäller!

• princess77

Testade inte med ältest men var helt säker på att jag hade ÄL i tors-fre men inatt har jag haft fruktansvärt ont och därför tog jag ett ÄL test nu och det visar glad gubbe ...
    Förvirrad,nu blir det älskog 2 dagar framåt för att inte missa nått!
    ÄL på dag 21 har jag nog aldrig haft tidigare...

• mylady

Jaha. Proverna visar ingen Äl denna månad heller :/ så nu skulle jag dubbla dosen när mensen kommer. Snart kan man ju hoppas.

Blir helt förtvivlad o ger snart upp känns det som. Jag som trodde pergo skulle hjälpa :/

• princess77

Mylady,ge inte upp! För dom flesta funkar Pergo men det kan ta upp till ett år!
    Jag har försökt med Pergo i 6 månader nu...

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.