• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Mael
    LillaJagMaria skrev 2013-08-16 13:47:24 följande:
    Jag gjorde en spolning idag, gjorde ont men allt såg bra ut. Känns skönt att man fått det gjort. Läkaren skicka iväg en remiss för IVF idag så om ca tre månader blir det IVF om jag inte hunnit bli gravid innan. Jag ska fortsätta med pergotime fram till IVF:en. 

Hur går det för er andra? 

Var det olidligt ont? Är lite nervös för det. Jag ska äta en sista kur pergotime mensen som kommer. Sedan blir det sprutor innan ivf. Hoppas du lyckas med hjälp av pergotime och slipper gå vidare :)
  • Madelaiine
    Mael skrev 2013-08-16 16:30:11 följande:

Var det olidligt ont? Är lite nervös för det. Jag ska äta en sista kur pergotime mensen som kommer. Sedan blir det sprutor innan ivf. Hoppas du lyckas med hjälp av pergotime och slipper gå vidare :)
    Jag tror att det är väldigt individuellt. 
    Blev lite irriterad att de sa till mig att de inte var så farligt. Då det är det värsta jag gjort i hela mitt liv. Spydde för att jag hade så otroligt ont, kunde inte ligga still, fick akupunktur och ja, det var olidligt men hade gjort om det hundra gånger om för att maximera chanserna att bli gravid :) Det höll i sig i ungefär en halvtimme sen sov jag i ungefär 30 minuter så var det helt okej. 
  • Lilla Me

Ja, det verkar vara väldigt olika. Jag gjorde en spolning precis innan jag blev gravid och jag kände ingenting Sköterskan sa att jag kunde ta två Ipren en timma innan, så det gjorde jag. Tror det hjälper musklerna att slappna av. Jag håller tummarna för er alla!
  • Sultanol

Jag fick en diklofenak när jag kom in å en timma efter det så kollade dom!!! Det ilade en del, å kändes lite obehagligt när dom spritade in vätskan! Men jag tyckte inte alls att det var så farligt som många sagt! Men det är ju klart att alla känner olika! Är man lite blockerad i någon äggledarna så kanske det känns mer?. Men jag skulle inte oroa mig! :) det går så fort så man hinner knappt fatta att dom gjort något!!

• Poison82

Kanske har ägglossning nu, vet inte riktigt. Sist fick jag sådär väldigt ont 4 dagar efter sista pergo tabletten och gissa på ägglossning. Nu är jag på dag 11 efter pergo tabletten och har inte ont men har känningar i alla fall . Och haft äl flytningar lite smått, inte jättetydligt men lite i alla fall i 3 dagar.

• LillaJagMaria

Nej olidligt ont gjorde inte, det gjorde ont men så farligt var det absolut inte. Hjälper det mig att bl gravid så skulle jag göra det 100 gånger igen. 

Hoppas det tar sig för dig också så att vi båda slipper IVF sen. Men skönt ändå att det alternativet finns om pergotime och sprutor inte fungerar. 
  • Mael
    LillaJagMaria skrev 2013-08-19 09:34:42 följande:
    Nej olidligt ont gjorde inte, det gjorde ont men så farligt var det absolut inte. Hjälper det mig att bl gravid så skulle jag göra det 100 gånger igen. 

Hoppas det tar sig för dig också så att vi båda slipper IVF sen. Men skönt ändå att det alternativet finns om pergotime och sprutor inte fungerar. 

Det låter bra :). Lika bra att inte oroa sig. Men gör ju såklart allt som krävs. Har haft en riktig skitvecka och bara känt mig nere. Allt känns hopplöst. Rädd för missfall igen rädd för att inte bli gravid. Det tar liksom aldrig slut med allt elände. Men precis som du skrev så är det skönt att det finns mycket hjälp att få. Skulle vi få ett missfall till så blir det en utredning iaf. Ska ha mens på ons. Vill bara sätta igång med pergotime nu så det händer något. Denna väntan på allt gör mig tokig!
  • Poison82

Själv vill jag aldrig mer se en pergo tablett utan hoppas att jag kan få tid för spolning så fort som möjligt om inte pergo vill hjälpa. Känner mig så irriterad över att allt ska ta sån jävla tid. Först ville dom inte alls hjälpa mig innan jag försökt ett år och även när ett år har gått så tyckte dom att du ska se att det snart tar sig, du som blivit gravid naturligt 2 ggr på mindre än 4 år. Men nu har det gått 19 mån och där händer fortfarande ingenting! Jag är sååååå trött på detta jävla tvångs sexet så jag skulle kunna spy på det och man är ju inte ens sugen på att ha sex

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.