• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Förväntansfull0406

Skriver sedan. Men kan berätta att jag är om räknad, backad en hel vecka, är i v 6+2 och!! Hinnsäcken är inte längre tom. Jag ska berätta mer sedan.

• MoM11

Lycka till Madelaiine!

Åh vad härligt Förväntansfull! Berätta mer!!!!

• princess77

Här går det trögare,imorgon påbörjar jag kur nr 6 :(
    Har bara denna och en till sen får vi se vad läkaren säger.
    Har ju blivit gravid 2 gånger och fött 1 barn så jag vet att det går men att det tar lååång tid.

• Förväntansfull0406

sådär.....

Är så otroligt trött i kropp och knopp av denna cirkus men ska försöka sammanfatta.

Idag träffade jag en väldigt duktigt och trevlig kvinna. Jag typ bröt ihop och sa att det är typ kört, hon bara log och sa typhur vet du det, blöder du? har du ont? nä inget av det..... men de andra läkarna har dömt ut detta till ofostrigt eller Ma.

Iaf, jag hoppar upp i stolen, hon vinklar bort skärmen och tittar länge först. Sedan vänder hon skärmen mot mig. Visar mig en hinnsäck som vuxit 4 mm sedan måndags. Men hon backar mig!! en hel vecka typ! enligt sista mens så är jag i v 7+1 men hinnsäcken är i v 6+2. Och dessutom ligger det någon vit struktur längst ner i "påsen" Hon visar flera gånger, och frågar om jag ser jag blir typ helt spyfärdig! det var ju fan tomt i måndags HELT tomt!!

Hon säger att det KAN vara ett pågående mf, det kan vara blod, men det kan vara ett foster.

Hon förklara också att i dessa tidiga veckor, 5, 6, 7..... så växer foster olika fort! vissa är mer trögstartade (hon försökte skoja till det lite vilket verkligen funkade) då backar man i veckan, men sedan tar de igen detta och då blir man kanske framflyttad igen! Man kan inte gå på Sista mens utan får mäta hinnsäcken helt enkelt. Dessutom kan man ha lite senare äl plus att ägget kan flyta omkring länge innan det fäster! 

Så, min graviditet fick helt plötsligt en sista chans. Jag har fortf ställt in mig på mf...... och det kan ju gå fel ändå. Men blir det ett bra besked nästa tors så är ingen lyckligare än mig. Frågan är bara hur i HEL**** de andra läkarna tänkt??? hur kan de i princip döma ut något som de inte ens är säkra på?

Mitt tips till er, om ni inte Måste!! så gör ALDRIG vul innan v 8+0. Det kan skapa så otroligt mycket onödig oro, nu åkte jag ju in pga smärtor och inte pga nyfikenhet. Hon har dessutom hittat orsaken till smärtan, en stor cysta i hö äggstock. Den mätte hon och skrev ut en bild på..... Den har de andra inte ens lagt märke till, Den var 3*3 cm!

Jag ber om ursäkt för "gravid" pratet i tråden..... ville bara berätta om det som hänt och dela med mig av denna erfarenheten.

• Mael
    Madelaiine skrev 2013-08-14 14:18:55 följande:
    Hej allihopa, 

Jag börjar med Pergotime imorgon för första gången. Har egen ägglossning och allt men ska insemineras och då fungerar det tydligen så här. Någon mer som har gjort insemination? Läste i början av tråden och såg att många mått väldigt dåligt av tabletterna, hoppas verkligen jag slipper det.  

Välkommen till tråden. Många mår som vanligt på tabletterna också så jag håller tummarna för att du slipper jobbiga biverkningar :). Första gången mådde jag inge bra alls men det var värst andra dagen sedan blev det bättre. Andra kuren mådde jag rätt bra förutom lite jobbiga svettningar men det kan man ju leva med. Har inte gjort någon insemination. Har inte ens kommit på tal faktiskt. Av vilken anledning gör ni det?
  • Madelaiine
    Mael skrev 2013-08-14 22:10:26 följande:

Välkommen till tråden. Många mår som vanligt på tabletterna också så jag håller tummarna för att du slipper jobbiga biverkningar :). Första gången mådde jag inge bra alls men det var värst andra dagen sedan blev det bättre. Andra kuren mådde jag rätt bra förutom lite jobbiga svettningar men det kan man ju leva med. Har inte gjort någon insemination. Har inte ens kommit på tal faktiskt. Av vilken anledning gör ni det?
    Tack så mycket :) 
    Okej, hoppas verkligen att jag mår som vanligt då. Har tagit min första tablett för en stund sedan. Har egentligen egen regelbunden mens och ägglossning, så vet inte riktigt varför jag ska äta pergotime men antar att det är för att förstärka ägglossningen och vara säker på att den blir av.

Vi gör det "bara" för att höja våra chanser till en graviditet. Detta är vårat 22:a försök att bli gravida så har försökt ett bra tag på egen hand men ingenting händer. + att jag varit på utredning i ett tidigare förhållande då jag inte heller blev gravid. Så de vill maximera våra chanser men det är inget fel på någon av oss. Allt ser ut som det ska inom mig, har två friska äggledare, fin livmoder och inge stopp någonstans på vägen. Och min sambo har bra simmare. Så ja, helt enkelt bara för att maximera våra chanser. Så får väl se om det gör någon skillnad, men hoppas verkligen att det gör det. Har hört så mycket olika. Att det inte är stora möjligheter medan en del säger att det är jätte stora möjligheter. Men läkaren sa att på tre försök är det iaf 25% chans att bli gravid. Så är väl bara att vänta och se.  
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.