• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Poison82

Ja den som lever den får se. Idag var där liksom rester av blod på pappret annars inget hittills. Ska försöka låta bli att tänka på det

• Mael
    Poison82 skrev 2013-08-01 10:57:25 följande:
    Ja den som lever den får se. Idag var där liksom rester av blod på pappret annars inget hittills. Ska försöka låta bli att tänka på det

Ja man försöker att inte analysera men det är ju svårt att låta bli :(
  • Poison82

Det var nog mens för det fortsätter. Det är förvisso rosa och inte rött men det kommer väl.

Har ont i hela kroppen idag, jobbet hade ett showroom på Diggilo turnén igår så vi byggde, bar och hade oss

• Mael
    Poison82 skrev 2013-08-02 11:07:46 följande:
    Det var nog mens för det fortsätter. Det är förvisso rosa och inte rött men det kommer väl.

Har ont i hela kroppen idag, jobbet hade ett showroom på Diggilo turnén igår så vi byggde, bar och hade oss

Tråkigt! :( Nu när jag fick mens efter pergotime så var det först bara rosa i ca 3 dagar. Sedan blödde jag i 2 dagar och sedan hade jag bruna flytningar. Märkligt. Kanske inte hade nån riktigt ägglossning.
  • Poison82

Ja det låter ju som mig det hittills. Blir så trött!! Vet inte om jag vill äta mer pergo, dom gör mig deppig. Funderar på att strunta i det tills läkaren är tillbaka från sin semester och kan ge mig besked på om jag ens har pco samt hur spermatestet blev. Inte roligt om jag äter dessa satans hormontabletter i onödan

• Förväntansfull0406

Jag tycker (om jag får tycka) att du borde vänta. Pergo har ju ändå effekt en månad efter man slutat. Man kan må jävligt piss av dom, det är ju värt det på så vis men samtidigt så borde din läkare iaf kolla så du får äl!

• Poison82

Känns som det blir så, vill ju inte bli en bitterfitta och jag känner mig verkligen som en nu. Och såklart ledsen över mensen

• Mael
    Poison82 skrev 2013-08-03 08:15:24 följande:
    Känns som det blir så, vill ju inte bli en bitterfitta och jag känner mig verkligen som en nu. Och såklart ledsen över mensen

Det är inte roligt att känna sig bitter. Jag känner inte riktigt igen mig själv när jag är så bitter. Men hur ska man kunna undvika att bli det? :/.
  • Förväntansfull0406

Kämpa på tjejer. Minns ni det jag skrev?? Om hopplösheten? Om hur jävla ledsen och bitter jag var över andras plus, att jag trodde att det var mer fel på mig än den jävla ägglossningen. Hörni tjejer

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.